Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Jakkes72
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 149 bijdrage(n) van Jakkes72 (Pagina: 6 van 8)
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (23-7-2009 10:43:00)
Of dit waar is weet ik niet.En een heleboel mensen hebben een busje dus op de zaak staan.
De vervolg vraag is dan: hoe is dit met huur voertuigen?? Je zou zeggen dat de huurder dan alsnog een economisch delict krijgt op het moment dat die zakelijk spullen vervoerd?
Zelf heb ik een eenmanszaak, busje staat op de zaak, maar ik mag deze ook prive gebruiken van de belasting dienst (welliswaar maar 500 km, maar goed)
Moet ik dan zeggen dat als ik met overgewicht aangehouden word met de bus+aanhanger vol met geluid: het is prive....?Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (12-7-2009 11:18:00)En nu maar hopen dat de blauwe jongens dit niet lezen......, dit is namelijk geen overtreding (zoals in de zin van een snelheidsovertreding) maar een misdrijf: je stuurd dan willens en wetens iemand op stap met een combinatie die te zwaar is voor het rijbewijs. Ik weet niet in hoeverre dit zelfs nog gezien kan worden als een economisch delict!!
Tevens ben je niet verzekerd in het geval van een ongeluk!!!!! (en in ernstige gevallen zullen de losse stukken gewogen worden en als dan blijkt dat het te zwaar is heb je echt een probleem!!!!)
linkjes:
klik
Voor mij is het alleen onduidelijk of de gemelde bakwagen ook als vrachtwagen aangemerkt kan/zal worden, ondanks het gewicht van minder dan 3500kg
Wel weet ik dat er voor overbelading verschil word gemaakt tussen particulier en zakelijk gebruik van het voortuig
klik
(hier staan reacties van oa agenten op, met uitleg)
En dan vooral deze tekst:
@@@@@@@@@@
Er zit verschil in overbelading van assen of overbelading van de toegestane maximum massa. Dit staat in de aanwijzing belading voertuigen.
In het 1e geval is de volgende regel van toepassing.
1.1.1. Wanneer de toegestane maximum last van enige as of asstel met 10% of meer wordt overschreden, dient proces-verbaal te worden opgemaakt.
1.1.2. Wanneer de toegestane maximum last van enige as of asstel met 20% of meer wordt overschreden dient naast het opmaken van proces-verbaal, te worden overgegaan tot het opleggen van de maatregel van overladen
Maar in dit geval, dus de toegestane maximum massa wordt overschreden.
1.2.1. Wanneer de toegestane maximum massa met 5% of meer wordt overschreden of de som van de aslasten de toegestane maximum massa met 5% of meer overschrijdt, dient proces-verbaal te worden opgemaakt.
1.2.2. Wanneer de toegestane maximum massa met 10% of meer wordt overschreden of de som van de aslasten de toegestane maximum massa met 10% of meer overschrijdt, dient naast het opmaken van proces-verbaal, te worden overgegaan tot het opleggen van de maatregel van overladen.
Een auto van 1100 kg mee nemen is dus 200 kg te veel. 200/35=5,7%. Dat is dus een proces-verbaal, maar er hoeft niet te worden afgeladen. Bedenk dan wel dat dit een economisch delict is en door justitie met hoge boetes wordt afgedaan, omdat er sprake is van concurentievervalsing.
Piet
@@@@@@@@@@@@@
Nog 1:
klik
En nog 1 voor de onschuldig kijkende, beginnende bestuurder met een puntenrijbewijs:
klikTopic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (11-7-2009 14:35:00)
Afgelopen nacht werd ik uit mijn bed gebeld of ik niet even naar Nieuwleusen kon komen, jongens reden net achter de politie aan richting weegbrug.
Dat wordt ompakken.. Bleek dat de bakwagen 4700kg zou wegen totaal. Ik geloof het nog steeds niet, maandag gaat de bakwagen opnieuw op de weegbrug en ben ik toch wel erg benieuwd hoeveel het zou wezen. Ik heb alles nog eens een aantal KG's gegeven en kom dan nog niet boven de 4Ton uit.
Gelukje: de bestuurder is beginnend, heeft een puntenrijbewijs en keek erg onschuldig, Resultaat, slechts een bekeuring van 130 euro! Je kunt het slechter treffen!
