Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van CyberDance

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van CyberDance (Pagina: 8 van 20)

Topic: Het bouwen van een case (6-12-2014 14:24:00)
AED gebruikt niet de standaard flightcaseplaten (met gladde HPL) zoals je die veelal in NL tegenkomt maar met zgn. Mandarin toplaag. Die is wat grover. Ik gebruik hetzelfde spul voor alle flightcases, dus idd altijd wel een paar plaatjes op voorraad liggen.
Topic: Splittertje maken (23-10-2014 20:40:00)
Tasker C286 of vergelijkbare kabel is daar ideaal voor. Stuk dunner als normale mic kabel dus je kan er makkelijk 2 of 3 uit 1 plug laten komen.

Ideaal voor bekabelingsprojectjes intern in rekken of Y splitters etc. Voor splitjes etc eventueel nog techflex sleeve errond voor extra hufterproofheid.
Topic: UTP Bekabeling (10-10-2014 23:08:00)
Zal wellicht ook van de omgevingsinvloeden etc afhangen. Mijn ervaringen met die lengte zijn gebaseerd op de soundcraft SI series en Midas PRO-1. Gebruikte kabel o.a. van damme tourcat. Eens goed testen met degelijke CAT6 FTP kan wellicht geen kwaad, maar buiten de specs van fabrikant gaan op zo een cruciaal onderdeel van het syseem is toch tricky.

Ethersound (layer-2) en Dante (layer-3) zijn idd goede opties als het gaat om mengen met ander ethernet verkeer, echter de meeste standaard systemen werken via MADI over CAT5 of AES50. Prijstechnisch zijn die standaard sets goed te doen, op het moment dat je aan de ethersound of dante stageboxen gaat wordt de stagebox zowat duurder dan de tafel.

Yamaha heeft opzich mooie opties mbt Ethersound maar ook daar valt het totaalplaatje kostentechnisch ook al snel een redelijk stuk duurder uit.

Betreft de 230V zou er hier sowieso nooit minder dan 3x 2.5mm² in de kabel gaan.

big bang schreef:

En als je bij de soundcraft de glasvezel variant pakt? Dat wordt langzaamaan ook betaalbaarder...

50m utp gaat probleemloos bij de si expression in ieder geval.
Qua lengte heb ik nu analoge multi's van 90mtr en korter moet het echt niet worden. Daar nog even de connecties bijgeteld naar de racken en tafel en 100mtr lijkt reëel qua lengte. MADI over CAT5 of AES50 zijn dan theoretisch al niet meer mogelijk. Als er dan toch een aparte kabel langs moet om de lengte korter te houden is fiber sowieso de beste optie, echter dan vervalt het voordeel van alles in 1 kabel, waar ik een beetje naar op zoek ben.
Topic: UTP Bekabeling (10-10-2014 22:42:00)

PvG schreef:

De Pinanson kabel is leuk, maar heeft 1 minpuntje waar je rekening mee moet houden: er zit geen aparte mantel om de 230V aders. Je moet de kabel dus altijd laten eindigen in iets met een wartel/trekontlasting. Een powercon of shucko direct aan de kabel kan dus niet.
Valt wel mee toch. Met techflex sleeve oid om de aders prima op te lossen. Waar je de mantel stript een stuk krimpkous met lijm intern om alles te fixeren. Eventueel eerst nog een stuk dun krimpkous om de aders als extra bescherming.

Iemand trouwens al eens op de maximale te gebruiken lengte gelet bij de verschillende kabels? Dat wil namelijk nogal eens verschillen. Fabrikanten van digitale tafels geven vaak 90mtr op maar het zal niet de eerste keer zijn dat 75mtr wel een beetje de max blijkt te zijn bij bepaalde kabels.
Aangezien de meeste audio-over-ethernet protocollen Layer1 zijn en dus het enige gemeenschappelijke met ethernet het type kabel is, zit extenden dmv ethernet switches of mee laten lopen over een FOH-Stage trunk er ook niet echt in. Iets wat mij toch nog even tegenhoudt tot het kopen van wat simpele digitale tafels (categorie soundcraft SI oid) als tussentafel voor dance-evenementen etc.
Topic: Advies simpele lichteffecten (19-5-2014 17:56:00)
Heren laugh :D (en dames)

Wellicht een wat rare vraag uit mijn hoek, maar ik probeer het toch maar:
Ik ben op zoek naar wat leuke simpele lichteffecten, grotendeels voor losse verhuur of simpele showtjes waarbij headjes te duur of ingewikkeld zijn.

Nou heb ik me in die materie van simpele effecten nooit echt verdiept, is ook niet echt mijn ding, maar zomaar op foto of omschrijving kopen lijkt me ook niet alles, dus dan maar via deze weg.

Wat ik zoek zijn:
  • Nette en representatieve effectjes zonder kermisgehalte (dus geen double of triple derby's oid vanwege te groot en veel te veel kleurtjes door mekaar).
  • Goede stand-alone functionaliteit. DMX aanstuurbaar mag maar is niet noodzakelijk. Denk dat het meer niet dan wel gebruikt gaat worden.
  • LED heeft voorkeur maar niet per-se noodzakelijk
  • Beetje hufterproof en betrouwbaar, ik ben niet zo van ieder half jaar verkopen en wat nieuws.
Bij voorkeur koop ik een aantal van 2 verschillende types die leuk te combineren zijn. Iemand suggesties?
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (12-5-2014 10:52:00)
Dat zijn 3weg topracken met MC2/Turbosound MC750/1250/1250 erin.
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (11-5-2014 21:34:00)
Ampcity in prep mode.
Topic: Tour labels (28-4-2014 12:58:00)
Hier ook gaffa op het tourlabel en dan schrijven. Veel makkelijker te verwijderen. En verschillende kleuren gaffa kunnen zorgen voor onderscheid tussen bijv. verschillende sublocaties.
Topic: Verhuur managment software (17-4-2014 00:14:00)

dj-bart schreef:

