Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Sonic boom
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Sonic boom (Pagina: 6 van 20)
Topic: Post hier je logo! (15-2-2008 17:17:00)
Heeft er iemand ervaring met de stickers en visite kaartjes van vistaprint?(de betaalde, niet de gratis)?Kwaliteit van betaalde of gratis maakt in principe niet uit, bij de gratis staat hun reclame er ergens bij op. De stickers zijn voor op poststukken, dus niet echt flightcase geschikt. Kwaliteit van het drukwerk bij hun is net als bij alle anderen afhankelijk van de kwaliteit van je bestand, hoge resolutie geeft gewoon hele nette kwaliteit.
Eigenlijk niets mis mee, alleen het moet qua ontwerp in 1 keer goed zijn, éénmaal besteld is geen veranderingen meer mogelijk.Topic: 8x Par 56 vervangen door 4x JB The Winner 2 (10-2-2008 15:13:00)Ik heb de zin 6x over gelezen om nu eigenlijk te begrijpen wat er stond...
Uiteindelijk gaf het woordje "niet" de doorslag om een reactie te plaatsen.
Moet je een scanner de hele avond laten draaien?
En hoezo ben je minder goed uit?
Met een scan heb je vele kleuren en gobo's tot je beschikking.
Dat de bundel ook nog kan draaien is mooi meegenomen.
Uiteraard maak je lichtstanden, en dat is prima te doen met 4 scans.
Martin.Jammer dat de hele tekst er boven niet quote, er staat namelijk duidelijk zat hoe ik er over denk. Daarmee is een deel van de vragen die je er onder zet namelijk meteen beantwoord. Zo moeilijk was de zin namelijk niet.
Dit stond er namelijk:Even als antwoord:
En hoezo ben je minder goed uit?
Met een scan heb je vele kleuren en gobo's tot je beschikking.
Dat de bundel ook nog kan draaien is mooi meegenomen.
Uiteraard maak je lichtstanden, en dat is prima te doen met 4 scans.Punt 1: nee, hoeft niet, maar word erg donker als je geen parren of ander basislicht hebt, er vanuit gaande dat ik met draaien ook branden bedoelde. Je kunt natuurlijk wel de hele avond de movinghead heen en weer laten "rammen"
Punt 2: zie hierboven, daarom dus.
Punt 3: mee eens.
Punt 4: mee eens, alleen aangezien je bij een drive in show vaak met heel wisselend publiek werkt zal het voor veel gasten vaak als vervelend worden beschouwd dat de boel de hele avond staat te draaien en zwaaien.
En het 5e punt, natuurlijk kan het met scans, maar mijns inziens niet echt praktisch. Je moet er een basis aan licht bij hebben dat de hele avond sfeer maakt, scans worden vaak gebruikt om een effect te creeeren dat je er af en toe op breaks en leuke momenten doorheen gooit. Ik ben het er mee eens dat basislicht niet persee parren hoeft te worden gedaan, maar deze heeft de TS al, dus om de set aan te passen/ uit te breiden zie ik er meer in om er dan scans bij te kopen.
Een scan geeft een gerichte bundel, vind ik niet echt geschikt om een avond basislicht mee te draaien.
Maar: ieder het zijne uiteraard.Topic: 8x Par 56 vervangen door 4x JB The Winner 2 (9-2-2008 13:38:00)
Marc Ebbers schreef:
Nu we het over drukkers hebben.Heeft er iemand ervaring met de stickers en visite kaartjes van vistaprint?(de betaalde, niet de gratis)?
Eigenlijk niets mis mee, alleen het moet qua ontwerp in 1 keer goed zijn, éénmaal besteld is geen veranderingen meer mogelijk.
KVM schreef:
sonic boom schreef:
Effecten gaan vervelen op den duur, dus met scanners die je niet de hele avond kan laten draaien ben je minder goed uit.Uiteindelijk gaf het woordje "niet" de doorslag om een reactie te plaatsen.
Moet je een scanner de hele avond laten draaien?
En hoezo ben je minder goed uit?
Met een scan heb je vele kleuren en gobo's tot je beschikking.
Dat de bundel ook nog kan draaien is mooi meegenomen.
Uiteraard maak je lichtstanden, en dat is prima te doen met 4 scans.
Martin.
