Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van retep66

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 51 bijdrage(n) van retep66 (Pagina: 4 van 6)

Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (10-5-2018 12:12:00)

Joepurlings schreef:

Google weet het wel voor je.
X1 heeft een hogere veiligheidsspanning. Geen probleem dus.
Ik zou niet weten waarnaar ik moest zoeken als ik zou willen weten wat x1 of x2 betekend in dit geval
want het zegt me helemaal niks. Maar goed, het zijn dus nu 2 personen die dus dat filter aanbevelen,
dus enorm bedankt voor de hulp.

Rest verder nog mijn vraag over waar ik het goedkoopst lampen kan kopen, want de prijzen verschillen nogal,
dus als jij of iemand anders een adres weet, dan hoor ik dat graag.
Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (9-5-2018 23:36:00)

NicoH schreef:

Die netfilter staat bij TME toch gewoon in de webshop ... Zoek op X10AU44735410BH .
En nog de helft goedkoper als de link die jij post.
Ik heb geen verstand van elektronica, maar er staat "x1"op en op de mijne "x2"
Ik heb geen idee wat dat betekend, maar voor hetzelfde geld maakt het een wereld van verschil,
dus laat ik je het maar even weten en als je dan alsnog zegt van doen, dan neem ik dat graag van je aan.
Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (9-5-2018 21:54:00)
Komt deze een beetje in de buurt?
shop.euras.com/detailsseite_ma.php?viewpicture=y&pic=D52830&ag=06_33&vgruppe=3706500000&partstr=&login=2835496N&thispage=

De mijne
s31.postimg.cc/dw196n2sb/Nieuw-1.jpg
Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (9-5-2018 18:16:00)
Ik heb een mail met een foto naar TME gestuurd, maar die kunnen mij niet helpen, dus heeft iemand nog een idee
waar ik terecht kan voor dat filter?
Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (8-5-2018 18:09:00)

NicoH schreef:

In al mijn heads zat er een Miflex netfilter. Het zou kunnen dat die aluminium versie er al een keer ter vervanging ingeplaatst is. Ignitor heb ik nooit kapot gehad.

Gaat eigenlijk weinig echt kapot aan die dingen.
Alle errors worden in de meeste gevallen veroorzaakt door slechte connectie tussen sensor en print.
Ik heb even een 2e wash opengemaakt en ook dar zit dezelfde filter in en ook die plakt langs alle kanten, dus ga ik ze allemaal vervangen.
Ik moet nog een 2e sl open maken om te zien of die dan ook een aluminium versie hebben. Ik hoop van wel want dat scheelt dan
weer 20 stuks.
Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (6-5-2018 15:13:00)

NicoH schreef:

Springende zekeringen worden in die spotjes idd vooral veroorzaakt door slechte netfilters. Voor die paar euro dat het kost , best gewoon allemaal vervangen. Ik heb ze destijds bij TME gekocht.
En hoe zit dat met die aluminium versie die in de sl zit? Die zien er verder wel droog uit.
En dan die starters, wat vind je daarvan? Die zijn niet defect of zo, maar zou het verstandig zijn om er toch een paar
op voorraad te nemen, of komt dat niet zo vaak voor dat die stuk gaan?
Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (6-5-2018 12:22:00)

Joepurlings schreef:

Hoi Tom,

Nee en nee (hoe laat je trouwens een condensator ploffen door hem kort te sluiten?). Dit is gewoon geploft vanwege einde levensduur, en is geen condensator, maar een compleet ontstoorfilter (of netfilter).
Hier zitten 2 spoelen, 1 weerstand en 3 condensators in, maar dat staat er natuurlijk ook netjes op.
Dergelijke filters zie je ook regelmatig in een blikken uitvoering en dan meestal rechthoekig, als je er qua montage mee wegkomt kan dat natuurlijk ook prima.

Om te testen kun je het filter gewoon even bypassen (bovenste en onderste lijn op het tekeningetje volgen, en linksboven met rechtsboven verbinden, linksonder met rechtsonder).
Daarna natuurlijk wel netjes vervangen, anders zou je best wel eens vreemde storingen op je geluid bijvoorbeeld kunnen krijgen.

Als je een nieuwe koopt, moet je vooral er op letten dat de stroomsterkte hetzelfde is, in dit geval 16A.
Verder lijkt het me niet verkeerd om ze meteen bij allemaal te vervangen...

