Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van retep66

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 51 bijdrage(n) van retep66 (Pagina: 3 van 6)

Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (29-6-2018 23:44:00)
Ik heb wat moving heads schoongemaakt en van nieuwe filters voorzien, maar er is ook een vd grote condensators
uit z'n behuizing gepopt, dus heb ik even op de site gekeken van het bedrijf waar ik de andere filters heb gekocht
en vind 2 exemplaren en wel een van 30uF en en van 50uF, en wat er nu in zit is 35uF.
Ik heb verder geen verstand van wat het doet en wat het betekend, maar ik zie wel dat hij dus niet meer dicht is,
en dus vervangen moet worden.
Mijn voorkeur gaat naar die 50uF want die kost maar 3,40 euro, en die van 30uF kost gewoon 14,35 euro,
dus wie kan mij zeggen welke ik kan nemen, of helemaal niet omdat geen van beiden 35uF is?
Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (24-5-2018 21:00:00)
Ik weet nog niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar ze branden nu volop, dus opgelost. ashamed :$
Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (23-5-2018 18:18:00)

Joepurlings schreef:

Ik zou inderdaad dat doen, en een simpel showmaster achtig tafeltje voor de parren.
Ik dacht ook aan een goedkoop tafeltje voor die parren, want die hoeven alleen maar
te dimmen en verder niets te kunnen.
En wat voor software kun je aanbevelen voor die heads op een laptop te bedienen?

Dan nog even een andere vraag. Ik heb ook een paar showtech T balken gekocht,
maar sommige lampen branden maar matig (500w raylights), en een hele Tbalk geeft
niet meer licht dan een gloeiende spijker, dus ligt dat dan aan de dimmers?
Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (21-5-2018 14:27:00)
Tja, dat is waar ook. Ik heb heel geen laptop, dus daar heb ik even niet bij stilgestaan.
Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (21-5-2018 13:32:00)

Tom schreef:

de lamp goed centreren is ook wel een dingetje wat zo 30% verschil kan geven.

Voor de bediening zou ik gewoon een DMX dongle en een laptopje nemen.
Ik ben niet zo kapot van een laptop, want stel dat de stroom uitvalt, dan duurt het een tijd voor een laptop
is opgestart en dat lijkt mij met een stuurtafel veel sneller te gaan, of vergis ik mij daarin?
Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (21-5-2018 01:14:00)

NicoH schreef:

Waarom zou je veel geld uitgeven aan spare parts , die vervolgens toch jaren in de kast blijven liggen ?
Dan zou ik er eerder 2 bijkopen en als spare gebruiken. Wel laten rouleren met de rest , anders heb je kans op afwijkende licht output.

Bijna alle onderdelen , zijn nog steeds bij een dealer van Robe te bestellen.

Minder licht output kan oa liggen aan de volgende dingen : (en dan ga ik ervan uit dat de lenzen zuiver zijn.)

- mindere lamp
- Afstelling van de lamp
- versleten / vuile reflector

Wissel de lamp eens onderling en kijk of het probleem zich dan verschuift naar de andere. Dan weet je tenminste of het aan de lamp ligt.
Op 20 gebruikte heads lijkt het mij wel verstandig om 2 starters en een stuk of 4 reservelampen te nemen.
Uiteraard kunnen ook tal van andere zaken kapot, en dat vang ik op door 16 heads te gebruiken
en 4 op reserve te zetten.
Verder heb ik even naar de lamp gekeken en die ziet er zo maar opgebrand uit, dus zal het daar wel aan liggen.
Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (20-5-2018 17:44:00)
De lamp die minder licht geeft had ik al schoongemaakt, en de lamp die meer licht geeft nog niet, dus vandaar.
Ik heb alleen niet gekeken of er een wellicht iets ander type lamp is gebruikt.
Verder heb ik nu de 4 washes helemaal schoon en zijn de filters vervangen, maar ik zag dus ook dat die filters
in de sl modellen zit, dus dat word nog 20 filters nabestellen, want ze zijn allemaal lek en plakken net zo erg als
zo'n ouderwetse vliegenvanger. Voor de rest ontbreken hier en daar wat schroefjes en zelftappers,
en zijn wat gaten gewoon uitgedraaid, maar daar draai ik dan gewoon nieuwe in van een maatje groter.

Dan alweer een nieuwe vraag en dat is dat ik nog een stuurtafel moet hebben en werd mij een avolites pearl
aanbevolen, en is de vraag of dat een goede keus is?

Het is voor een kindershow die in een circustent word gehouden en die tent heeft 4 masten waaraan
ik dan aan iedere mast 4 sl heads aan wil hangen en daaronder 2 fourbarren met 500 watt par 64 cans.
De heads dienen als effect en de parren als basislicht, en vraag mij af of het dan niet verstandiger is
om 2 stuurtafels te gebruiken en dan 1 voor de heads en 1 voor de parren, want stel dat een lichttafel
stuk gaat, dan zitten we nog niet meteen in het donker, of is dat gewoon een dom en slecht idee?
Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (20-5-2018 14:16:00)
Filters besteld en gemonteerd en een paar uur proefgedraaid en alles werkt en blijft werken, dus missie geslaagd.
Nou het volgende en dat zijn de starters, en zitten er 2 soorten in en weet iemand waar ik die kan krijgen?
En als dat ook bij TME is, waar moet ik dan op zoeken?

postimg.cc/image/gpl6vx3jh/

postimg.cc/image/kn8gljg4t/

Dan nog een vraag over de lampen, want ik had 2 washes naast elkaar gezet en een geeft duidelijk minder licht af
dan de andere, dus kan zo'n lamp in helderheid afnemen naarmate deze ouder worden, of zitten er nog verschillen
in het type of het merk vd lamp?
Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (10-5-2018 17:32:00)

Hollender schreef:

Hangt er vanaf wat jij met "de goedkoopste" bedoeld. De laagste prijs voor hetzelfde product? Hier gaat het echt niet gewaardeerd worden als er een link naar een andere (web)winkel word geplaatst. En terecht natuurlijk.
Of zoek je gewoon de goedkoopste vervanging voor je lamp, ongeacht het merk? Ook dan ga je hier waarschijnlijk bot vangen.

* kleine edit: Dit zijn gewoon peperdure lampen, en als ik zo een beetje rondkijk worden ze erg zeldzaam ook. Ik zou dan ook niet echt heel lang twijfelen als ik jou was.
De linkjes die ik plaatste zijn van de filters en die zijn niet verkrijgbaar bij new line, dus dan moet het toch geen probleem zijn
om daar dan een link van te plaatsen? En als je geen "reclame" mag maken voor andere aanbieders van lampen, dan mag je toch
nog wel een pm sturen naar elkaar?
Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (10-5-2018 13:01:00)

Hollender schreef:

Een goeie kans dat ze die bij New-line verkopen. Al eens van gehoord?
Ik bedoelde dan ook waar ik de goedkoopste kan vinden, en 94,50 is alles behalve goedkoop te noemen.