Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Braz

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Braz (Pagina: 20 van 20)

Topic: tips bij het mixen van minimale techno (13-2-2004 10:26:00)
in ieder geval bedankt voor de tips over start/stop mixen. beetje geoefend en lukt al aardig. razz :p Maar heb jou link nog eens gelezen sylvia en daar komt de door jou uitleg over start/stopmixen niet echt aan bod. In andere topics wel. Dus plaats dan een link waarin mijn vraag wel beantwoord wordt, dan beloof ik dat ik de zoekmachine eens wat vaker zal gebruiken. (had ik nog niet zo'n ervaring mee)
Topic: tips bij het mixen van minimale techno (6-2-2004 15:49:00)
sorry voor de typ-fouten --> toetsenbordblijft hangennnnnnnnn laugh :D
Topic: tips bij het mixen van minimale techno (6-2-2004 15:47:00)
Nou Sylvia,
heb dat topic gelezen en wat ik al vermoedde (heb namelijk al heel veel topics gelezen om opmerkingen in de trant van 'kijk hier maar eens' te voorkomen) er wordt alleen maar gepraat over puur het beatmixen en niets anders, ja een hele leuke discussie over ene visje die ergens voor het eerst moet draaien etc... (succes trouens visje, is het gelukt?!)
Mijn vraag was, naar aanleiding van jou start/stop mixen-opmerking, hoe dat dan werkt. Ben het namelijk met veel mensen eens dat alleen beatmixen vrij snel saai wordt. En dan houdt ik er rekening mee met de plaatkeuze en de opbouw. Zpou wel wat meer radicale dingen willen uithalen tijdens het mixen en dat start/stop mixen leek me wel wat.
ps. vvoordat je een link plakt, graag ook zeker weten dat de ander er wat aan heeft. Krijg altijd de opmewrking (en met mij vele andere nieuwkomers) lees dit maar eens; dan doen ik dat en dan heb ik dus nog geen antwoord. Dus ook voor degene die de link plakt: lees eerst een seven voordat je gaat plakken (no offence)
groeten braz
Topic: tips bij het mixen van minimale techno (6-2-2004 15:23:00)
dan ga ik die nu goed lezen. Hoop dat er dus ook iets in staat over start/stop mixen en andere manieren van mixen, want dat beatmatchen snap ik sinds een paar maanden.
Topic: tips bij het mixen van minimale techno (6-2-2004 15:18:00)

sylvia schreef:

Lees dit topic maar even door, alle facetten komen wel zo ongeveer aan bod:
www.new-line.nl/forum/read/?m=57488#57488

Jij vroeg zelf om specifiek mixen van minimale techno, maar ik denk dat je aan dit topic meer hebt, wanneer je de basics van beatmixen nog onder de knie moet krijgen.
zie een paar posts terug. heb het beatmatchen (+ gelijkzetten van de beats, letterlijk vertaalt) wel onder de knie. maar dat wil niet zeggen dat ik weet hoe ik een versnelling maak en wat daar het nut van is als het publiek het toch niet merkt. Wel een leuke discussie zo!
Topic: tips bij het mixen van minimale techno (6-2-2004 15:17:00)

sylvia schreef:

Je kan het tempo van een plaat toch veranderen terwijl deze draait. Alleen opletten dat je dat niet zo snel en met zoveel % doet dat het je publiek opvalt.
ja, kan dat? dat vroeg ik me dus af, was misschien niet duidelijk. Dan moet je dat wel heel geleidelijk doen, zodat het publiek het niet in de gaten heeft. (en het eigenlijk ook niet merkt, dus wat is dan het nut; voor het publiek zal het geen verschil maken)
Topic: tips bij het mixen van minimale techno (6-2-2004 15:15:00)

sylvia schreef:

DJ Bastisito schreef:

Start/stop 'mixen' kun je eigenlijk geen mixen noemen. Dat is gewoon de ene plaat laten aflopen en dan de volgende aanzetten, zonder enige overgang ofzo.
Niet dat het nodig is om daar nu wéér een discussue over te starten, maar dit ben ik behoorlijk met je oneens.

Schuifje open-schuifje dicht zonder enig gevoel van timing, stijl, que, eq en BPM, DAT kun je geen mixen noemen. Een goeie start-stop mix klink vaak beter dat dat gepruts van ventjes die met een BPM-teller twee nummers soortement van gelijk over elkaar heen laten lopen.
Nu weet ik hoe het niet moet. Kun je me uitleggen hoe het wel moet?
Topic: tips bij het mixen van minimale techno (6-2-2004 15:13:00)
want het fenomeen beatmatchen heb ik al wel opnder de knie. Duurt wel ff, maar toch....
Topic: tips bij het mixen van minimale techno (6-2-2004 15:12:00)

fredje] schreef:

wat ik begrijp is dat jij eigenlijk muziek gebruikt met dezelfde maatindeling/beats.
als jij je pitch niet gebruikt nu en in hetzelfde tempo blijft mixen/draaien dan kan dat niet anders.
ga eerst s div. platen met div snelheden gebruiken,dan moet je wel versnellen of verlagen,probeer dat eerst s en dan begrijp je wat we bedoelen,daarna helpen we je wel weer.
groet
Snap ik niet.. stel:ik heb een plaat die draait en de pitch staat op 0%. Die plaat is 130 BPM. dan is dit het uitgangspunt voor alle andere platen die ik daarna inmix en ook op 130 bpm laat draaien dus. Dat is leuk, maar na 15 minuten begint het te vervelen. Hoe kan ik dan het aantal BPM's omhoog og omlaag krijgen...?
Topic: horror/spook muziek (6-2-2004 13:50:00)

ideedeluxe schreef:

Wat dachten jullie van dat nummer van de Ghostbusters, waarvan ik ( weer eens ) de artiest niet meer weet. wink ;)
John
is ray parker junior