Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van CyberDance

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van CyberDance (Pagina: 4 van 20)

Topic: Het bouwen van een case (5-1-2016 21:07:00)
Omdat er een aantal kabelbomen of lange kabels wel dedicated kistjes kunnen gebruiken maar eens een beginnetje gezet voor de speakon kabelbomen:

https://img.cyberdance.nl/cases/th_loom_1.jpg https://img.cyberdance.nl/cases/th_loom_2.jpg https://img.cyberdance.nl/cases/th_loom_3.jpg
Topic: Het bouwen van een case (10-12-2015 16:53:00)

Martijn schreef:

Tom, hoe bevalt de wandzaag qua nauwkeurigheid? Voor zover ik weet blijft haaks zagen met zo'n machine lastig; verloopt vaak 0,5/1 mm per meter. Ander nadeel is dat bij horizontaal zagen de strook boven de zaag op het blad valt. Er zijn ook machines die daar pneumatische klemmen voor hebben maar kom je op reguliere machines nauwelijks tegen.
Heel goed eigenlijk. Mits goed neergezet is deze heel strak. Zit geen speling op en het verloop is voor flightcasebegrippen minimaal (0.5mm max over een plaat van 1.25 breed). Bij verticaal zagen lockt hij boven en onder op een vast punt dus in principe zou meer afwijking ook niet mogen als hij goed afgesteld en spelingsvrij is.

Het vallen van de gezaagde strook op het zaagblad valt wel mee toch. Er zit een spacer achter het blad die door de zaagsnede gaat, dus voordat de strook naar beneden kan is het zaagblad al ruim door de plaat. Moet wel zeggen dat ik zoveel mogelijk verticaal probeer te zagen, simpelweg omdat dat een stuk sneller gaat. Met de maten van de meeste cases kom je met 1 maat toch altijd wel uit op +-60 of een afgeleide daarvan.

Dré schreef:

Mijn Red Rooster hydropneumatische popnageltang wil de langste nagels (25mm) ook niet in een keer poppen. Dan maar even 2 of 3 x knijpen (gaat ook prima). Ook heb ik nog een schaartang. Ook daar heb ik veel plezier aan gehad toen ik nog geen putssshhhpok tang had (en zelfs daarna want een schaartang is een heul stuk stiller dan een razende compressor).
25mm is dan ook wel heel extreem om in 1 slag te poppen, maar voor de reguliere 11mm (meestal geen probleem) en 14mm (vaak net op het randje) nagels is het wel fijn als het in 1 slag kan. Werkt toch net ff wat lekkerder door.
Topic: Het bouwen van een case (9-12-2015 21:24:00)

Jeroen_17 schreef:

Verder zie ik in dit lijstje niemand een freesmachine aanhalen. Dat is met het maken van de uitsparingen wel degelijk een goede investering.
Jawel hoor, in mijn eerste lijstje wink ;)

Een freesmachine is handig bij seriewerk en als je veel kisten maakt die op dezelfde afmetingen gebaseerd zijn. Dan kan je met mallen kan werken waarbij onderdelen standaard op bepaalde plekken zitten. Bij sloten zal dat wellicht wel al sneller het geval zijn omdat je sowieso vaak met een bepaalde afstand tot het deksel werkt.

Voor one-off kisten maakt het qua snelheid niet veel uit. Daarom weet ik niet of ik die frees bij sporadisch bouwwerk heel hoog op het lijstje zou zetten. Bij gebruik van R5 profiel wordt ie al wat noodzakelijker trouwens omdat de hoeken dan afgerond moeten worden, anders zit het profiel niet lekker. Verder zal het er ook aan liggen of er veel binnenwerk gemaakt moet worden.

@Jeroen: watvoor CNC machine gebruiken jullie?
Topic: Het bouwen van een case (9-12-2015 20:03:00)

Martijn schreef:

Het op maat zagen van platen bijvoorbeeld: een Festool cirkelzaag met geleider werkt voor cirkelzaagbegrippen als een trein, maar om seriematig platen op maat te maken blijft het behelpen. Ik heb in de begintijd alle denkbare Festool hulpstukken gehad van een zwaaihaak, MFT tafel met aanslag tot parallelaanslagen voor de geleiderails aan toe, maar dat komt nog niet in de buurt van een fatsoenlijke instap formaatzaag.
Bekend verhaal laugh :D Persoonlijk vind ik een formaatzaag dan weer lastiger dan een wandzaag met die grote platen. Voordeel van een formaatzaag is wel weer dat je in verstek kan zagen etc. Bij flightcases komt dat ansich niet zoveel voor dus met dat (en ruimtebesparing) in het achterhoofd ben ik toch maar voor de wandzaag gegaan. Die paar niet-haakse plankjes kunnen prima met de cirkelzaag+geleider.

Als Marijn echt zelf wil gaan zagen voor dat enkele kistje denk ik dat die cirkelzaag prima voldoet. Worden het meer en meer kistjes kan het altijd anders. Ik was persoonlijk wel blij dat de wandzaag er stond voordat ik aan de lades van mijn ladecases begon maar dan praat je ook over meer dan 100 plankjes in 1 keer .