Nu het punt, mocht het echt zoveel wezen, waar kun je gewicht besparen en wat voor een voertuig moet ik anders nemen.tja: waarschijnlijk alleen een B rijbewijs????
Dan mag je maximaal met een voertuig rijden met een totaal gewicht van 3500 kg.
Je kunt inderdaad slechter treffen: ze kunnen het zelfs een economisch delict maken...., en dan zijn de bedragen stukker hoger.Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (6-5-2009 09:27:00)
Combinatie ziet er netjes uit!
Niet voor drive-in wat is dan de toepassing?Vervoer van mijn geluidset.
(ik heb een eenmanszaak met verhuur van voornamelijk geluidsinstallatie's met bediening voor oa bandjes ed)Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (6-5-2009 09:26:00)Uit mijn hoofd rond de 1.80 meter.
Ik zal het nog wel eens nametenTopic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (6-5-2009 09:25:00)
Mijn cominatie
Opel Vivaro verlengd, dubbel cabine.
Aanhanger: 3.10 meter lang, laadvermogen 2000 kg.Aaah...de vervloekte en versnellingsbakvretende Vivaro! Wij hebben toen we een tweede bus moesten hebben express niet gekozen voor de Vivaro, ook al is het een hele mooie bus om te zien. Ze vreten versnellingsbakken, iets wat men mij Opel Nederland als 'produkteigenschap' bestempelt. Het enige model dat veilig is, is de 2 liter DTI met automatische bak. oeps....., blijkbaar had ik toch wat meer op internet moeten zoeken hierover dan: dit was me niet bekend.
Wat zijn/waren de symptomen dan?Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (5-5-2009 21:19:00)Da's klote:
Ik heb elders een PAA3 besteld, in de hoop dat deze de komende week er zou zijn....Topic: Iemand ervaring met de DAP BA-150 (versterkermoduul) (23-1-2009 20:47:00)Ik denk dat je hier geen personen gaat vinden die function one gebruiken
Vraag misschien eens : wie gebruikt er DAP speakers , topic vol denk ik
sisIK!!!! en ik schaam me er niet voor!!
ik heb 8 CX10's die ik nu 2 jaar gebruik in diverse situaties.
oa voor monitors zijn ze geweldig!!! (coax speakers)
Nooit defecten gehad (terwijl ik niet echt zacht draai op monitors, terwijl er wel 900 W/4Ohm versterker achter hangt.
Uiteraard zou ik naar andere coax monitors kunnen kijken zoals Tannoy oid, maar de vergelijking is dan weg vwb de prijs.
(maar bovenstaande is uiteraard offtopic)Topic: Nieuwe set EAW, RCF oid. (7-11-2008 12:13:00)
Slecht geluid kan veel redenen hebben.De eerste die je aangeeft geeft al aan dat veel tapeset-mixers ACHTER de luidsprekers staan, daar begint het drama al.
De tweede is het gevolg van het eerste.
Doorkoppelen op mijn systeem heb ik geen probleem mee, wel als dat niet gevraagd word, of erger nog: dat er vanuit gegaan word dat hij door mag prikken. (uiteraard daarbij vermeldend dat hij alleen monitors bij zich heeft. vaak blijkt daarna dan alsnog dat de tech een complete set mee heeft.....)
Als bij/tijdens/na het doorprikken blijkt dat de tech via zijn eigen afluistering een totaal andere klank heeft dan op de PA, zal ik toch echt proberen dat gelijk te trekken, maar dat is eigenlijk dus niet naar eigen wens.....
Malle Pietje schreef:
Over het economisch delict heb ik ooit uit monde van een (NL) agent gehoord dat dit alleen opgaat als het kenteken op naam van een bedrijf staat, en niet als deze op privénaam geregistreerd staat.Of dit waar is weet ik niet.
De vervolg vraag is dan: hoe is dit met huur voertuigen?? Je zou zeggen dat de huurder dan alsnog een economisch delict krijgt op het moment dat die zakelijk spullen vervoerd?
Zelf heb ik een eenmanszaak, busje staat op de zaak, maar ik mag deze ook prive gebruiken van de belasting dienst (welliswaar maar 500 km, maar goed)
Moet ik dan zeggen dat als ik met overgewicht aangehouden word met de bus+aanhanger vol met geluid: het is prive....?
even de linkjes klickable gemaakt....