Dit stond er namelijk:
sonic boom] Dat je er scanners bij neemt, snap ik, inteligent licht doet het altijd goed bij zo'n show. Alleen het weg doen van je parren betekend het weg doen van je basis lichtset, en dat zou ik niet doen. Effecten gaan vervelen op den duur, dus met scanners die je niet de hele avond kan laten draaien ben je minder goed uit.
KVM schreef:
Moet je een scanner de hele avond laten draaien?En hoezo ben je minder goed uit?
Met een scan heb je vele kleuren en gobo's tot je beschikking.
Dat de bundel ook nog kan draaien is mooi meegenomen.
Uiteraard maak je lichtstanden, en dat is prima te doen met 4 scans.
Punt 2: zie hierboven, daarom dus.
Punt 3: mee eens.
Punt 4: mee eens, alleen aangezien je bij een drive in show vaak met heel wisselend publiek werkt zal het voor veel gasten vaak als vervelend worden beschouwd dat de boel de hele avond staat te draaien en zwaaien.
En het 5e punt, natuurlijk kan het met scans, maar mijns inziens niet echt praktisch. Je moet er een basis aan licht bij hebben dat de hele avond sfeer maakt, scans worden vaak gebruikt om een effect te creeeren dat je er af en toe op breaks en leuke momenten doorheen gooit. Ik ben het er mee eens dat basislicht niet persee parren hoeft te worden gedaan, maar deze heeft de TS al, dus om de set aan te passen/ uit te breiden zie ik er meer in om er dan scans bij te kopen.
Een scan geeft een gerichte bundel, vind ik niet echt geschikt om een avond basislicht mee te draaien.
Maar: ieder het zijne uiteraard.
Dat je er scanners bij neemt, snap ik, inteligent licht doet het altijd goed bij zo'n show. Alleen het weg doen van je parren betekend het weg doen van je basis lichtset, en dat zou ik niet doen. Effecten gaan vervelen op den duur, dus met scanners die je niet de hele avod kan laten draaien ben je minder goed uit.
Je parset kan je ook onder je truss hangen, evenals de andere effecten, waardoor je zowieso helemaal omhaag kan met je truss. Zelfs de movinghead kan met de juiste ophangingen gewoon opgehangen worden.
Wat mij betreft: parren houden en er gewoon 2 of 4 scanners bij nemen.
Topic: DJ Bril met lichtjes aan de zijkanten, waar te koop? (5-2-2008 20:11:00)Je parset kan je ook onder je truss hangen, evenals de andere effecten, waardoor je zowieso helemaal omhaag kan met je truss. Zelfs de movinghead kan met de juiste ophangingen gewoon opgehangen worden.
Wat mij betreft: parren houden en er gewoon 2 of 4 scanners bij nemen.
Je kan van die hele kleine penlights krijgen, of eventueel als ander idee, zo'n laseraanwijzer.
Topic: Intro voor mijn Drive in show (27-1-2008 21:07:00)Welke het bij veel doelgroepen goed doet (alleen misschien de hele jonge mensen niet) is "eye of the Tiger", van de Rocky films, heeft een fantastisch beginstuk waar je ook nog eens met je lichtshow een knallende sfeer kan oproepen. Alleen zou ik niet een vast nummer nemen voor elke gelegenheid, vraag je klant gewoon wat voor beginnummer die graag wil.
Topic: Opbergen kleurenfilters (26-1-2008 18:52:00)wij gebruiken documentenmappen, 20 vaks, bij de Aldi
hebben ze regelmatig aanbiedingen. Deze mappen gaan mee in de kabelkisten.
Topic: Wat kosten jullie nou? (21-1-2008 22:04:00)
hebben ze regelmatig aanbiedingen. Deze mappen gaan mee in de kabelkisten.Je doet net of je het heel erg zwaar hebt.
Topic: Logo ontwerpen (21-1-2008 20:20:00)
sowieso is het gebruik van 2 verschillende lettertypes in 1 logo al niet echt netjes, hou het bij het hoofdlettertype om eenheid te behouden.
Topic: Intro voor mijn Drive in show (21-1-2008 20:17:00)Je kunt natuurlijk google gebruiken om één en ander te vinden, er zijn ook cd's op de markt, zo heeft bol.com ook het één en nader.
Succes ermee i.i.g.
Topic: Brom door voeding note-book (19-1-2008 14:05:00)Succes ermee i.i.g.
Je DI vast inbouwen in je geluidskist is al een goede oplossing, kunnen de kabels aan de ene kant vast blijven zitten.