Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Bomberman
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 18 bijdrage(n) van Bomberman (Pagina: 2 van 2)
Topic: Koptelefoon goed hoorbaar? (9-9-2005 21:16:00)Ow toch... dacht dat jij het altijd anders deed.
Zoals jij het deed heb ik ook lang gedaan. MAar ik merkte dat ik met deze manier niet uit de voeten kwam op locaties/feesten waar het volume in de booth té hard stond. Maar ik kan me ook wel indenken dat die 2cup mixing beter gaat met een goed dempende hd25 ipv een niet dempende dj2000.En hoe doe je het nu dan?
Topic: Koptelefoon goed hoorbaar? (31-8-2005 21:58:00)
... thnx en de groetjes! Topic: Beatmixen (31-8-2005 19:39:00)
Draai gewoon één van de bassen weg. Als je daarna nog vreemde geluiden hoort, dan heb je ze platen misschien nét niet helemaal gelijk lopen. (Het klinkt niet logisch, maar bleek bij mij wel vaak de oorzaak te zijn.)Jepp zo ben ik het ook aan het oefenen ja... Als je je nieuwe nummer erin gaat mixen draai je de bas van dat nieuwe nummer (bijna) of helemaal weg... Dan krijg je sowieso geen dubbelzware kraakbas, en dan hoor je (wat Sylvia al zegt) inderdaad goed of je intro-"tikje" of het melodietje gelijk loopt met je 'vorige' nummer... Werkt bij mij prima!Topic: Koptelefoon goed hoorbaar? (31-8-2005 19:17:00)Hallo Sylvia...
Klopt trouwens ja, had het wel al gelezen dat je dit schreef, maar "vergeten" om te reageren of er gewoon slapjes overheen gelezen
... Ik draai momenteel thuis op mijn kamer met 2 cdj 800's, een JB-systems classic 4 mengpaneel, en als koptelefoon gebruik ik een NUMARK PHX. Ik heb regelmatig gedraaid met een Pioneer hdj1000, en 1 keertje met een stanton pro 2000. Kwa volume scheelt dat echt helemaal niets, die dure merken vergeleken met mijn numark. Kwa helderheid in ieder geval weinig. Heb deze koptelefoon gekocht voor 95 euro, en dat issie tot nu toe echt wel waard!
Nu denk je misschien (zo ook aan je reactie te zien op mijn topic over het aanschaffen van een koptelefoon) dat ik wat heen zwets dat ik draai maar dat eigenlijk niet doe. Nou, even ter verheldering; Ik draaide hiervoor altijd allround. Geen beatmixing dus. Ik fade t gewoon over. Om te horen hoe een nummer (dat ik wilde gaan opzetten) begon, gerbuikte ik dus toen al een koptelefoon. Nu ik wel aan beatmixen ben begonnen, ben ik dus idd een klein beetje bang dat het helemaal gaat mislukken tijdens mijn eerste boeking op 13 november. Thuis lukt t aardig, maar hier is het stil en hoor ik mn koptelefoon helemaal zuiver!
MR. Jows super joh, zo'n lange duidelijke ervaring die je ff voor me intikt! Hier kan ik wat mee hoor, bedankt! Wel rlx da je dat vertragingsgebeuren ook ff vertelt.
Mensen die ook nog wat weten of hun "eerste keer (draaien)" willen typen.... HEEL GRAAG HOOR!
mzzl, the bombermanTopic: Koptelefoon goed hoorbaar? (30-8-2005 23:58:00)
Dacide schreef:
Dré schreef:
Nou... Da's niet echt mijn 2-cup methode. Ik heb al sinds jaar en dag de oude en de nieuwe op de PFL, beide schelpen op m'n kop en, indien nodig, mid van nieuwe aangedikt.Zoals jij het deed heb ik ook lang gedaan. MAar ik merkte dat ik met deze manier niet uit de voeten kwam op locaties/feesten waar het volume in de booth té hard stond. Maar ik kan me ook wel indenken dat die 2cup mixing beter gaat met een goed dempende hd25 ipv een niet dempende dj2000.
Mocht je nog benieuwd zijn naar de hele 1 cup/2 cups-mixdiscussie, daar heeft eens een uitgebreid topic over gelopen: klik. Ik denk dat het wel interessant voor je is om door te lezen.
Heey die Sylvia, dat ga ik eens even doen dan... Bedankt voor de "KLIK"... Ga er NU op klikken
... thnx en de groetjes! Mensen die het ook heel fijn uitgelegd willen lezen in stappen:
SUPERTIP VOOR BEGINNERS. Heb t er zelf ook mee gedaan!
https://www.*****/support/techdocs/article.asp?ID=14&hoofdstuk=2
Topic: Beatmixen (31-8-2005 19:30:00)SUPERTIP VOOR BEGINNERS. Heb t er zelf ook mee gedaan!
https://www.*****/support/techdocs/article.asp?ID=14&hoofdstuk=2
Sylvia schreef:
Heb je het topic helemaal doorgelezen?Draai gewoon één van de bassen weg. Als je daarna nog vreemde geluiden hoort, dan heb je ze platen misschien nét niet helemaal gelijk lopen. (Het klinkt niet logisch, maar bleek bij mij wel vaak de oorzaak te zijn.)
