Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Spacecrap
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 35 bijdrage(n) van Spacecrap (Pagina: 3 van 4)
Topic: CD-R's, Buma, Muziekrechten etc. (8-12-2005 17:39:00)dit geld natuurlijk ook voor mensen die muziekinstrumenten bespelen (een bassgitaar was het toch sis??
)Topic: female deejays (21-2-2005 10:38:00)
ik ben inderdaad ook van mening dat de studentenvereniging de uitbater is!
maar we hebben bijvoorbeeld een mp3 speler, waar elke maand een update op komt. hier betalen we ook rechten voor.. wil het dus zeggen dat we niets hoeven te betalen als we geen cd's meer besluiten te draaien? (het zal niet voorkomen, maar dit is even om het zwart/ wit te stellen)
Topic: CD-R's, Buma, Muziekrechten etc. (8-12-2005 00:13:00)maar we hebben bijvoorbeeld een mp3 speler, waar elke maand een update op komt. hier betalen we ook rechten voor.. wil het dus zeggen dat we niets hoeven te betalen als we geen cd's meer besluiten te draaien? (het zal niet voorkomen, maar dit is even om het zwart/ wit te stellen)
even een vraagje...
ik zit bij een studentenvereniging (s.v osiris te leeuwarden) en we zitten even in een discussie omtrend het draaien van legale cd's in de societiet (studentenkroeg zeg maar
)
mogen we legale cd's draaien zonder een risico te lopen op een boete? op de bumastemra site staat het volgende:
"Betalen niet nodig
Als iemand muziek wil draaien of spelen in huiselijke kring, bij bruiloften en familiebijeenkomsten, dan kost hem dat niets. Ook bij het (af)spelen van muziekwerken waarvan de maker meer dan 70 jaar dood is, is de gebruiker de maker niets verschuldigd.
Wél betalen
Iedereen die buiten de familie- of vriendenkring muziek ten gehore brengt, moet wél betalen: symfonie-orkesten, amateurkoren, horecabedrijven, sportclubs, bejaardentehuizen, ziekenhuizen, sportscholen, dansleraren, omroepen etc. Ook als het 'slechts' om achtergrondmuziek gaat, zoals in winkels, fabrieken en kantoren. Of om een eenmalige gelegenheid, zoals een feest van de voetbalclub.
Voor het vastleggen van een muziekstuk op een beeld- of geluidsdrager (cd-rom, dvd, etc.) – verveelvoudigen – moet de maker altijd worden betaald (tenzij deze meer dan 70 jaar dood is). Ook vertalingen en imitaties vallen bv. onder de noemer verveelvoudiging."
ik heb zelf altijd het idee gehad dat als een cd legaal is, dat hij wel gebruikt moet worden.. zoniet, wat is het bedrag (per maand/ jaar) wat extra afgedragen moet worden om toch deze legale cd's te draaien?
ik hoop dat ik het een beetje duidelijk geformuleerd heb (beetje laat en moet, maar toch
)
Mvg.
Melchior
Topic: Cue'en; "One cup" of "Two cup" (wie doet wat??????????) (8-9-2005 16:21:00)ik zit bij een studentenvereniging (s.v osiris te leeuwarden) en we zitten even in een discussie omtrend het draaien van legale cd's in de societiet (studentenkroeg zeg maar
)mogen we legale cd's draaien zonder een risico te lopen op een boete? op de bumastemra site staat het volgende:
"Betalen niet nodig
Als iemand muziek wil draaien of spelen in huiselijke kring, bij bruiloften en familiebijeenkomsten, dan kost hem dat niets. Ook bij het (af)spelen van muziekwerken waarvan de maker meer dan 70 jaar dood is, is de gebruiker de maker niets verschuldigd.
Wél betalen
Iedereen die buiten de familie- of vriendenkring muziek ten gehore brengt, moet wél betalen: symfonie-orkesten, amateurkoren, horecabedrijven, sportclubs, bejaardentehuizen, ziekenhuizen, sportscholen, dansleraren, omroepen etc. Ook als het 'slechts' om achtergrondmuziek gaat, zoals in winkels, fabrieken en kantoren. Of om een eenmalige gelegenheid, zoals een feest van de voetbalclub.