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (12-7-2009 10:43:00)Watt-Xtra schreef:
We gaan komende tijd dus ook druk aan de gang om het gewicht te beperken, ik ben eerlijk en zeker geen heilig boontje, komt de totale massa rond de 4ton uit dan is het zo en vind ik het prima, kan prima mee gereden worden. Lukt dit niet dan zal er zeker weten naar wat anders moeten worden gekeken.Tevens ben je niet verzekerd in het geval van een ongeluk!!!!! (en in ernstige gevallen zullen de losse stukken gewogen worden en als dan blijkt dat het te zwaar is heb je echt een probleem!!!!)
linkjes:
klik
Voor mij is het alleen onduidelijk of de gemelde bakwagen ook als vrachtwagen aangemerkt kan/zal worden, ondanks het gewicht van minder dan 3500kg
Wel weet ik dat er voor overbelading verschil word gemaakt tussen particulier en zakelijk gebruik van het voortuig
klik
(hier staan reacties van oa agenten op, met uitleg)
En dan vooral deze tekst:
@@@@@@@@@@
Er zit verschil in overbelading van assen of overbelading van de toegestane maximum massa. Dit staat in de aanwijzing belading voertuigen.
In het 1e geval is de volgende regel van toepassing.
1.1.1. Wanneer de toegestane maximum last van enige as of asstel met 10% of meer wordt overschreden, dient proces-verbaal te worden opgemaakt.
1.1.2. Wanneer de toegestane maximum last van enige as of asstel met 20% of meer wordt overschreden dient naast het opmaken van proces-verbaal, te worden overgegaan tot het opleggen van de maatregel van overladen
Maar in dit geval, dus de toegestane maximum massa wordt overschreden.
1.2.1. Wanneer de toegestane maximum massa met 5% of meer wordt overschreden of de som van de aslasten de toegestane maximum massa met 5% of meer overschrijdt, dient proces-verbaal te worden opgemaakt.
1.2.2. Wanneer de toegestane maximum massa met 10% of meer wordt overschreden of de som van de aslasten de toegestane maximum massa met 10% of meer overschrijdt, dient naast het opmaken van proces-verbaal, te worden overgegaan tot het opleggen van de maatregel van overladen.
Een auto van 1100 kg mee nemen is dus 200 kg te veel. 200/35=5,7%. Dat is dus een proces-verbaal, maar er hoeft niet te worden afgeladen. Bedenk dan wel dat dit een economisch delict is en door justitie met hoge boetes wordt afgedaan, omdat er sprake is van concurentievervalsing.
Piet
@@@@@@@@@@@@@
Nog 1:
klik
En nog 1 voor de onschuldig kijkende, beginnende bestuurder met een puntenrijbewijs:
klik
Alles netjes vastzetten/sjorren oid en zorgen dat het totaal gewicht niet het maximale toelaatbare gewicht van het voertuig overstijgt, en zorgen dat de juiste rijbewijzen aanwezig zijn.
Uiteraard zorgen dat de voertuigen zijn gekeurd voorzover verplicht, en uiteraard goed onderhoud (laten) plegen.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (11-7-2009 11:31:00)Uiteraard zorgen dat de voertuigen zijn gekeurd voorzover verplicht, en uiteraard goed onderhoud (laten) plegen.
Watt-Xtra schreef:
Soms heb je gewoon pech en dan ben je de sjaak.Afgelopen nacht werd ik uit mijn bed gebeld of ik niet even naar Nieuwleusen kon komen, jongens reden net achter de politie aan richting weegbrug.
Dat wordt ompakken.. Bleek dat de bakwagen 4700kg zou wegen totaal. Ik geloof het nog steeds niet, maandag gaat de bakwagen opnieuw op de weegbrug en ben ik toch wel erg benieuwd hoeveel het zou wezen. Ik heb alles nog eens een aantal KG's gegeven en kom dan nog niet boven de 4Ton uit.
Gelukje: de bestuurder is beginnend, heeft een puntenrijbewijs en keek erg onschuldig, Resultaat, slechts een bekeuring van 130 euro! Je kunt het slechter treffen!
Nu het punt, mocht het echt zoveel wezen, waar kun je gewicht besparen en wat voor een voertuig moet ik anders nemen.