Hallo Victor... Het is al ff geleden dat ik een stanton 2000 gebruikte, dus dat kan ik niet meer vergelijken nu, maar het is wel zo dat ik inderdaad ook zeer tevreden ben over het volume van de PHX. Je kunt je trommelvliezen er echt wel mee laten klapperen!
Topic: Koptelefoon goed hoorbaar? (31-8-2005 19:12:00)
Sylvia schreef:
Vandaar mijn vraag aan het begin wat voor koptelefoon de OP nu heeft. Jammer dat-ie niet de moeite heeft genomen om die te beantwoorden.Klopt trouwens ja, had het wel al gelezen dat je dit schreef, maar "vergeten" om te reageren of er gewoon slapjes overheen gelezen
... Ik draai momenteel thuis op mijn kamer met 2 cdj 800's, een JB-systems classic 4 mengpaneel, en als koptelefoon gebruik ik een NUMARK PHX. Ik heb regelmatig gedraaid met een Pioneer hdj1000, en 1 keertje met een stanton pro 2000. Kwa volume scheelt dat echt helemaal niets, die dure merken vergeleken met mijn numark. Kwa helderheid in ieder geval weinig. Heb deze koptelefoon gekocht voor 95 euro, en dat issie tot nu toe echt wel waard! Nu denk je misschien (zo ook aan je reactie te zien op mijn topic over het aanschaffen van een koptelefoon) dat ik wat heen zwets dat ik draai maar dat eigenlijk niet doe. Nou, even ter verheldering; Ik draaide hiervoor altijd allround. Geen beatmixing dus. Ik fade t gewoon over. Om te horen hoe een nummer (dat ik wilde gaan opzetten) begon, gerbuikte ik dus toen al een koptelefoon. Nu ik wel aan beatmixen ben begonnen, ben ik dus idd een klein beetje bang dat het helemaal gaat mislukken tijdens mijn eerste boeking op 13 november. Thuis lukt t aardig, maar hier is het stil en hoor ik mn koptelefoon helemaal zuiver!
MR. Jows super joh, zo'n lange duidelijke ervaring die je ff voor me intikt! Hier kan ik wat mee hoor, bedankt! Wel rlx da je dat vertragingsgebeuren ook ff vertelt.
Mensen die ook nog wat weten of hun "eerste keer (draaien)" willen typen.... HEEL GRAAG HOOR!
mzzl, the bomberman
Ja wat Dacide bedoelt begrijp ik inderdaad wel ja... dat zal ff wennen zijn, die zenuwen, maarja, ik moet er toch overheen, dus kan net zo goed z.s.m zien te beginnen. Hoeveel werd je uiteindelijk met de DJ-contest? Wel lullig hoor, lijkt me, maarja, moet goedkomen...
Mensen die met 1 cup draaien:
Luisteren jullie door die ene cup dan alleen het nummer wat je er in wil gaan mixen (en ondere oor die vrij is de monitoren)?
iig vast bedankt voor jullie reacties tot nu toe!
Topic: Koptelefoon goed hoorbaar? (29-8-2005 22:45:00)Mensen die met 1 cup draaien:
Luisteren jullie door die ene cup dan alleen het nummer wat je er in wil gaan mixen (en ondere oor die vrij is de monitoren)?
iig vast bedankt voor jullie reacties tot nu toe!
Hallo Forum-mensen!
Ik ben sinds een paar maanden druk en hard aan het werk om een goede beatmixer te worden. Dit lukt aardig en ik boek vooruitgang... Aangezien ik alleen op mijn kamer oefen waar het geluid niet hard staat, weet ik dus niet hoe het is om met een flink hard omgevingsgeluid te draaien. Mijn vraag is dus: Stel ik wordt eens gevraagd voor een "party" en ik ga daar draaien... Hoe kan ik dan nog in mijn koptelefoon horen of de nummers gelijk lopen ofniet... Ik hoor dat thuis wel goed, maar daar is het vrij stil nog. Dan zie ik ook nog eens altijd dat DJ's maar 1 oor gebruiken om dit te horen... hoe kunnen hun in godsnaam nog horen of de beats gelijk lopen in hun koptelefoon?
Wie MET ERVARING, kan mij dit vertellen?
B.v.d!
Ik ben sinds een paar maanden druk en hard aan het werk om een goede beatmixer te worden. Dit lukt aardig en ik boek vooruitgang... Aangezien ik alleen op mijn kamer oefen waar het geluid niet hard staat, weet ik dus niet hoe het is om met een flink hard omgevingsgeluid te draaien. Mijn vraag is dus: Stel ik wordt eens gevraagd voor een "party" en ik ga daar draaien... Hoe kan ik dan nog in mijn koptelefoon horen of de nummers gelijk lopen ofniet... Ik hoor dat thuis wel goed, maar daar is het vrij stil nog. Dan zie ik ook nog eens altijd dat DJ's maar 1 oor gebruiken om dit te horen... hoe kunnen hun in godsnaam nog horen of de beats gelijk lopen in hun koptelefoon?
Wie MET ERVARING, kan mij dit vertellen?
B.v.d!