Voor het vastleggen van een muziekstuk op een beeld- of geluidsdrager (cd-rom, dvd, etc.) – verveelvoudigen – moet de maker altijd worden betaald (tenzij deze meer dan 70 jaar dood is). Ook vertalingen en imitaties vallen bv. onder de noemer verveelvoudiging."
ik heb zelf altijd het idee gehad dat als een cd legaal is, dat hij wel gebruikt moet worden.. zoniet, wat is het bedrag (per maand/ jaar) wat extra afgedragen moet worden om toch deze legale cd's te draaien?
ik hoop dat ik het een beetje duidelijk geformuleerd heb (beetje laat en moet, maar toch
)Mvg.
Melchior
haha, bing.. ik heb dezelfde manier als jou!
ik dacht ook dat ik het zo als enigste deed, maar toch niet!!
het werkt perfect voor mij, maar tsja.. ik sta alleen maar op mijn eigen zoldertje te draaien
Topic: Ben je de Q-30 snel beu? (11-6-2005 15:27:00)
ik dacht ook dat ik het zo als enigste deed, maar toch niet!!
het werkt perfect voor mij, maar tsja.. ik sta alleen maar op mijn eigen zoldertje te draaien
ik heb 2 q-30's (met speling helaas
) en ze bevallen me perfect!!
ik moet er alleen wel bij zeggen dat ik nog nooit op een sl12** of een super OEM gedraaid heb..... dit trekt me eigelijk wel (maar dat is pure nieuwsgierigheid door alle verhalen!)
nogmaals de q-30's werken perfect en er is goed mee uit de voeten te komen (ik heb ze nu ong. 1,5 jaar..)
p.s wat is "overshoot"??
Topic: Waarom wil iedereen DJ worden (7-4-2005 10:33:00)
) en ze bevallen me perfect!! ik moet er alleen wel bij zeggen dat ik nog nooit op een sl12** of een super OEM gedraaid heb..... dit trekt me eigelijk wel (maar dat is pure nieuwsgierigheid door alle verhalen!)
nogmaals de q-30's werken perfect en er is goed mee uit de voeten te komen (ik heb ze nu ong. 1,5 jaar..)
p.s wat is "overshoot"??
damesslipjes naar je hoofd gegooid krijgen als dj is alleen maar lastig... valt zo'n slipje weer op de TT
Topic: Waarom wil iedereen DJ worden (7-4-2005 09:51:00)
Sylvia schreef:
[ Dj zijn is populair onder jongeren omdat er veel beroemde dj's zijn. Da's logisch, jongeren willen hun idolen nadoen. Muziek spreekt heel veel mensen aan. Muziek is een prachtig bindmiddel in alle mogelijke culturen en subculturen; uitgaan, dansen, aandacht van de meisjes. Maar aan ook de techniek van het mixen en lekker bezig zijn met mooie gear en bijzondere platen hebben een hoop mensen veel lol. En daarom zullen er meer dj's zijn dan darters.
)een hele hoop female dj's (gekleed en minder gekleed
) https://clubmusic.domoset.ru/files/gorniy/dj-ki.html
succes ermee zou ik zeggen
Topic: Gemini CDJ 02. Gemini's nieuwe cdj-speler. (21-12-2004 15:10:00)
) https://clubmusic.domoset.ru/files/gorniy/dj-ki.htmlsucces ermee zou ik zeggen
misschien zie je weer wat over het hoofd...
van welke webshop zijn forum zit je?
Topic: Stanton DJ Pro 2000 (25-7-2004 22:45:00)van welke webshop zijn forum zit je?
en nog een vraagje..
ik lees op: www.stantondj.com/alpha44/load.asp?page=djpro3000 over de nieuwe stanton headphone, is deze ook van een goede (danwel degelijke) kwaliteit?
en zoja een vraagje aan dré (mocht je dit lezen
) komt hij ook in de webshop?
gr.
mel
Topic: Stanton DJ Pro 2000 (25-7-2004 14:21:00)ik lees op: www.stantondj.com/alpha44/load.asp?page=djpro3000 over de nieuwe stanton headphone, is deze ook van een goede (danwel degelijke) kwaliteit?
en zoja een vraagje aan dré (mocht je dit lezen
) komt hij ook in de webshop?gr.
mel
nog even een ander vraagje tussendoor, ik las net over de "stanton dj pro 2000s" is er een verschil, en zoja welk verschil, met de "stanton dj pro 2000"?