Dan mag je maximaal met een voertuig rijden met een totaal gewicht van 3500 kg.
Je kunt inderdaad slechter treffen: ze kunnen het zelfs een economisch delict maken...., en dan zijn de bedragen stukker hoger.
Ronny B schreef:
Ik moet toegeven dat de V40 van mijn vader is. rijd zelf een corsa 1.6 16V GSI. niet sterk en geschikt voor de aanhanger.Combinatie ziet er netjes uit!
Niet voor drive-in wat is dan de toepassing?
(ik heb een eenmanszaak met verhuur van voornamelijk geluidsinstallatie's met bediening voor oa bandjes ed)
Andy S&L schreef:
Jacco, hoeveel laadruimte(Lengte) heb je in je verlengde vivaro met dubbele cabine?Ik zal het nog wel eens nameten
ideedeluxe schreef:
jakkes72 schreef:
Geen drive-in maar ik post toch maar....Mijn cominatie
Opel Vivaro verlengd, dubbel cabine.
Aanhanger: 3.10 meter lang, laadvermogen 2000 kg.
Wat zijn/waren de symptomen dan?
Geen drive-in maar ik post toch maar....
Mijn cominatie
Opel Vivaro verlengd, dubbel cabine.
Aanhanger: 3.10 meter lang, laadvermogen 2000 kg.
Topic: Iemand ervaring met Phonic PAA3 - Personal Audio Assistant? (23-2-2009 18:14:00)Mijn cominatie
Opel Vivaro verlengd, dubbel cabine.
Aanhanger: 3.10 meter lang, laadvermogen 2000 kg.
helaas:
Vandaag nog even nagebeld over de te verwachten levertijd: minimaal nog 4 weken
Bestelling maar geannuleerd
Topic: Waar QSC reparatie kits te krijgen? (1-2-2009 21:05:00)Vandaag nog even nagebeld over de te verwachten levertijd: minimaal nog 4 weken
Bestelling maar geannuleerd
ok, geweldig....
Ik moet nog een frontje hebben voor mijn PLX2 1804.
Het front is van kunstof, slechts ondersteund met een ijzeren beugeltje...
Maar eens bellen/mailen naar de nederlandse importeur....
Topic: Waar QSC reparatie kits te krijgen? (1-2-2009 19:31:00)Ik moet nog een frontje hebben voor mijn PLX2 1804.
Het front is van kunstof, slechts ondersteund met een ijzeren beugeltje...
Maar eens bellen/mailen naar de nederlandse importeur....
Wat zijn dat: PLX reperatie setjes....?
Topic: Iemand ervaring met Phonic PAA3 - Personal Audio Assistant? (25-1-2009 20:47:00)Dré schreef:
Ik heb een klant die met smart op z'n PAA3 zit te wachten (ding staat namelijk al een maand in backorder). Zal ik hem eens vragen of hij zin heeft in jouw amper gebruikte PAA3?Ik heb elders een PAA3 besteld, in de hoop dat deze de komende week er zou zijn....
Geen idee of ze hier ergens te koop zijn / gaan komen.
Wellicht dat iemand er een mailtje aan kan wagen......?
Ik kwam ze tegen op een andere site....
(en ik voel me niet aangesproken met jakkes, is een verbastering van Jacques, die naam is ooit gevallen op een klus waar 3 Jacco's waren: en dat is dus mijn echte naam)
Topic: Iemand ervaring met de DAP BA-150 (versterkermoduul) (23-1-2009 08:12:00)Wellicht dat iemand er een mailtje aan kan wagen......?
Ik kwam ze tegen op een andere site....
(en ik voel me niet aangesproken met jakkes, is een verbastering van Jacques, die naam is ooit gevallen op een klus waar 3 Jacco's waren: en dat is dus mijn echte naam)
Hallo Ivo,
Onderstaande kwam ik op internet tegen:
https://www.speakerpower.net/products.html
Topic: Funktion one setje (13-12-2008 14:51:00)Onderstaande kwam ik op internet tegen:
https://www.speakerpower.net/products.html
sis schreef:
Jason_ schreef:
Verder nog personen die ervaring hebben met de kleine producten van Funktion One?Vraag misschien eens : wie gebruikt er DAP speakers , topic vol denk ik
sis
ik heb 8 CX10's die ik nu 2 jaar gebruik in diverse situaties.
oa voor monitors zijn ze geweldig!!! (coax speakers)
Nooit defecten gehad (terwijl ik niet echt zacht draai op monitors, terwijl er wel 900 W/4Ohm versterker achter hangt.
