Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van TB

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van TB (Pagina: 8 van 20)

Topic: Subjes en vocht (19-10-2010 18:24:00)
Kortom: Alles zo ver mogelijk dichtmaken en isoleren, tot slot twee ventilatieroosters maken...

In hoeverre maakt het uit dat een opslag betonklinkers als ondergrond heeft, met betrekking tot de vochthuishouding?
Topic: Subjes en vocht (19-10-2010 17:03:00)
Allright, maar is die ventilatie nodig in geïsoleerde ruimtes? Ik weet nog dat het huis van mijn vader overgeisoleerd is, met als probleem een te lage luchtvochtigheid. Hij heeft nu waterverdampers in de woonkamer.

Ik kan dus het beste de gaten en kieren van de niet-geïsoleerde ruimte niet dichtmaken...
Topic: Subjes en vocht (19-10-2010 15:36:00)
Ik schop dit topic toch weer eens omhoog!

Wij maken doorgaans gebruik van een geïsoleerde opslag, maar er zijn niet veel ventilatie-openingen.

Daarnaast hebben we onlangs een ruimte afgetimmerd met rabatdelen, waarin met name de speakers staan. Dit omdat de bovenstaande ruimte niet afdoende is om alle spullen op te slaan. Deze ruimte is niet geïsoleerd, maar er zitten wel veel "gaten en kieren". Ik was eerst van plan om al deze gaten en kieren te dichten, de ruimte zo lichtdicht mogelijk te maken. Ik begrijp dat dit niet de bedoeling is? In principe zou je dus het beste één wand volledig open kunnen laten (even afgezien wat voor nadelen dat met diefstal e.d. met zich meebrengt, of is er een optimum tussen afsluiten/ventileren. Als laatste vraag, die met name betrekking heeft op eerstgenoemde ruimte: Heeft isoleren tot gevolg dat er minder ventilatie nodig is?

In welke ruimte zou nu de luchtvochtigheid het laagst zijn (dit moet ik gewoon gaan meten natuurlijk), de geïsoleerde, minder geventileerde, of de ongeïsoleerde, meer geventileerde.

Ik heb, zoals misschien duidelijk is, weinig kaas van deze materie gegeten...
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (17-10-2010 10:12:00)
Die gebruik je als monorack voor flash/flood?
Topic: Multi Media ruimte (11-10-2010 08:09:00)
Watts boeien mij niet zoveel... Als ik 18 watt in mijn sub stop, is het geluidsniveau op 8 meter in de open lucht ruwweg 100db. Zat, die 18 watt laugh :D.
Topic: Zelfbouw speakers: bouwtips. (8-10-2010 17:44:00)
Hm, heb geprobeerd de oude verf (of wat het ook is) eraf te branden met een verfstripper, maar t valt niet mee. Het lijkt wel een soort rubber, het is erg sticky (net kauwgom) als het warm is. Wanneer het spul afkoelt, wordt het weer hard.

Wat zou dit nu voor verf kunnen zijn? Het lijkt mij het beste om de kasten volledig te strippen?

Ik heb voldoende ervarig met warnex-over-warnex (geen enkel probleem, zelfs zonder schuren), maar ik weet dus niet of er nu ook warnex op de kasten zit...
Topic: Zelfbouw speakers: bouwtips. (7-10-2010 18:31:00)
Ik ben bezig met een hobbyprojectje: het opknappen van vier wedges.
Er zit nu een of andere lelijke, inmiddels beschadigde lak overheen en het hout kent tevens wat deuken. Tijd voor een laag zwarte warnex dus!

Is het nodig om de kasten volledig kaal te maken, of volstaat goed schuren ook? De deuken ga ik opvullen met twee-componenten-plamuur.

1 kg zwarte warnex lijkt me ruim voldoende voor vier wedges, am I right?
Topic: PA-markt 2011 (30-9-2010 16:36:00)
Die keuze lijkt mij nou net weer niet zo moeilijk!
Topic: FBT italië (28-9-2010 23:43:00)

dj-nsp schreef:

iemand met nog meer ervaringen?
heb een monitor straks nog gezien. happy :)
zag er mooi uit zo gemaakt dan er alleen kabels uitkomen soort kap over de connectoren
veelbelovend vind ik happy :)
En wat vindt jij dan van een aap die een gouden ring draagt? Waarmee ik hier niet een vergelijking wil trekken, maar je manier van redeneren tegen het licht wil houden...
Topic: BR118, welke houtsoort? (23-9-2010 09:28:00)
rendement van 99,5 db (1w/1m), maar is dat half of full space (wordt niet vermeld).