Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dj-raze

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 174 bijdrage(n) van Dj-raze (Pagina: 5 van 18)

Topic: condensatoren in versterker (26-4-2008 23:55:00)
Waarschijnlijk bedoel je deze site: https://siebo.web-log.nl Het hoogohmige van die zekering (226Ohm) kan ik zo niet verklaren. (Zo veel kennis heb ik ook weer niet) maar ik vermoed dat die zekering gewoon kapot was (niet helemaal door gesmolten maar wel zo goed als).In een versterker denk ik dat je die zekeringen niet zult tegenkomen tenzij ze weerstanden heten wink ;) . again correct me if i'm wrong. happy :)
Topic: condensatoren in versterker (26-4-2008 23:05:00)
Ik heb nog nooit gehoord dat een zekering hoogohmig kan worden (dan zou dat ook voor printsporen moeten gelden die er achter liggen mits die de zelfde weerstand en diameter hebben). Als ik theoretisch na ga denken kan ik wel op het idee hoogohmige zekering komen. Namelijk de combinatie van een zeer hoge frequentie (MHz en GHz)en de diameter en lengte van de draad maar dat lijkt mij bij een zekering sterk. Ook op google kan ik er niet zo snel iets over vinden.
Topic: condensatoren in versterker (26-4-2008 11:30:00)
Een hogere spanningswaarde moet naar mijn idee niet uitmaken. Heb er op mijn opleiding (electronica) nog nooit wat over gehoord. Ook in schakelingen die wij bouwen nog nooit iets gemerkt van een elko waarop een veel hogere spanningwaarde stond dan dat we nodig hadden. Wel moet je opletten det je spanningswaarde die op de elko staat aangegeven niet lager is dan wat er in je schakeling word gebruikt (bijv. een elko van 16volt 24volt geven). Dit kan je elko's kosten. Ook de capasiteit moet je gelijk houden. Dit heeft namelijk wel invloed op de werking van de schakeling.

correct me if i'm wrong wink ;)
Topic: Aztek Dj Robo/big robo (30-12-2007 16:41:00)
Mischien makkelijk voor de gene die hem nog niet hebben, de nederlandstalige handleiding van de dj robo. https://www.topm.be/Nederlands/files/AZTEK%20DJ%20ROBOSCAN%20250%20nl.pdf

ps. sorry voor de kick maar de handleiding die erbij zat stelde niet veel voor wink ;)
Topic: Probleem behringer cross over (26-12-2007 16:14:00)
Vandaag weer even bezig geweest. heb 1 crossover op kamer tempratuur laten komen en daarna getest. 1 kant met cross-over 1 kant zonder. beide kanten met, beide kanten zonder. Mijn vriendin heeft ook even mee geluistert.Het geluid met cross over is zo gigantisch vern**kt op welke instelling dan ook.Mijn hoog word schel. mijn mid verdwijnt bijna en de bass vervormt heel erg en geeft de lagere requenties niet meer weer. Ik snap niet waar het aan ligt. De gene die een keer zin heeft om langs te komen is welkom. Op het moment laat ik de cross-over er maar uit.
Topic: Probleem behringer cross over (24-12-2007 15:14:00)
Sub uitgang gebruik ik niet meer. Dat vond ik te 'opgeblazen'klinken. Ik zal hem eerst eens even op laten warmen. Op-ampjes reageren niet op tempratuur. Condensatoren daar in tegen wel als ze niet goed meer zijn. Maar dat zie ik dan wel weer. Zal na de kerst eerst even 1 cross-over even op kamertempratuur laten komen en dan even testen.

Al vast bedankt voor alle reacties. happy :)
Topic: Probleem behringer cross over (23-12-2007 22:24:00)
Ik heb alleen de beschikking over 2x een cx 2310. Allebij het zelfde probleem. Verder heb ik geen beschikking over een andere cross-over... Dus ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Die 2e crossover heeft het altijd goed gedaan dus ik vind vrapant dat die nu ook die kuren heeft.
Topic: Probleem behringer cross over (23-12-2007 20:13:00)

nijhuisr schreef:

2 Dezelfde aparaten met precies dezelfde klacht lijkt meer op iets anders dat je over het hoofd ziet.
Ik zou niks meer kunnen verzinnen wat het nog kan zijn. Ik hab naar mijn idee alles geprobeerd. Ook de cross-over frequentie verzetten haalt niks uit met het geluid kwa kwaliteit, fase doet niks, kabels zijn goeden de apparaten lijken mij niet stuk te zijn omdat ze allebij het zelfde probleem hebben. Het enige waar ik me iets bij kan verzinnen is de tempratuur. De oplossing is heel erg welkom.
Topic: Probleem behringer cross over (23-12-2007 19:12:00)
Ik heb nog een zelfde cross-over liggen en die geeft het zelfde probleem. Ik ga toch steeds meer de tempratuur als mogelijke oorzaak zien. Het is in de garage nu ongeveer 5 graden.
Topic: Probleem behringer cross over (23-12-2007 18:55:00)

dj krissie schreef:

Equalizer? Als iets niet werkt zoals het hoort moet je alle bronnen een voor een uitsluiten. Dus je sluit mengpaneel naar cross-over, naar versterker.

En als het dan niet goed werkt; handleiding, terug naar winkel, terug naar leverancier?

kristian
Equalizer heb ik er al tussen uit gehad of alleen de equalizer ertussen. geluid word er niet minder op, alleen maar beter wink ;)