Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van FrankySaysRelax
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 20 bijdrage(n) van FrankySaysRelax (Pagina: 2 van 2)
Topic: Jem Rookmachine op een ShowTec lichtcontroller (1-11-2004 17:53:00)
PIN 2 + 3 zijn de voeding voor de remote (gebruik je waarschijnlijk niet als je een gevoede showmaster gebruikt).
PIN 1 + 4 zijn signalen voor de remote. indicaties (ledjes) die aangeven of de rookdoos opwarmt of klaar is voor gebruik)
PIN 5 is voor de intensiteit en opwarmen. (Verwarmd bij 1,5 volt, spuit vanaf 2 volt. Spuit dus direct zodra je boven de 2 volt komt, en er is dus geen pin voor enkel de spuit-regeling)Maarrr, hij spuit nu al, dus als ik op de rookdoos het voltage van de pomp opvoer (dat kan volgens mij wel) dan moet het werken!Topic: Jem Rookmachine op een ShowTec lichtcontroller (1-11-2004 17:51:00)
PIN 2 + 3 zijn de voeding voor de remote (gebruik je waarschijnlijk niet als je een gevoede showmaster gebruikt).
PIN 1 + 4 zijn signalen voor de remote. indicaties (ledjes) die aangeven of de rookdoos opwarmt of klaar is voor gebruik)
PIN 5 is voor de intensiteit en opwarmen. (Verwarmd bij 1,5 volt, spuit vanaf 2 volt. Spuit dus direct zodra je boven de 2 volt komt, en er is dus geen pin voor enkel de spuit-regeling)Sjips, das kaas!
Dan zou dus de lichtcontroller meer prik moeten geven...... En da's lastigTopic: Jem Rookmachine op een ShowTec lichtcontroller (1-11-2004 17:03:00)
img92.exs.cx/my.php?loc=img92&image=rookdoos.gif
Pin 5 heeft 1.5v nodig om te heaten, dat werkt, want hij wordt warm.
Naar mate dit voltage oploopt (tot max 10v) wordt de intensiteit bepaald.
Via een andere pin krijgt hij het signaal om te FOGGEN. Dat werkt wel, want roken doet hij.
Via Pin 5 verloopt ook de intensiteit, maar daarvoor zit er geen knop op de lichtcontroller, maar op de standaard remote zat dat wel. Ik denk dat hij gewoon standaard het voltage op zijn laagst zet. Er is een mogelijkheid om in de rookdoos zelf de intensiteit op te voeren, daarmee wordt het voltage volgens mij niet opgevoerd, maar dat zouden we kunnen meten.
Als ik nou gewoon in de rookdoos het voltage voor de intensiteit op 10v zet, moet het toch kunnen werken?
Topic: Jem Rookmachine op een ShowTec lichtcontroller (1-11-2004 16:37:00)
De outputconnector die er nu op zit is, zoals ik al dacht,
analoog, dus NIET gebruiken op je lichttafel!Waarom niet?
Er zit toch een DIN aansluiting op de lichtcontroller en op de rookdoos? Die zijn exact hetzeftde. Ik snap niet waarom dat niet kan. De voeding komt gewoon uit een stopkontact.
Ik wil niet eigenwijs lijken hoor, maar ik snap gewoon niet waarom dat niet kan. Waarom zit er dan nl een aansluiting op dat lichtcontrollertje, die exact overeenkomt met de aansluiting op de rookdoos?
Plus daarbij werkt het wel, maar het lijkt net alsof de rookdoos op zijn meest zachte stand staat. In het diagram van de rookdoos staat hoe je dat kunt instellen, kan ik dat niet gewoon op voluit zetten? Dan hoeft de lichtcontroller alleen te zeggen of hij moet blazen of niet.
Bedankt voor je reactie!
Topic: Jem Rookmachine op een ShowTec lichtcontroller (1-11-2004 14:42:00)
3e xOeps, ja het is een showmaster.
Ik kan hem niet vinden op de site. Er zitten geen dimmer schuiven op. Hij stuurt per DMX twee switchpacks aan.Topic: Jem Rookmachine op een ShowTec lichtcontroller (1-11-2004 13:08:00)Topic: Jem Rookmachine op een ShowTec lichtcontroller (1-11-2004 12:59:00)Ach, dat staat toch reuze interessant? En bovendien vinden we het wel handig om alles in 1 kastje te hebben. Bovendien zit die functie er nou eenmaal op, dus waarom zouden we hem niet gebruiken?Topic: Jem Rookmachine op een ShowTec lichtcontroller (1-11-2004 12:54:00)
Maar ik kan je nu al zeggen dat als je een analoge controller hebt, dat DIE aansluting niet geschikt is voor DMX.
Pas daar ook mee op, voor je het weet gaat je lichttafel ervan stuk, want in die analoge sturing aansluting van je rookdoos zit meestal ook een gedeelte stroom/spanning voerende aanslutingen.Hmm, maar op die "rookdoos"(is dat de vakterm?) zit wel zo'n 5-pins DIN (zo heet dat geloof ik). Er zit precies zo'n aansluiting op het lichtcontrollertje. Is dat niet gewoon standaard dan?
