Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Timo Beckman

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 187 bijdrage(n) van Timo Beckman (Pagina: 3 van 19)

Topic: Eaw kf650e (8-5-2019 11:08:00)
De settings in de processor van EAW gaan meestal uit van een "flat frequency response" gemeten.
Dit komt vaak over als iet wat te veel hoog zeker boven de 80-90dB.
Vaak is een EQ punt rond de 3-5K en eventueel een high shelf al voldoende om een voor het gehoor acceptabel geluid te krijgen.

Verder zijn veel van de kasten van EAW in deze range bedoeld om in een array te werken waar dus het laag gaat koppelen bij het gebruik van meerdere
kasten. 1 kast per kant betekent dus dat je het hoog een beetje moet temperen of nog 1 a 2 kasten per kant bij plaatsen.

(Veel systemen hebben dit karakter (Meyer/EAW/etc).
Topic: Nieuwe gebruiksaanwijzing betreffende Smaart beschikbaar voor download (5-5-2019 16:39:00)
2 Nieuwe blog posts betreffende de nieuwe Smaart beta versie V8 die net online is gekomen:

timobeckmangeluid.wordpress.com/2019/05/03/beta-testing/

timobeckmangeluid.wordpress.com/2019/05/05/beta-testing-nm-2-time-aligning-subs/

Het is dus nu mogelijk om subs via "time alignment" in tijd te zetten en niet zo als in V8.3 alleen via fase alignment ;-).
∆T uitlezen/implementeren is dus bij deze beta mogelijk.
Topic: Iets met subjes (24-8-2018 00:22:00)
En de laatste voor dat ik een paar dagen vrij ga nemen

Deze post betreft een wat andere manier om een cardioide sb array af te regelen + een 2tal manieren betreffende x-over alignment

timobeckmangeluid.wordpress.com/2018/08/24/a-prelude-to/
Topic: Iets met subjes (8-8-2018 01:32:00)
En bij deze dus de stacks van 3

timobeckmangeluid.wordpress.com/2018/08/07/subjes-02/
Topic: Iets met subjes (20-7-2018 00:49:00)
Naar aanleiding van de BBT lijst (Best Beschikbare Techniek) heb ik een aantal ideeën betreffende Sub array's getest voor het echie zeg maar.
Dit zijn de eerste captures waarbij ik in stacks van 2 per dolly werk. De 3 per dolly varianten komen t.z.t. ook online

timobeckmangeluid.wordpress.com/2018/07/20/subjes-01/

Er komt nog meer aan en 1 array heb ik zo als gewoonlijk niet volgens het idee uitgevoerd (meet fout) maar ja het waren er in totaal 15 op 1 dag.....Zodra ik tijd heb doe ik die opnieuw.
Topic: Basisinformatie geluid (27-4-2018 19:42:00)
Een stukje werk met betrekking tot fase. Wat is fase? en wat gebeurt er met het fase display op het moment dat je de mic verplaatst zonder opnieuw te synchroniseren......
Daarbij blijkt het resultaat na het verplaatsen een soort van verklaarbaar......

timobeckmangeluid.wordpress.com/2018/04/27/phase-what-the-heck-is-phase-part-2/
Topic: Nieuwe gebruiksaanwijzing betreffende Smaart beschikbaar voor download (6-4-2018 11:32:00)
Voor Smaart V8 gebruikers er is een nieuwe V8 beta versie beschikbaar via het tabje downloads op jou eigen account.

Via deze Beta is het oa. mogelijk om de Roland octa capture qua gain/ø/48V direct van uit Smaart te bedienen. Verder wordt er gewerkt aan gain tracking voor de octa capture (bij te veel signaal op een input geeft dit de mogelijkheid om de gain van dat kanaal te veranderen zonder dat de SPL waarden veranderen op de read out van de SPL. Smaart calculeert de offset aan de hand van de nieuwe gain setting).

www.rationalacoustics.com/forums/showthread.php?8255-Smaart-v8-3-Beta-Rev-5365&p=15572
my.rationalacoustics.com/downloads/Smaartv8BetaReadme.pdf

https://timobeckmangeluid.files.wordpress.com/2018/04/pls-smaart-v8-3-beta-octa-capture-control.png?w=2000

https://timobeckmangeluid.files.wordpress.com/2018/04/order-of-ios-should-be-user-difinable.png?w=2000

Verder ben ik komende week op dinsdag woensdag & vrijdag middag aanwezig op de stand van Rational Acoustics/ISEMcon/10EaZy op de PLS Frankfurt om eventuele vragen te beantwoorden in het Nederlands mocht dat nodig zijn. (hall 3.1 A30)
Topic: Betere Klank (16-2-2018 21:12:00)

Tom schreef:

En als je dat echt gaat meten, kan een B merk versterker soms uitkomen op minder dan een derde van zijn opgegeven continue vermogen.
En ik heb ze er nog wel erger bij gezien )Skytronic, Hollywood, Sherwood enz on.
Dit gaat ook op voor sommig A merken. En opgegeven vermogens zeggen niet zo veel daar veel merken wel het opgegeven vermogen halen maar ze halen dit over een hele korte tijdsspanne. 5Kw over 20 ms maakt een flink verschil t.o.v. 100 a 200ms daar dit het e.e.a. betekent voor de voeding van de amp
Topic: Akoestische X-over (8-1-2018 10:27:00)
Een screen capture betreffende positionering van in dit geval 2 FA28ac's.

Zodra je 2 toppen naast elkaar positioneert en beide hard tegen elkaar aan zet recht naar voren krijg je een soort van ellende dus moet er een splay angle tussen beide toppen bepaald worden.

Meestal wordt daar voor dus de 1 a 2 vuisten methode o.i.d. gebruikt.
Dit is allemaal prima meetbaar alleen is er vaak geen tijd voor dus komt het vaak neer op een beetje gokken luisteren en zo nodig de hoek aanpassen en verder.

Het is een soort van een lange capture geworden sorry (voice over en verder editen moet nog gebeuren maar nu geen tijd meer i.v.m. de QUE2018).

timobeckmangeluid.wordpress.com/2018/01/07/acoustic-x-over/
Topic: Cursus geluid meten (20-12-2017 20:06:00)
Bij deze is er voor Smaart V8 gebruikers dus een update beschikbaar.

www.rationalacoustics.com/smaart-v8.2/