Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Massive

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Massive (Pagina: 9 van 20)

Topic: Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips) (5-12-2004 09:55:00)

kvm schreef:

Op welke site kan je de max. "afdruk grote" in goede kwaliteit van b.v. een 5.0 camera vinden?
www.loudandproud.net/images/mp_afdruk.jpg
Topic: Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips) (4-12-2004 23:50:00)
dpreview heb ik al compleet uitgeplozen (trouwens opgekomen via www.fotokennis.nl - best een leuk forum volgens mij)

eisen van de cursus ga ik uitzoeken, anders word het toch giswerk. Als dat analoog is maakt het nog niet zoveel uit, alleen dan zal ik moeten leren werken met 2 camera's - de analoge op de opleiding + eigen digi. Want ik ga écht nooit weer aan de gang met rolletjes..

semi pro is echt te hoog gegrepen, dat gaat me budgettair gezien boven de kop. (ook niet vreemd; drive-in, bandversterking, produceren, car-hifi & fotografie: ik moet ook altijd van die dure hobby's kiezen shut up :X)
Topic: Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips) (4-12-2004 23:36:00)
Lijkt mij ook spongebob, vandaar dat ik ook contact op wil nemen met de docent. Oefenmateriaal zit bij de cursus inbegrepen, wélk materiaal wordt alleen weer niet gespecificeerd.

Maargoed, volgens planning ga ik de cursus ook lekker met eigen materiaal volgen.

ps. De eerste les+shoot is een voorproefje en heb ik in week 50, cursus zelf zal pas in september 2005 van start gaan. In maart/april wil ik over gaan tot aanschaf van een toestel om er nog een tijdje aan te kunnen wennen.
Topic: CD-spelers: CD-R en CD-RW lezen? (4-12-2004 23:23:00)
Nogmaals:

Pinnacle MyMP3 Pro 5.0
Cd als .wav rippen, en dan met een brandprogramma als muziekcd branden op max 8 speed.
Topic: Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips) (4-12-2004 23:19:00)
de D70 is 6,1mp jah razz :p

Spongebob: Die 8mp discussie liep over de Sony 828.

Wat mij betreft: ik ga zeker nog goed nadenken wat ik precies wil. Beste stap die ik nu kan zetten is eens een gesprek aanvragen met met toekomstig docent fotografie denk ik. Mijn gevoel zegt DSLR, mijn portomonnee natuurlijk prosumer - maar mijn gezond verstand verstopt zich achter een dikke laag mist van twijfel en onwetendheid laugh :D

Uitslag komt natuurlijk hier te staan - tips nog steeds meer dan welkom!

@John: rook is inderdaad (helemaal met de goedkopere cams) een ramp, toch zie je bij festivals e.d. ook tijdens rookeffecten veel fotograven rondsjouwen. Een oplossing moet er dus wel zijn!
Topic: Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips) (4-12-2004 22:51:00)

ideedeluxe schreef:

Deze begrijp ik niet...... wanner ligt ze nu over je heen ? Als je geen DSLR koopt, of als ze geen foto's meer mag maken ??
Als het geen DSLR word! Foto's maken van optredens blijft ze sowiezo doen, gogelend met maarliefst 3 verschillende camera's.

Maar qua aansluiting bij m'n studie, en de geplande cursus (waar ze ook deel aan gaat nemen, direct al dan indirect - sowiezo als model) Lijkt een DSLR mij gewoon de beste keuze.
Prosumer als een CyberShot V3 lijkt me ook wel interessant, maar ben bang dat ik dan naar verloop van tijd toch die overstap naar spiegelreflex wil maken en dan zit je met een dubbele uitgavenpost. Lokale camerboer rade me die aan trouwens.
Topic: Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips) (4-12-2004 22:14:00)
John, bedankt voor je uitgebreidde betoog.. maar beste kerel; je weet toch dat de reguliere 'partypics' door Debbie worden gemaakt wink ;)

De spiegelreflex komt er puur voor mijn/onze hobby; écht fotograferen. Die zal dus, als ie al meegaat met een optreden, ook niet gebruikt worden voor wat leuke plaatjes die vooral het publiek weet te warderen.

Het gaat dan echt om promoshots voor op posters, de website en dergelijke.

En vooralsnog gaat mijn voorkeur dan ook uit naar een spiegelreflex. Dat, en het feit dat ik Deb in negatieve zin over me heen heb liggen als 't feest niet meer doorgaat wink ;)
Topic: CD-spelers: CD-R en CD-RW lezen? (4-12-2004 22:08:00)
Psychologisch verschil horen. Het is er niet, maar je maakt het jezelf wijs.

Ga eens met ogen dicht luisteren, en laat iemand anders de cd's omwisselen. Geef aan welke cd je denkt dat opstaat; het origineel of de gebrande.
Topic: CD-spelers: CD-R en CD-RW lezen? (4-12-2004 21:34:00)
Wat gebruik je om de cd om te zetten naar .wav?

Pinnacle MyMP3 Pro 5.x is een erg krachtig pakket.
Ik gebruik het om mijn cd's te digitaliseren en te branden voor in de auto.
Ook kopieërbeveiligingen zijn geen probleem!

Cd-to-Cd kopie met bijvoorbeeld Nero zal wel eens tot kwaliteitsverlies kunnen leiden; vooral als er een beveiliging op zit, of Nero besluit de hele cd af te spelen, analoog op te nemen en dat dan weer op een cd te zetten (lijkt me een mogelijke verklaring voor jouw probleem)
Topic: Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips) (4-12-2004 21:30:00)
Interessant leesvoer! Dankje.