Wij zijn ook op zoek naar een nieuw systeem. Ik zag op de website van rentman geen prijzen staan. Persoonlijk ben ik niet zo fan van abonnementsvormen. Maar wellicht dat er ook een verkoop pakket is.
Ik was er in eerste instantie ook niet echt een voorstander van (niet zozeer vanwege "het internet" wat ertussenzit maar vooral het feit dat de data niet in eigen beheer is) en wilde graag een lokale versie ernaast draaien maar dat is helaas niet mogelijk, ook ivm updates etcetc. Een verkoop pakket van RentMan is er niet.

dj-bart schreef:

Ik vind 74 euro een hoop geld. Zal het best wel waard zijn gezien de mogelijkheden. Maar dan is ons huidige php/sql systeem goedkoper. (3,50 p/mnd)
Probleem is echter dat bij ons in de opslag we slechts 3g hebben. We hebben wel een onbeperkt abb. maar om geheel afhankelijk te zijn van internet is niet heel fijn werken.
Of die 74eu veel of weinig is ligt er denk ik maar net aan watvoor jobs je draait en hoeveel. De voordelen heeft Webbie al aangehaald. Voor een pakket als RMS moest je de laatste jaren ook een "onderhoudscontract" afsluiten terwijl er nooit wat onderhouden wordt aan de software, tips genegeerd worden en bugs er jaren in blijven zitten.
Ik heb wel al een paar keer aangekaart dat een "Lite" pakket voor best wat mensen best een uitkomst zou kunnen zijn. Hier zouden dan de uitgebreidere functies zoals personeelsplanning etc niet in kunnen zitten, wellicht dat dat er nog eens komt.

De afhankelijkheid van internet is denk ik iets waar je je stilaan overheen moet zetten. Internet is de laatste jaren zo'n gemeengoed dat er altijd wel internet te fixen is op de 1 of andere manier. Storingen komen altijd op het meest ongelukkige moment maar dat komt een storing aan een stand-alone systeem ook. Voor je dat terug up and running hebt duurt vaak langer en je bent er zelf je tijd aan kwijt. + als je een stand alone systeem vanop een andere locatie wil gebruiken heb je alsnog internet nodig. Kortom zet je een stand alone syteem bij jou in de opslag neer zonder vast internet kan je er alleen daar bij. Zet je het elders neer heb je ook internet nodig om het in de opslag te benaderen sneaky :V
Het is ook een rekensommetje wat je zelf moet maken. Wat kost het aan extra tijd om alles via 3G te doen en wat is de kans dat het eruit ligt en wat kost dat. Je kan dan zelf afwegen waar de opties zitten tegenover de eerder berekende kosten. Vaste internetlijn geen optie? Als je collega 3G van KPN heeft en jij bijvoorbeeld Vodafone ben je er wellicht ook al.
Ik had jaren voordat RentMan op de markt was en lang voor RMS met RMS online kwam de normale RMS25 al op een server in het datacenter draaien juist om het overal te kunnen benaderen. RMS kon ik vervolgens overal via RemoteApp opstarten op iedere pc of zelfs tablet. Dus uiteindelijk ook een online programma maar dan anders.

en Webbie: Backups maken is makkelijk. Restoren is een ander verhaal. Laat nou dat laatste zijn wat de meesten pas proberen als het al mis is gegaan razz :p sneaky :V shut up :X sad :(
Topic: Verhuur managment software (16-4-2014 23:58:00)
@Webbie:

As ik het zo hoor zou ik voor de watereffecten verhuur beginnen met alle losse items in de database te zetten en vervolgens op basis daarvan sets te maken. Iets zegt me dat een bepaald type fontein bestaat uit een head unit met een aantal slangen, pompen en sturingsrack oid. Wellicht dat bepaalde slangen of sturingen ook voor andere fonteinen gebruikt worden en dan is het goed om met sets te werken. De software gaat dan zelf calculeren op basis van aantal beschikbare losse items hoeveel keer je een set kan wegzetten bijvoorbeeld.

Het scannen van materialen gebruik ik momenteel niet. Voor dingen als CD Spelers, moving heads etc zou dat nog wel te doen zijn maar ik zie mezelf niet echt ieder kabeltje wat van een festival terugkomt afzonderlijk scannen. Dingen als steels, scaff clamps, shackles etc zijn ook lastig te labelen (op een manier waarop het label ook heel blijft bij gebruik) dus dat zou dan al vanaf een label op het rek gescand moeten worden + aantal oid.
Vooralsnog gaat uitleveren en retour hier dus nog met handmatig uit en retour boeken.

Voor kostenanalyse voor nieuwe fonteinen weet ik niet of het zo geschikt is aangezien ik RentMan niet echt veel voor verkoop gebruik. Er zit wel een verkoopmodule in en je kan items ook als verkoopitem in de database zetten maar ik kan me voorstellen dat in een fontein veel onderdelen en schroefjes zitten razz :p Die zou je dan in eerste instantie allemaal in de database moeten gooien met in- en verkoopprijs en dan een project maken wat je gebruikt voor de calculatie van een nieuwe fontein. De materiaallijst wordt dan een lisjt van verkoop- ipv verhuuritems en de personeelsmodule kan je natuurlijk gewoon gebruiken als calculator voor werkuren etc. Wellicht dat het dus wel mogelijk is.

Als je een keer in de buurt van Maarssen bent mag je altijd eens komen kijken hoe ik het systeem gebruik. In Utrecht bij RentMan op kantoor ben je denk ik ook wel welkom wink ;)