Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Timo Beckman
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 187 bijdrage(n) van Timo Beckman (Pagina: 7 van 19)
Topic: Nieuwe gebruiksaanwijzing betreffende Smaart beschikbaar voor download (28-1-2016 14:33:00)
Via deze weg wil ik U en eventueel geïnteresseerde collega’s uitnodigen op dinsdag 9 Februari 2016 voor een Sneak Preview betreffende de nieuwste versie van Rational Acoustics Smaart 8 in het Holiday Inn Hotel Amsterdam.
Het product team van Rational Acoustics, instructeurs en “Uber Geeks” zullen aanwezig zijn om vragen betreffende Smaart 8 te beantwoorden en demonstraties op de software te geven.
Dinsdag 9 Februari 2016
13.00 - 19.00
Holiday Inn Amsterdam
Manhattan Room; Mezzanine Level
De Boelelaan 2
1083HJ Amsterdam
(15 min loop afstand van de Rai)
13.00 - 17.00 Software demonstraties
17.00 - 19.00 Cocktails….
Namens Rational Acoustics en met vriendelijke groeten
Timo Beckman
timobeckmangeluid.wordpress.com/2016/01/28/sneak-preview-smaart8/

Ik post dit in overleg met Dre.
Topic: Basisinformatie geluid (11-1-2016 15:48:00)Het product team van Rational Acoustics, instructeurs en “Uber Geeks” zullen aanwezig zijn om vragen betreffende Smaart 8 te beantwoorden en demonstraties op de software te geven.
Dinsdag 9 Februari 2016
13.00 - 19.00
Holiday Inn Amsterdam
Manhattan Room; Mezzanine Level
De Boelelaan 2
1083HJ Amsterdam
(15 min loop afstand van de Rai)
13.00 - 17.00 Software demonstraties
17.00 - 19.00 Cocktails….
Namens Rational Acoustics en met vriendelijke groeten
Timo Beckman
timobeckmangeluid.wordpress.com/2016/01/28/sneak-preview-smaart8/

