Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van SoundExperience

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van SoundExperience (Pagina: 7 van 20)

Topic: SMS-party software (19-10-2008 22:03:00)

joepurlings schreef:

En als je een beetje handig bent, kun je ook zelf iets programmeren. Oude Nokia´s over een datakabel uitlezen is niet zo lastig :)
Ik heb zoiets ook weleens geprogrammeerd. Is wel makkelijk omdat je je eigen wensen mee kan nemen (denk aan layout, woordenfilter enz).
Topic: Hoe te programeren bij Freestyler Dmx? (14-10-2008 00:23:00)
Is het ook mogelijk om in freestyler een bepaalde tijd aan te geven voor een sequence? Zodat deze constant blijft loopen binnen dit tijdsbestek.
Topic: MailServer Topic (1-10-2008 22:42:00)

Webbie schreef:

Hallo.

SoundExperience schreef:

Nog mooier is om te werken met een kerio connector. Dat is een plug-in die ervoor zorgt dat je outlook en soort van webmail wordt. Je mail blijft op de mailserver staan. J trekt dus helemaal geen troep je werkstation op.
De Kerio Outlook Connector (KOC) is eigenlijk een MAPI cliënt die je er in twee smaken hebt, namelijk één met "with off-line caching" en één met "without off-line caching" (waar SoundExperience het over heeft).

Inderdaad heeft de KOC zonder caching het voordeel dat er niets op het werkstation komt te staan, maar heeft ook het nadeel als Outlook geen mailserver "ziet" je ook geen mail hebt.
Niet echt handig als je een laptop hebt waarmee je buiten het bedrijf komt en geen verbinding hebt over het Internet naar de mailserver toe.
Wij werken alleen met terminal server, waar ik geen mail op wil hebben. Verder zijn 95% van onze applicaties webbased. Men zal altijd een inet verbinding moeten hebben om fatsoenlijk te kunnen werken. Een voordeel omdat veel van onze medewerkers bij de klant op bezoek gaan en daar vrijwel alle tools kunnen gebruiken die ze op het kantoor ook hebben.

Het enige waar ik niet over te spreken ben is het extern raadplegen van de kerio server via outlook. De directeur neemt zijn laptop ook weleens mee naar huis en checked daar ook zijn mail en dat is nog te traag naar mijn zin.
Topic: MailServer Topic (1-10-2008 02:01:00)
Klopt wat webbie zegt. Kerio heeft het uit zichzelf al aardig goed geregeld. Ik vind gemiddeld 2 spam berichten per week bij mijn gebruikers in hun mailbox (20 gebruikers). De rest wordt er netjes uitgefilterd.

Nog mooier is om te werken met een kerio connector. Dat is een plug-in die ervoor zorgt dat je outlook en soort van webmail wordt. Je mail blijft op de mailserver staan. J trekt dus helemaal geen troep je werkstation op.
Topic: Buma stemra betalen voor muziek op je site (29-9-2008 18:49:00)
Ben het nog steeds niet met jullie eens. Ik ken het reporecht en heb ik die brief ook weleens thuis gekregen met de vraag of ik een fotokopieerapparaat heb.

Maar sinds wanneer zet je met een fotokopieerapparaat muziek op je website??? Niet relevant dus, we dwalen af van de kern van de hoofdvraag.

Verder verwar ik geen rechten, maar probeer een voorbeeld te maken op het gebied waar ik meer mee te maken heb. Als jullie het dan uit zijn verband trekken en zeggen dat dat geen heffingsregel is dan kan ik daar ook niets aan doen.
Topic: Buma stemra betalen voor muziek op je site (27-9-2008 14:07:00)

JeroenVDV schreef:

SoundExperience schreef:

We kunnen de vraag ook omdraaien. Bewijs eens dat het wel zo is dat je over je eigen producten (dus je bent zelf de rechtmatige eigenaar) reprorecht moet betalen.

Het lijkt me te bizar voor woorden (dit is dus een mening). En ik kan er niets over vinden op reprorecht.nl.
Nogmaals.. Je hebt blijkbaar NIET goed gelezen.. Als je je eigen werk aanmeldt bij BUMA/STEMRA (je kunt PER track die je maakt kiezen of je dat wel of niet doet!!!!!) zal iedereen die 't gebruikt bijvoorbeeld op een website moeten betalen. Of bij een videoclip. Of bij een TV-programma als achtergrond-muziek.