En zou ik niet in het stroomschema van de rookdoos kunnen kijken, zodat ik de intensiteit gewoon Standaard op MAX zet? Dat zou te gek zijn!
Ik ga nog even spitten naar het typenummer enzo. Bedankt voor je snelle reactie dude!Topic: vervelend publiek? (1-11-2004 12:49:00)
Reemski schreef:
Je ziet het verkeerd.PIN 2 + 3 zijn de voeding voor de remote (gebruik je waarschijnlijk niet als je een gevoede showmaster gebruikt).
PIN 1 + 4 zijn signalen voor de remote. indicaties (ledjes) die aangeven of de rookdoos opwarmt of klaar is voor gebruik)
PIN 5 is voor de intensiteit en opwarmen. (Verwarmd bij 1,5 volt, spuit vanaf 2 volt. Spuit dus direct zodra je boven de 2 volt komt, en er is dus geen pin voor enkel de spuit-regeling)
Reemski schreef:
Je ziet het verkeerd.PIN 2 + 3 zijn de voeding voor de remote (gebruik je waarschijnlijk niet als je een gevoede showmaster gebruikt).
PIN 1 + 4 zijn signalen voor de remote. indicaties (ledjes) die aangeven of de rookdoos opwarmt of klaar is voor gebruik)
PIN 5 is voor de intensiteit en opwarmen. (Verwarmd bij 1,5 volt, spuit vanaf 2 volt. Spuit dus direct zodra je boven de 2 volt komt, en er is dus geen pin voor enkel de spuit-regeling)
Dan zou dus de lichtcontroller meer prik moeten geven...... En da's lastigReemski schreef:
He, onze oude video-recorder had ook een DIN aansluiting. Cool, kan ik de rookdoos dan ook op mijn video-recorder aansluiten... ..
Reemski schreef:
Dat de aansluitingen identiek zijn wil nog niet zeggen dat de pinverdeling identiek is. Maar..... gelukkig staat op de martin site de pinverdeling van de rookdozen, en dat staat ook vast wel op de lichttafel. Nu weet ik dat mijn JEM 3 pooltjes gebruikt. 2 voor spanning, 1 voor de rook. Enkel heeft deze pin constant 1,5 volt nodig om op te warmen (soort remote on/off). Nu weet ik niet of de technofog dit ook heeft, maar ik kan me voorstellen dat de showmastes dit niet heeft (fader omlaag is gewoon 0 volt). Hier zul je dus iets op moeten verzinnen (indien de technofog ook zo werkt). Altijd fader iets omhoog wellicht..Pin 5 heeft 1.5v nodig om te heaten, dat werkt, want hij wordt warm.
Naar mate dit voltage oploopt (tot max 10v) wordt de intensiteit bepaald.
Via een andere pin krijgt hij het signaal om te FOGGEN. Dat werkt wel, want roken doet hij.
Via Pin 5 verloopt ook de intensiteit, maar daarvoor zit er geen knop op de lichtcontroller, maar op de standaard remote zat dat wel. Ik denk dat hij gewoon standaard het voltage op zijn laagst zet. Er is een mogelijkheid om in de rookdoos zelf de intensiteit op te voeren, daarmee wordt het voltage volgens mij niet opgevoerd, maar dat zouden we kunnen meten.
Als ik nou gewoon in de rookdoos het voltage voor de intensiteit op 10v zet, moet het toch kunnen werken?
Tom schreef:
Bij deze is een DMX intreface mogelijk, maar dat zal waarschijnlijk een apart printje zijn wat je moet bestellen.De outputconnector die er nu op zit is, zoals ik al dacht,
analoog, dus NIET gebruiken op je lichttafel!
Er zit toch een DIN aansluiting op de lichtcontroller en op de rookdoos? Die zijn exact hetzeftde. Ik snap niet waarom dat niet kan. De voeding komt gewoon uit een stopkontact.Ik wil niet eigenwijs lijken hoor, maar ik snap gewoon niet waarom dat niet kan. Waarom zit er dan nl een aansluiting op dat lichtcontrollertje, die exact overeenkomt met de aansluiting op de rookdoos?
Plus daarbij werkt het wel, maar het lijkt net alsof de rookdoos op zijn meest zachte stand staat. In het diagram van de rookdoos staat hoe je dat kunt instellen, kan ik dat niet gewoon op voluit zetten? Dan hoeft de lichtcontroller alleen te zeggen of hij moet blazen of niet.
Bedankt voor je reactie!
maurice schreef:
maurice schreef:
wat voor lichtcontroller is het.. ?? showmaster?
3e xIk kan hem niet vinden op de site. Er zitten geen dimmer schuiven op. Hij stuurt per DMX twee switchpacks aan.
maurice schreef:
en waarom zou je je rookdoos via het paneel aansturen, wij kunnen onze doos ook aansturen via dmx maar met een controller vind ik toch een stuk makkelijkerTom schreef:
misschien dan even handig als je vermeld om welk type het gaat
Maar ik kan je nu al zeggen dat als je een analoge controller hebt, dat DIE aansluting niet geschikt is voor DMX.
