Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Timo Beckman

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 187 bijdrage(n) van Timo Beckman (Pagina: 6 van 19)

Topic: Cursus geluid meten (17-10-2016 16:27:00)
In deze screen capture zie je de mic onax met zijn IR er naast (bovenkant scherm) en de ofax vertical mic met zijn IR er naast (onderkant scherm).

Fase recht is leuk maar heeft ook het e.e.a. aan uitdagingen zeg maar: wat onaxis perfect lijkt kan aan de ofaxis kant het e.e.a. ellende veroorzaken.

videopress.com/embed/0AvlP9aa?hd=0&autoPlay=0&permalink=0&loop=0
Topic: Geluidstafel aansturen via tablet (was geluidstech aanspreken)? (17-10-2016 11:11:00)
Je kan natuurlijk ook op deze manier je werk doen

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=LdCLRIA7Ah8

niet aan te raden maar goed is een manier ;-)

Als er iemand op mij af komt met een opmerking luister ik maar voor ik een aanpassing maak eerst luisteren of hij/zij gelijk heeft daar het ook een kwestie is van "smaak" oid......
Topic: Geluid draagt te ver (7-10-2016 09:14:00)
Vanuit welke richting krijg je klachten als ik vragen mag?
Klachten die uit de richting komen achter jou set zouden vermindert kunnen worden door het gebruik van de eerder genoemde cardioide opstellingen mits je ze fatsoenlijk af regelt.

Ik zeg vermindert daar je het level aan laag reduceert aan de achterkant gemeten (helemaal weg is een utopie zeg maar).

timobeckmangeluid.wordpress.com/2016/01/03/csa-cardioid-sub-array/
timobeckmangeluid.wordpress.com/2016/01/09/end-fired-array-a-little-follow-up-on-the-csa-post-a-week-ago/
Het soort predicties vanuit MAP on Line of willekeurig welk ander programma kun je als indicatie gebruiken maar tijdens een klus altijd verifiëren daar de virtuele wereld nog al eens verschilt van de praktijk.....

Zorg voor dat je voor af weet wat de max levels zijn die je mag draaien volgens de vergunning voor zo'n feestje voor enig houvast mbt de blauwe petten die langs komen. Nadeel is dat als de politie een klacht binnen krijgt ze langs moeten komen.

Als de klachten uit de richting komen van waar jou set naar toe staat gericht heb je dikke vette pech.....
Topic: Cursus geluid meten (23-9-2016 18:04:00)
Komende Dinsdag 27 september staat er weer een Smaart training in de planning.
Bij interesse laat het even weten.
Topic: Sub achterstevoren (24-8-2016 10:00:00)
Je hebt idd een paar smaakjes betreffende deze materie:
Google op CSA (Cardioid sub array) End fired Sub array Gradient en een wat minder gebruikte array Forward Steering array.

Je vind vanzelf wel een paar posts hier en daar.....
Topic: Cursus geluid meten (25-6-2016 17:24:00)
Tijdje geleden dat ik hier wat heb gepost.

Allereerst is er weer een smaart training op handen: 28-6-2016 (sorry typ vout iets met slaap of zo) .
Bij interesse laat dit even weten of bel of mail.....

verder ben ik een soort van druk geweest om een screen capture te maken mbt alle hotkeys/shortcuts die je kunt gebruiken tijdens het werken met Smaart 8. Het grootste deel van deze shortcuts werken ook binnen Smaart 7 en Smaart7di maar er zijn er met de komst van V8 een aantal bijgekomen (V8 kan een paar dingen meer dan 7 vandaar dat ik me er maar eens aan gewaagd heb).

De blogpost wordt de komende tijd zo af en toe bijgewerkt daar het nog al veel hotkeys betreft en ik zo af en toe ook eens wil slapen i.p.v. naar schermen met streepjes codes te kijken.
Eerst de blog post waar de hele screen capture te bekijken valt:
timobeckmangeluid.wordpress.com/2016/06/17/work-in-progress/
voor diegenen die deel 1 al hebben gezien in rap tempo een aantal hotkeys op rij + wat nieuwe toegevoegd.
timobeckmangeluid.wordpress.com/2016/06/25/another-screen-capture-on-hotkeys/

enjoy
Topic: DBX PA2 processor correct afstellen (3-5-2016 00:02:00)
Bij het werken met SIM3 kon je al meerdere traces op het scherm zetten bij Smaart/SAT-live Sys-tune (lama ook lijkt me al weet ik het niet zeker daar ik het niet fatsoenlijk aan het werk kreeg) ook.
Dit is om trends te spotten in de frequentie respons van een set. Trends die dus op veel mic posities voor komen.
Ik kan alleen maar zeker stellen dat Smaart SIM en SAT-live dit kunnen waarbij Smaart dus ook de mogelijkheid bied om een berg traces in 1 overall avarage weer te geven (al mogelijk sinds Smaart5 en sinds V7 als een live trace of statisch).

Stel er zit een dip op die mic positie op 2K van 12dB (reflectie mis-alignment of god wat mij betreft) en die auto eq probeert dit te compenseren. Denk je dat dat slim is als er een berg SM58's rond slingert op het podium? Ben bang van niet eigenlijk.....
Sterker nog die boost in het laag eerder vermeld kan er voor zorgen dat er een paar 18" speakers voorbij komen stuiteren (smeulend en wel waarschijnlijk;-).

Topic: DBX PA2 processor correct afstellen (1-5-2016 12:10:00)

S500d schreef:

Ikzelf heb mijn twijfels over de auto eq. Werkt dat wel zo mooi?
Dit werkt nooit en te nimmer daar die eq op 1 mic positie gebaseerd is. Gezond verstand en je oren gebruiken geeft waarschijnlijk een beter resultaat
Topic: Smaart 7 vraag (10-2-2016 01:05:00)
So be it en idd dus weer wat bijgeleerd.
Verder maakt het niet veel uit voor mijn gevoel maar goed.....
Topic: Smaart 7 vraag (2-2-2016 01:08:00)
-88 is geen probleem zeker niet als je met een mic gaat werken daar die 50Hz zeer waarschijnlijk verdwijnt naar de achtergrond op het moment dat je een speaker op een beetje volume af laat gaan.

Bij een transfer meting gaat het ook geen invloed hebben daar dit een vergelijking is tussen 2 signalen: een mic of processor en een referentie signaal die dus allebei die 50Hz op de achtergrond hebben.

Die 100Hz spike is een 1ste harmonische van 50Hz