Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van RodiBakker

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 136 bijdrage(n) van RodiBakker (Pagina: 7 van 14)

Topic: Bouwen stroomkast (3-6-2011 16:30:00)
Voor een degelijke en betrouwbare drukknop zou ik voor een telemechanique knop gaan, tegenwoordig is dit merk van Schneider Electric.
Topic: Showtec PSA-321 Aardlek (25-5-2011 21:45:00)
Ik controleer als elektricien bij keuringen met enige regelmaat aardleks met een speciale tester, deze laat de lekstroom oplopen en geeft het afschakelmoment door aan de meter, meestal is dit meer richting de 20mA dan richting de 30mA, daarboven ben ik (gelukkig) nog niet tegengekomen bij nieuwe aardleks.

Met enige regelmaat moet ik naar klanten met een aardlekstoring en kan ik dan bij de klant aangekomen de aardlek zo weer inschakelen, vaak is het een optelstom van lekstroompjes. Dit is super vervelend, soms komt het terug bij regen, soms na een tijdje, een verwarmingselement/thermostaat die na een tijdje inschakeld.

Probeer zo veel mogelijk uit te sluiten, dus schakel de afgaande automaten uit van je verdeler, maar laat de aardlek aan. Later met de aardlek uit en alleen de voeding erop. Door stukjes voor stukje te testen kun je de oorzaak achterhalen.

Als je echt je verdeler goed wilt laten testen kun je deze het beste langs brengen bij een elektricien, die kan deze voor je doormeten met testspanningen etc en je aardlek testen.
Topic: 230 volt verdeelblokken (3-5-2011 16:51:00)
Heb zelf naast de hateha/mennekes blokken ook goede ervaringen met deze van abl-sursum. Het fijne is dat deze lekker compact is met oprollen van je kabels enzo. Zie trouwens dat deze wel heel luxe is, heb zelf de simple 3v rubber zonder lampje oid.
Topic: Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen) (11-4-2011 17:15:00)
Zekeringen beveiligen tegen kortsluiting, overbelasting maar niet tegen een spanningsdip.
Topic: Led controle lampje op 220v (1-2-2011 17:05:00)
Houdt je er rekening mee dat het lampje eventueel ook op 400V kan gaan branden mocht er in de voeding een keer wat verwisseld zijn....
Topic: Prikkabel dimmen (2-1-2011 20:02:00)
Wat wel een voordeel is van de led versie van het prikkabel bolletje is dat deze in de meeste gevallen van een harde kunstof bol is voorzien. Als je wilt kan je de lampjes er dus bij het opruimen in laten zitten want ze gaan veel minder snel stuk.
Topic: post hier: een foto van jouw opslag ruimte (2-1-2011 11:30:00)
Krijg je daar geen last met vochtproblemen?
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (25-11-2010 17:09:00)
Bevestigingspunten eraf halen, gaten dichtkitten en grote sticker eroverheen plakken kan misschien.
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (22-11-2010 18:03:00)
Gelukkig was het een collega bedrijf. Maar toch echt lullig.
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (22-11-2010 17:21:00)
Sinterklaas en de burgemeester die onverstaanbaar waren omdat de draadloze mic's het niet deden. Bleek later dat de radar van de "stoomboot" stoorde op de mic's.