Pas daar ook mee op, voor je het weet gaat je lichttafel ervan stuk, want in die analoge sturing aansluting van je rookdoos zit meestal ook een gedeelte stroom/spanning voerende aanslutingen.
En zou ik niet in het stroomschema van de rookdoos kunnen kijken, zodat ik de intensiteit gewoon Standaard op MAX zet? Dat zou te gek zijn!
Ik ga nog even spitten naar het typenummer enzo. Bedankt voor je snelle reactie dude!
Ik vind het altijd lastig.
Maar je moet je ook bedenken, dat als je bijvoorbeeld op een trouwerij van iemand draait, dat je niet voor jezelf draait, maar voor de mensen die gaan trouwen. Zij willen een leuke dag, en terecht!
Dus als dat betekend dat je de hele avond Lou Reed moet draaien, maar dat die mensen dan wel een top avond hebben, dan is het even jammer. We hebben een keer op een feestje gedraaid in de Amsterdamse Jordaan. Dat was dus de hele avond Manke Nelis, en Johnny Jordaan, maar het sloeg wel aan! Wordt het toch gezellig!
Als het nou een nummer is wat echt niet kan of past, probeer ik het eerst af te raden. Als dat niet lukt, dan zeg ik dat ik hem op probeer te zoeken, maar ik niet zeker weet of we hem wel bij ons hebben (dat doe ik niet). Na een tijdje ga ik dan naar die meneer/mevrouw toe om te zeggen dat we hem helaas niet hebben. Vinden die mensen dan niet erg, want je komt het toch even zeggen tegen ze.
Ach, dan bedenk ik me altijd maar; Ik krijg er geld voor.
Topic: Jem Rookmachine op een ShowTec lichtcontroller (1-11-2004 11:51:00)Maar je moet je ook bedenken, dat als je bijvoorbeeld op een trouwerij van iemand draait, dat je niet voor jezelf draait, maar voor de mensen die gaan trouwen. Zij willen een leuke dag, en terecht!
Dus als dat betekend dat je de hele avond Lou Reed moet draaien, maar dat die mensen dan wel een top avond hebben, dan is het even jammer. We hebben een keer op een feestje gedraaid in de Amsterdamse Jordaan. Dat was dus de hele avond Manke Nelis, en Johnny Jordaan, maar het sloeg wel aan! Wordt het toch gezellig!
Als het nou een nummer is wat echt niet kan of past, probeer ik het eerst af te raden. Als dat niet lukt, dan zeg ik dat ik hem op probeer te zoeken, maar ik niet zeker weet of we hem wel bij ons hebben (dat doe ik niet). Na een tijdje ga ik dan naar die meneer/mevrouw toe om te zeggen dat we hem helaas niet hebben. Vinden die mensen dan niet erg, want je komt het toch even zeggen tegen ze.
Ach, dan bedenk ik me altijd maar; Ik krijg er geld voor.
Hallo!
Ik heb een technische vraag, en gezien het feit ik niet wist waar ik dit berichtje anders moest neerplempen, dan maar hier!
Het zit zo;
We hebben een simpele Jem rookmachine (ik zal nog even het typenummer opzoeken) en een Showtec DMX licht-controller-ding.
We hadden bij de rookmachine een los controllerkastje / afstandbediening waarop je de intensiteit van de rook kon instellen en een knopje FOG. Heel basic dus, maar het werkte prima, want we hadden het ding op voluit staan, en dat was genoeg.
Nu hebben we de Showtec lichtcontroller, waar je ook de rookmachine mee zou kunnen bedienen. Dat werkt ook in principe wel, want hij krijgt wel signaal, en hij fogt ook wel wat. Het is alleen geen krachtige straal als eerst. Er zit op het lichtmengpaneel ook geen knop om de intensiteit in te stellen.
Is er een mogelijkheid op het ding "op te voeren"?
Ik heb een technische vraag, en gezien het feit ik niet wist waar ik dit berichtje anders moest neerplempen, dan maar hier!
Het zit zo;
We hebben een simpele Jem rookmachine (ik zal nog even het typenummer opzoeken) en een Showtec DMX licht-controller-ding.
We hadden bij de rookmachine een los controllerkastje / afstandbediening waarop je de intensiteit van de rook kon instellen en een knopje FOG. Heel basic dus, maar het werkte prima, want we hadden het ding op voluit staan, en dat was genoeg.
Nu hebben we de Showtec lichtcontroller, waar je ook de rookmachine mee zou kunnen bedienen. Dat werkt ook in principe wel, want hij krijgt wel signaal, en hij fogt ook wel wat. Het is alleen geen krachtige straal als eerst. Er zit op het lichtmengpaneel ook geen knop om de intensiteit in te stellen.
Is er een mogelijkheid op het ding "op te voeren"?