Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Jelmer
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Jelmer (Pagina: 8 van 20)
Topic: Behringer Condenser C-1 Mic, welke kabel heb ik nodig? (5-1-2008 11:42:00)
Misschien dat het handig was geweest om na te denken over het hoe en wat voordat je iets kocht......?
Maar als je dat wilt weten kun je het beste even met new-line mailen.
Topic: Behringer Condenser C-1 Mic, welke kabel heb ik nodig? (5-1-2008 10:57:00)Maar als je dat wilt weten kun je het beste even met new-line mailen.
Ik ken de mic. niet maar ik gok een xlr female - mini jack. Moet je zelf maar even neuzen. Als je het zeker wilt weten moet je even uitleggen welke aansluiting je microfoon heeft (des noods een foto als je de naam niet kent) en welke aansluiting de geluidskaart in je computer.
Topic: Pioneer CDJ-400 topic (28-12-2007 16:00:00)En voordat mensen denken dat ik niet blij ben met de loop divide een klein filmpje over hoe je er op kinderlijk eenvoudige wijze heel plezier van kunt hebben.
https://www.youtube.com/watch?v=DZQRJn-aQoI
Ik geef toe: niet enorm virtuoos maar ik vind het zulk leuk speelgoed
Topic: Pioneer CDJ-400 topic (27-12-2007 14:33:00)https://www.youtube.com/watch?v=DZQRJn-aQoI
Ik geef toe: niet enorm virtuoos maar ik vind het zulk leuk speelgoed
Ik heb even een filmpje gemaakt van hetgeen ik hierboven beschreef over de loop divide.
Elke keer als ik het minnetje in druk hoor je op een gewone manier de eerste beat van de loop. Aan het einde hoor je het goed omdat dan de loop heel erg op geknipt is.
https://www.youtube.com/watch?v=QW7rIWSr3Og
Topic: Pioneer CDJ-400 topic (27-12-2007 10:30:00)Elke keer als ik het minnetje in druk hoor je op een gewone manier de eerste beat van de loop. Aan het einde hoor je het goed omdat dan de loop heel erg op geknipt is.
https://www.youtube.com/watch?v=QW7rIWSr3Og
Ik heb mijn fototoestel weer terug en kan nu dus even twee dingen laten zien die mij erg opvielen aan de cdj-400. Allereerst moet je de cd er mega ver in duwen voordat hij hem pakt in vergelijking tot de denon s3500 die ik hier heb staan. Maakt dat wat uit? Uiteraard niet maar het viel me wel op
.
Verder maakt de jog van de cdj-400 een stuk meer lawaai. Hij rammelt wat als je hem gebruikt. Hier hoor je helemaal niets meer van zodra je de muziek ook maar op een heel klein beetje volume zet dus het is absoluut niets onoverkomelijks maar omdat er veel mensen geïnteresseerd waren in de jog heb ik het even in een filmpje gezet.
youtube
De usb aansluiting werkt verder fantastisch. Zoals hierboven te lezen pakt hij mijn oude i-pod en usb stickje zonder problemen. Wel doet hij er ongeveer 45 sec. over om mijn 2 gb usb stick te "laden". Moet er wel bij zeggen dat deze tot de nok toe vol zit. Kortom, mocht je dit live willen gebruiken prik op tijd je stick in de speler.
De beatloop doet het boven verwachting goed. Ik draai geen muziek met eenvoudige "boenk boenk" beats en meestal brouwt de cdj er een keurig loopje van.
De loop divide is ook leuk speelgoed. 1 klein opvallend punt daarbij is lastig te omschrijven maar ik ga het proberen. Op het moment dat je het plusje of het minnetje indrukt verknip je de loop iets meer of iets minder. Je loop gaat dus volkomen anders klinken, zeker als je een keer of drie op de min gedrukt hebt. Als je hem dan echter nog een keer extra verknipt hoor je heel kort even de "gewone toon" waarmee de loop begint als je hem nog niet verknipt hebt. Het is een erg onduidelijk verhaal volgens mij, ik zal als er belangstelling voor is het nog wel als filmpje proberen te posten. Dit is overigens wederom niet erg storend maar ik heb geen ervaring met dit soort functies en weet dan ook niet of dit normaal is.
Het handmatig loopjes maken werkt op de cdj net zo makkelijk als op de denon. Ook het bijstellen van het loop out punt kan heel makkelijk met het jogwheel of met de search knopjes als je het per frame wil doen (dank je wel Mutz voor de tip
)
Pitch werkt ook naar behoren maar zoals al eerder gemeld is de klik in het midden minder duidelijk dan je op sommige andere spelers gewend bent. Ik vind dit stiekem een voordeel omdat je nu voor mijn gevoel makkelijker rond de 0% pitch kan mixen (0,1% e.d.)