Groeten,
Joep
Hallo Joep, ik las idd dat het niet alleen een condensator is maar ook een ontstoringsfilter zoals je zegt. Ik heb dan ook maar
een heel klein beetje verstand van elektronica, met de nadruk op een klein beetje, en herken bv wel dingen als een trafo
en die zitten er 2 in, een voor de aansturing vd printplaat, display en alle stappen motoren en ventilators, en de andere
noemen ze een ballast en die is voor alleen de lamp, zeg ik het goed? Op de foto zit de eerste rechts en de 2e links.
Veder zit er onder het ontstoorfilter dan nog een soort van condensator, en naast de lamp zit nog een starter ( ignitor)
die de lamp opstart, en dat is dit ding.
postimg.cc/image/gpl6vx3jh/

De onderdelen op de foto's zitten dus in de wash head, maar ik heb ook nog 1 sl250 er naast staan, en daar
hebben ze dus wel aan gewerkt, want daar zit dus een heel andere ontstoringsfilter op en is de bedrading naar
de aan/uitschakelaar aangepast, en heeft deze een ronde ignitor naast de lamp zitten

(De blauwe en zwarte draad die aan elkaar zitten, zitten niet op de trafo, dus dat is gezichtsbedrog)
postimg.cc/image/apxfsenxp/

En hier nog een foto vd starter die naast de lamp zit.
postimg.cc/image/kn8gljg4t/

Heb je enig idee waar je al deze onderdelen kunt krijgen?
Verder wil ik niet eigenwijs zijn, maar die ontstoringsfilter is dus echt lek, want er hangen gewoon plakkerige druppels
aan dus die moet haast wel de boosdoener zijn. Ik zie dat onderdeel wel op google, maar geen nederlandse site
waar ik zo'n ding kan vinden, en zou ik ook van die starters een paar reserve willen hebben, want ook daarvan
zit er een losse bij de doos met onderdelen meuk, dus die zullen ook wel eens kapot gaan dan.
Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (5-5-2018 23:58:00)
Het is de bovenste korte condensator die gewoon lek is.
postimg.cc/image/kml15k3gd/

Een foto van dezelfde met de gegevens er op
pp.userapi.com/c622627/v622627902/4a5d/ZmDKTNIZmiE.jpg
Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (5-5-2018 21:10:00)
Bij de partij zitten ook 4 wl250 wash heads, en zojuist had ik er een draaien maar na een tijdje sprong de zekering in mijn
stroomkast, en toen ik die weer aanzette, sprong de glaszekering in de head. Ik heb de head en voet even open gemaakt,
en zag ik een condensator die nogal zweterig en plakkerig is, dus die is waarschijnlijk aan gort en de boosdoener,
want ik heb er ook wat reserve meuk bij gekregen, en daar zit nog zo'n plakkerig geval tussen, dus waarom ze die
dan niet gewoon weggegooid hebben, snap ik niet, maar goed. Ik heb even de gegevens op google ingegeven
en zie dat het ook in wasmachines zit, en compleet met filmpje op youtube, dus lijkt het mij wel verstandig om dan
bij alle heads dat ding te gaan vervangen.
Ik heb een paar foto's gemaakt, maar ik zie dat je dus hier geen foto's rechtstreeks uit je eigen bestanden kunt uploaden,
en sites als photobucket gebruik ik niet meer want die willen geld zien, en daar ga ik niet in mee, dus is er
een andere site waar je GRATIS foto's kunt uploaden? Want zonder foto's schiet het gewoon niet op.
Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (5-5-2018 20:41:00)

Tom schreef:

gobo en kleurenwielen kunnen in dis soort lapjes wel een stuk heet vrees ik.
Dus olie die bij zo'n hoog mogelijke temp blijft smeren kan zeker geen kwaad.
Siliconen basis is niet slim want als dat op je kleurenglaasjes komt, krijg je het er nooit meer af.

Met ontvetters moet je goed oppassen, kleurenfilters zijn er niet altijd tegen bestand en ook heel veel print en andere elektronica wordt er niet blij van.
Wasbenzine verwijderd vrijwel alles en is een van de meest voorzichtige ontvetters die meestal prima werkt.
Nicotineaanslag kan je het handigste verwijderen met een oplossing van 1 deel ammoniak op delen 4 water.
Verder doet een bad met doodgewoon Dreft en warm water ook wonderen.
Ik heb gisteren even de buitenste lens even er uit gehaald en schoongemaakt en gewoon onder de kraan met
warm water en een beetje dreft, en dat werkte prima.