Betreft pneumatische popnageltangen is het bij de goedkopere versies wel opletten met de slaglengte. Popnagels van 14 willen daarmee nog wel eens een probleem zijn als je ze in 1 slag wil poppen.
Topic: Het bouwen van een case (8-12-2015 18:15:00)

Marijn schreef:

Btw. Welke machines gebruik je allemaal? Handverstekzaag of machine? Om platen te zagen een cirkelzaag met geleider?
Om platen te zagen heb ik een wandzaag. Voor het (verstek)zagen van de profielen of kleine latjes/plankjes etc een elektrische afkortzaag.

Daarnaast nog een assortiment Festool machines: Cirkelzaag met geleiders (voor wat niet kan of niet handig is met de wandzaag), bovenfrees, schuurmachine, stofzuiger, decoupeerzaag en diverse accutollen/boormachines.

Op luchtdruk wat popnageltangen, tacker, boormachine, standaard spuitpistool voor de leyland verf (standaard zwart voor binnenwerkjes etc) en een spuitpistool met drukvat voor warnex (al dan niet spetterlak).

Kortom eigenlijk alles wel om een beetje door te kunnen bouwen.

Fotootje:
https://img.cyberdance.nl/cases/th_ladecase_1.png

Bouwen doe ik bewust niet in de reguliere opslag en eigenlijk doe ik er de laatste tijd te weinig mee (iets met tijd), maar het is wel fijn om te kunnen maken wat ik in mijn hoofd heb / wanneer ik het wil en gewoon de deur dicht te kunnen doen als ik het genoeg vind razz :p .
Blijft ook een stukje hobby aangezien die van licht & geluid ietwat uit de hand gelopen is ashamed :$ .
Topic: Het bouwen van een case (7-12-2015 22:16:00)
De M32's zitten in een soortvan "openklap case" waar het binnenrack op zijn achterkant in gaat. Dat maakt het makkelijk vervoeren en als hij in gebruik is heb je geen lompe kist meer eromheen maar wel de voordelen van doghouse etc.

https://img.cyberdance.nl/cases/th_m32r.jpg
Topic: Het Turbosound TCS-612 topic (3-12-2015 17:40:00)

TimD schreef:

Die hoorntjes kun je niet meer nieuw krijgen? Lijkt me vrij bewerkelijk zo.
Nope zijn niet meer nieuw leverbaar. Het ingebouwde crossover op de 6.5 en 1" ook niet. Wel iets om rekening mee te houden dus.

Het scheuren van die hoorns is een bekend probleem. O.a. door het te vast draaien van de schroeven. Ik heb er indertijd ook een aantal moeten repareren en heb toen de kastjes gelijk voorzien van een extra plaatje met een gat waarin de magneet van de 6.5" valt zodat die wat ondersteuning heeft en de hoorn wat minder op zijn donder krijgt bij hard neerzetten etc.

[EDIT] ik zie op de eerste foto's een kastje van jullie wat dat plaatje al heeft. Is dus niet per se bij allemaal zo :-) [/EDIT]
Topic: Het Turbosound TCS-612 topic (30-11-2015 17:05:00)
Het lijstje is idd gebaseerd op XTA en BSS processoren en daarbij is 22k LPF "geen filter". Lijkt mij ook common sense om daar geen filter meer toe te passen.

Om lijstjes-overtyp en interpretatiefouten te voorkomen hieronder een screenshot van de Turbosound info (Rechts) en mijn XTA library (Links, met de aanpassing van 15Hz naar 35.1Hz HPF op het lowtje. Hierop is ook te zien dat het hoogje gewoon doorloopt ondanks de 22k "filter"

https://img.cyberdance.nl/Turbo/tcs612_dsp_thm.jpg
Topic: Het Turbosound TCS-612 topic (25-11-2015 18:47:00)

PvG schreef:

0.031 s delay op de 12" lijkt me wat veel (ca. 10m)...
Zal 0.031 ms moeten zijn.
Zeker 0.031ms en niet s
Topic: Het Turbosound TCS-612 topic (25-11-2015 18:45:00)

Hugoov schreef:

Inmiddels heb ik ook telefonisch contact gehad met forumlid Cyberdance welke de volgende informatie had:

Vreemd genoeg hebben ze het hier over 1.59kHz, achter op de kast staat 1300hz en in de manual 1.6khz met een 24db slope.
De 15hz lijkt me ook geen goed plan.
De gegevens die ik je doorgaf komen uit de DSP sheet van Turbosound, ik heb deze verder nooit vergeleken met de manual moet ik zeggen. De 15hz zie je heel veel bij turbo producten. Ik heb ze in mijn eigen libraries op 35hz staan. Betreft slopes LR24 behalve de laagaf die is BUT24.

Hugoov schreef:

Wat betreft de vliegpunten ben ik er inmiddels achter dat het om MAN flying hardware gaat, welke ook te vinden is in kasten van onder ander D&B audio, Seeburg Acoustic Line etc. etc. De hardware hiervan is onder andere te koop bij de fabrikant Adam Hall. Helaas wel voor belachelijke bedragen, hopelijk kunnen we dit 2e hands of via de PA markt op de kop tikken. Dit is het inbouwdeel en dit het onderdeeltje dat we zoeken: "57071 D-Ring"
Als ik de maten zo bekijk is dit het vliegsysteem voor de grote Turbo kasten maar niet voor de TCS-en. In TCS zit ook ManFly maar wel een kleinere versie. Richard Dreier is daar een hele tijd geleden ook naar op zoek geweest (voor een ander merk kastjes) en dat scheen wel een uitdaging te zijn, hij heeft toen bij Bourgonje (in die tijd nog Turbo Importeur) de laaste opgekocht.