Ik post dit in overleg met Dre.
Bij mij werkt het op wordpress en op Vimeo dus sorry dan maar via vimeo voor diegenen die via wp geen geluid hebben. Ben niet zo'n internet nerd (tot mijn spijt zo af en toe iets met ouwe l*llen en zo).
Topic: Basisinformatie geluid (9-1-2016 12:16:00)
Ok nieuw linkje.
Je ziet eerst een standaard Linkwitz-Riley 4de orde filter combinatie op 1kHz en daarna een "LIR linear phase" combinatie ook op 1kHz.
Het grote verschil zit niet in de amplitude respons maar in de fase respons en de latency van de processor (op 1 kHz iets meer dan 1ms extra).
Als je dezelfde combinaties op 125Hz implementeert zie je wederom een fase flat beeld ontstaan maar dan wel met een latency van uit de processor van 11.88ms!
In grote zalen niet echt een probleem maar in de kleinere zalen kan dit wel een uitdaging worden.
Let wel dit is een som van 2 processor outputs op dit moment nog zonder speakers (moet eerst iets hebben wat 2weg actief aangestuurd moet worden en van een beetje fatsoenlijke kwaliteit ;-).
timobeckmangeluid.wordpress.com/2016/01/08/playing-around-with-a-new-toy-linea-research-asc48/
Topic: Nieuwe gebruiksaanwijzing betreffende Smaart beschikbaar voor download (22-12-2015 22:00:00)Je ziet eerst een standaard Linkwitz-Riley 4de orde filter combinatie op 1kHz en daarna een "LIR linear phase" combinatie ook op 1kHz.
Het grote verschil zit niet in de amplitude respons maar in de fase respons en de latency van de processor (op 1 kHz iets meer dan 1ms extra).
Als je dezelfde combinaties op 125Hz implementeert zie je wederom een fase flat beeld ontstaan maar dan wel met een latency van uit de processor van 11.88ms!
In grote zalen niet echt een probleem maar in de kleinere zalen kan dit wel een uitdaging worden.
Let wel dit is een som van 2 processor outputs op dit moment nog zonder speakers (moet eerst iets hebben wat 2weg actief aangestuurd moet worden en van een beetje fatsoenlijke kwaliteit ;-).
timobeckmangeluid.wordpress.com/2016/01/08/playing-around-with-a-new-toy-linea-research-asc48/
Voor de gebruikers van Smaart is er een nieuwe handleiding beschikbaar betreffende smaart.
Staat een bak aan info betreffende meten in die file.
www.rationalacoustics.com/download/Smaartv7UserGuide.pdf
Topic: Basisinformatie geluid (21-12-2015 12:07:00)Staat een bak aan info betreffende meten in die file.
www.rationalacoustics.com/download/Smaartv7UserGuide.pdf
Probeer ik zo af en toe maar er zit maar 24 uur in 1 dag tot mijn spijt. Het maken van zo'n screen recording is een soort van veel werk (+/- een dag) en daarna op mijn blog zetten kost ook wel iets meer dan 1 minuut :-(. Was er gisteren rond een uur of 01.00 een beetje klaar mee.
Simpel als het niet gewenst gewoon weg halen.
Topic: Basisinformatie geluid (21-12-2015 11:40:00)Simpel als het niet gewenst gewoon weg halen.
ok verwijderd hem dan daar op de een of andere mannier ik het niet kan weg halen.
Gaat over het plaatsen van high en lowpass filters. Er van uitgaan dat het -6db punt van een high of low-pass op het uitgekozen x-ovr punt terecht komt opent de optie voor het maken van fouten.
Verder plaats ik wel eens video's hier en daar maar dat is niet mogelijk hier dus vandaar de link.
Als dit niet gewenst is prima maar dan zul jij het moeten verwijderen daar ik dat niet kan kennelijk sorry......
Topic: Basisinformatie geluid (19-12-2015 13:05:00)Topic: Basisinformatie geluid (29-9-2015 13:20:00)Gaat over het plaatsen van high en lowpass filters. Er van uitgaan dat het -6db punt van een high of low-pass op het uitgekozen x-ovr punt terecht komt opent de optie voor het maken van fouten.
Verder plaats ik wel eens video's hier en daar maar dat is niet mogelijk hier dus vandaar de link.
Als dit niet gewenst is prima maar dan zul jij het moeten verwijderen daar ik dat niet kan kennelijk sorry......
Klein ezelsbruggetje voor de mensen die geen rekenmachine in hun hoofd hebben (zo als ik dus;-)
timobeckmangeluid.wordpress.com/2015/09/29/a-little-memory-aid-thanks-magu-for-the-reminder/
Topic: Cursus geluid meten (6-9-2015 09:40:00)timobeckmangeluid.wordpress.com/2015/09/29/a-little-memory-aid-thanks-magu-for-the-reminder/
Op 1 daarvan heb ik al antwoord. Ik heb aan de mac pro 3 4K schermen hangen.
Wat mij tijdens de tests niet lukte was alleen het centre screen richting een led scherm/beamer sturen. Blijkt dat dit een drag & drop dingetje is. (moet ik nog wel testen maar ga er vanuit dat dit werkt).
Verder komt er maar 1 van de 2 UPQ's tevoorschijn via de RMServer in RMS/Compass i.p.v 2. Zodra ik weer tijd heb ga ik hier even naar kijken
Topic: Cursus geluid meten (5-9-2015 13:28:00)Wat mij tijdens de tests niet lukte was alleen het centre screen richting een led scherm/beamer sturen. Blijkt dat dit een drag & drop dingetje is. (moet ik nog wel testen maar ga er vanuit dat dit werkt).
Verder komt er maar 1 van de 2 UPQ's tevoorschijn via de RMServer in RMS/Compass i.p.v 2. Zodra ik weer tijd heb ga ik hier even naar kijken
Alles getest en werkend met nog een 2tal uitdagingen ;-)
timobeckmangeluid.files.wordpress.com/2015/07/seminar-set-up-1.jpg
timobeckmangeluid.files.wordpress.com/2015/09/seminar-set-up-alive-1.jpg
timobeckmangeluid.files.wordpress.com/2015/09/seminar-set-up-alive-and-kicin.jpg

timobeckmangeluid.files.wordpress.com/2015/07/seminar-set-up-1.jpg
timobeckmangeluid.files.wordpress.com/2015/09/seminar-set-up-alive-1.jpg
timobeckmangeluid.files.wordpress.com/2015/09/seminar-set-up-alive-and-kicin.jpg