Ik heb vandaag eens heerlijk de tijd om uitgebreid te gaan spelen met de cdj dus als er nog vragen zijn kan ik die vandaag prima uitproberen en desnoods filmen. De memory functie heb ik bijvoorbeeld nog helemaal niet bekeken dus daar ga ik sowieso maar eens aan beginnen
Ik heb in het bovenstaande de cdj-400 een paar keer vergeleken met de denon s-3500. Ik weet dat dit niet eerlijk aangezien ze niet in de zelfde prijsklasse zitten. Ik heb toevallig beide spelers hier staan dus daarom is een vergelijking snel gemaakt. Hou echter bij het lezen daarvan het prijsverschil in je achterhoofd.
nog een bonus foto
Topic: Qlimax 2007 (26-12-2007 13:16:00)
.Verder maakt de jog van de cdj-400 een stuk meer lawaai. Hij rammelt wat als je hem gebruikt. Hier hoor je helemaal niets meer van zodra je de muziek ook maar op een heel klein beetje volume zet dus het is absoluut niets onoverkomelijks maar omdat er veel mensen geïnteresseerd waren in de jog heb ik het even in een filmpje gezet.
youtube
De usb aansluiting werkt verder fantastisch. Zoals hierboven te lezen pakt hij mijn oude i-pod en usb stickje zonder problemen. Wel doet hij er ongeveer 45 sec. over om mijn 2 gb usb stick te "laden". Moet er wel bij zeggen dat deze tot de nok toe vol zit. Kortom, mocht je dit live willen gebruiken prik op tijd je stick in de speler.
De beatloop doet het boven verwachting goed. Ik draai geen muziek met eenvoudige "boenk boenk" beats en meestal brouwt de cdj er een keurig loopje van.
De loop divide is ook leuk speelgoed. 1 klein opvallend punt daarbij is lastig te omschrijven maar ik ga het proberen. Op het moment dat je het plusje of het minnetje indrukt verknip je de loop iets meer of iets minder. Je loop gaat dus volkomen anders klinken, zeker als je een keer of drie op de min gedrukt hebt. Als je hem dan echter nog een keer extra verknipt hoor je heel kort even de "gewone toon" waarmee de loop begint als je hem nog niet verknipt hebt. Het is een erg onduidelijk verhaal volgens mij, ik zal als er belangstelling voor is het nog wel als filmpje proberen te posten. Dit is overigens wederom niet erg storend maar ik heb geen ervaring met dit soort functies en weet dan ook niet of dit normaal is.
Het handmatig loopjes maken werkt op de cdj net zo makkelijk als op de denon. Ook het bijstellen van het loop out punt kan heel makkelijk met het jogwheel of met de search knopjes als je het per frame wil doen (dank je wel Mutz voor de tip
)Pitch werkt ook naar behoren maar zoals al eerder gemeld is de klik in het midden minder duidelijk dan je op sommige andere spelers gewend bent. Ik vind dit stiekem een voordeel omdat je nu voor mijn gevoel makkelijker rond de 0% pitch kan mixen (0,1% e.d.)
Ik heb vandaag eens heerlijk de tijd om uitgebreid te gaan spelen met de cdj dus als er nog vragen zijn kan ik die vandaag prima uitproberen en desnoods filmen. De memory functie heb ik bijvoorbeeld nog helemaal niet bekeken dus daar ga ik sowieso maar eens aan beginnen
Ik heb in het bovenstaande de cdj-400 een paar keer vergeleken met de denon s-3500. Ik weet dat dit niet eerlijk aangezien ze niet in de zelfde prijsklasse zitten. Ik heb toevallig beide spelers hier staan dus daarom is een vergelijking snel gemaakt. Hou echter bij het lezen daarvan het prijsverschil in je achterhoofd.
nog een bonus foto
En over niets valt zo goed te twisten als over smaak (ondanks het spreekwoord
)
Topic: Pioneer CDJ-400 topic (22-12-2007 12:06:00)
)Ik heb hier nu ook een cdj-400 staan
. Ik las dat er mensen waren bij het afspelen vanaf de i-pod wat moeizaam ging dus ik heb dat ook even getest. Vanaf mijn i-pod mini (zo'n oude) leest hij probleemloos alle bestanden, playlists enz enz. Dus tot op heden niets raars kunnen vinden.
Topic: Denon DN-D6000 (18-12-2007 19:00:00)
. Ik las dat er mensen waren bij het afspelen vanaf de i-pod wat moeizaam ging dus ik heb dat ook even getest. Vanaf mijn i-pod mini (zo'n oude) leest hij probleemloos alle bestanden, playlists enz enz. Dus tot op heden niets raars kunnen vinden.Ik heb geen idee onder wat voor omstandigheden de speler moet gaan draaien maar is het geen oplossing om een mp3 speler met shuffle stand op je mengpaneel aan te sluiten?
Topic: American DJ Snow Flurry sneeuwmachine (18-12-2007 16:02:00)Ik kan je garanderen dat het een grote bende wordt. Is toch ook het hele idee erachter
Ik zou wel serieus voor een stevige schoonmaakploeg zorgen en voldoende van die "vloertrekkers"
Topic: active speakers direct op PC aansluiten? (16-12-2007 09:15:00)
Ik zou wel serieus voor een stevige schoonmaakploeg zorgen en voldoende van die "vloertrekkers"
Xlr kan ook hoor bij actieve speakers.