Uiteraard zou ik naar andere coax monitors kunnen kijken zoals Tannoy oid, maar de vergelijking is dan weg vwb de prijs.
(maar bovenstaande is uiteraard offtopic)
Inderdaad: super subje.
Helaas lijkt die nu een beetje underpowered te zijn met mijn LAB6000Q (ch 3+4 zijn voor het sub).
Helaas zijn 4 speakers te veel van het goede.....
Ik zou twee eventueel nog wel willen overwegen: ik zou dan een SB150 er bij kunnen zetten voor nog meer sub....
Topic: Nieuwe set EAW, RCF oid. (6-11-2008 15:59:00)Helaas lijkt die nu een beetje underpowered te zijn met mijn LAB6000Q (ch 3+4 zijn voor het sub).
Helaas zijn 4 speakers te veel van het goede.....
Ik zou twee eventueel nog wel willen overwegen: ik zou dan een SB150 er bij kunnen zetten voor nog meer sub....
Ik zou verwachten dat er in de SB250 ook de RCF L15lp200ak inzit, maar wellicht dat iemand anders dat beter weet..
Topic: Nieuwe set EAW, RCF oid. (5-11-2008 22:07:00)Zelf heb ik 2 MX300's: daar zit wel meer in dan in de MX100.
Helaas zijn van 1 MX300 een aantal rij-schakelaars voor oa de mute en de SUB mode keuze gesneuveld......
Lullig op een klus......., met een antenne van een draadloze ontvanger de mute nog uit kunnen zetten.
Ik heb zelf eerst een Xilica DCP3060 gehad met SB250 subs van EAW (Origineel...) Klonk niet echt verkeerd, maar toen ik uiteindelijk een MX300 gekocht had via Ebay kwamen de subjes echt tot leven.
Tipje dus: ga kijken op Ebay in de US: daar vind je ze regelmatig
(Ik draai nu 3-weg actief met EAW SB250 en JF260e op een LAB6000Q en een fP 2200: een geweldig compact setje met een dijk van een geluid.)
Eventueel zou ik wel interesse hebben in de originele RCF speaker....
Topic: Geluidskwaliteit evenementen? "Mode" of slechte kwaliteit? (31-8-2008 19:44:00)Helaas zijn van 1 MX300 een aantal rij-schakelaars voor oa de mute en de SUB mode keuze gesneuveld......
Lullig op een klus......., met een antenne van een draadloze ontvanger de mute nog uit kunnen zetten.
Ik heb zelf eerst een Xilica DCP3060 gehad met SB250 subs van EAW (Origineel...) Klonk niet echt verkeerd, maar toen ik uiteindelijk een MX300 gekocht had via Ebay kwamen de subjes echt tot leven.
Tipje dus: ga kijken op Ebay in de US: daar vind je ze regelmatig
(Ik draai nu 3-weg actief met EAW SB250 en JF260e op een LAB6000Q en een fP 2200: een geweldig compact setje met een dijk van een geluid.)
Eventueel zou ik wel interesse hebben in de originele RCF speaker....
Wesley vd H schreef:
Dingen als: Geen mogelijkheid om op front te gaan luisteren, inprikken bij een bedrijf dat het geluid op front naar hun eigen wens gaat "aanpassen", (eentje die eigenlijk niet zou mogen maar) vermoeidheid van de tapeshow boer.Slecht geluid kan veel redenen hebben.
De tweede is het gevolg van het eerste.
Doorkoppelen op mijn systeem heb ik geen probleem mee, wel als dat niet gevraagd word, of erger nog: dat er vanuit gegaan word dat hij door mag prikken. (uiteraard daarbij vermeldend dat hij alleen monitors bij zich heeft. vaak blijkt daarna dan alsnog dat de tech een complete set mee heeft.....)
Als bij/tijdens/na het doorprikken blijkt dat de tech via zijn eigen afluistering een totaal andere klank heeft dan op de PA, zal ik toch echt proberen dat gelijk te trekken, maar dat is eigenlijk dus niet naar eigen wens.....