Te bizar voor woorden? Dat vind ik wel meer dingen.. Geloof je 't niet? Bel BUMA/STEMRA.
ALS zo te zien lees jij ook niet goed. Dan qoute ik mezelf maar even:

SoundExperience]Als je je eigen muziek aanmeld, maar waarom zou je als je het alleen voor je eigen website wil gaan gebruiken.

Dré schreef:

Ik wist niet dat er een algemene heffingsregeling was voor het gebruik van afbeeldingen. Welke regeling is dat precies? Als die regeling er niet is dan maak je wel een héél erg niet relevante vergelijkig (en volgens mij is die regeling er inderdaad NIET...).
Portretrecht noemen ze dat:

Het portretrecht is een beperking van het auteursrecht. Het geeft geportretteerde personen het recht zich te verzetten tegen publicatie van hun portret.

Onder portret wordt in dit verband verstaan, elke zichtbare weergave waarop iemand herkenbaar is afgebeeld, bijvoorbeeld in een foto, schilderij, tekening of in filmbeelden. Als er op een foto of film meerdere personen te zien zijn, heeft elk van hen het portretrecht.

bron: wikipedia
Topic: Buma stemra betalen voor muziek op je site (26-9-2008 18:58:00)
We kunnen de vraag ook omdraaien. Bewijs eens dat het wel zo is dat je over je eigen producten (dus je bent zelf de rechtmatige eigenaar) reprorecht moet betalen.

Het lijkt me te bizar voor woorden (dit is dus een mening). En ik kan er niets over vinden op reprorecht.nl.
Topic: Buma stemra betalen voor muziek op je site (26-9-2008 01:27:00)

Dré schreef:

Het zal me daarom ook niets verbazen als je ook moet dokken als de muziek die je laat horen alleen eigen werk is. Vandaar mijn vraag: Denk je het, vind je het of IS het zo?
Ik zal een voorbeeld noemen waar ik meer ervaring mee heb. Als ik een foto maak en deze publiceer (indien toestemming van de eventuele mensen hierop) dan heb ik het recht van deze foto en hoef ik geen rechten of iets te betalen.

Audioheffing op cd-r(w) is van toepassing dat klopt, maar we hebben het hier over publiceren op een website. En dus niet het product kopieren op een cd.
Topic: Buma stemra betalen voor muziek op je site (26-9-2008 01:22:00)

JeroenVDV schreef:

SoundExperience schreef:

pietje schreef:

Hoe zit dit dan met DJ's die hun eigen muziek op de website hebben?
Eigen muziek mag natuulijk want jij bent daar de rechtmatige eigenaar van. Als jij een mix maakt met muziek van andere dan moet je gewoon betalen.
Lees mijn post nog even. Als je eigen muziek is aangemeld bij Buma/Stemra zul je gewoon moeten betalen!!!!!
Echt te gek maarja.
Wat een onzin?!?! Mag een artiest niets meer verdienen?
Als je je eigen muziek aanmeld, maar waarom zou je als je het alleen voor je eigen website wil gaan gebruiken.

Tuurlijk mag een artiest is verdienen. Maar het feit is dat nu 95% van de internet gebruikers hier het lak aan heeft. Het punt wat ik duidelijk wil maken is dat ik er ook vanaf gezien heb omdat ik het te prijzig vind ik verhouding tot.
Topic: Buma stemra betalen voor muziek op je site (25-9-2008 13:54:00)

pietje schreef:

Hoe zit dit dan met DJ's die hun eigen muziek op de website hebben?
Eigen muziek mag natuulijk want jij bent daar de rechtmatige eigenaar van. Als jij een mix maakt met muziek van andere dan moet je gewoon betalen.

Ik heb het recent ook een opgevraagd wat het zou kosten om 3 min muziek (in filmpje) op mijn website te zetten. Tot (6min geloof ik) betaal je 26 E per maand.

Dat is dus ongeveer 5x zo duur dan mijn domain + hosting laugh :D. Echt te gek maarja.