Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van AJB
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 16 bijdrage(n) van AJB (Pagina: 2 van 2)
Topic: Wat kosten jullie nou? (17-5-2004 10:30:00)
Ingebouwd was er ook een 3D programma om WYSIWYG shows in elkaar te zettenBeste Jasper,
Ik krijg toch sterk het idee dat je enkel op een beurs hebt staan kijken bij de Maxxyz... Natuurlijk zit er geen wysiwyg in; da's van een concurrent man !(Cast lighting). Martin heeft i.s.m. lighthouse holland zelf een 3D visualisatie programma ontwikkeld; Martin Show Designer (MSD)... In de Maxxyz zelf zit enkel de offline versie van MSD, waarin je kunt programmeren. Het tekenen van de scenes kan enkel op een aparte computer, in de MSD zelf. Hier kun je ook via Paper de sheets uitdraaien met tekeneningen etc.Topic: maxxyz (16-5-2004 18:09:00)
als je nagaat dat een grandMA zo'n slordige 28.000 kostHmmm... Dit soort prijzen zijn eigenlijk best wel zinloos om te noemen... Het hangt er a) vanaf of je alleen een console koopt, of een console in combinatie met een hele set lampen/dimmers etc, en b) is alles afhankelijk van kortingen/imporeurschap/dealerschap etc... Als je bedenkt dat een Hog3 nu redelijk aantrekkelijk is vanwege de lage dollarkoers, snap je ook dat prijzen erg fluctueren... Houd er rekening mee dat een GrandMA, Hog3, Maxxyz en Diamond4, voor ongeveer een gelijk bedrag te krijgen zijn. Koop je een hog3; geven ze je korting op wysiwyg, koop je een Maxxyz, krijg je tegen een gereduceerde prijs een MSD-dongle... It's all the same...Topic: maxxyz (16-5-2004 18:01:00)
Sylvia,
Ik maak mij niet druk om martkverziekers, ik constateer dat ze hier zijn... Martkverzieking heeft vaak tot gevolg dat de kwaliteit dusdanig daalt dat pro's het alsnog mogen gaan opknappen. Dit is a) niet leuk voor een opdrachtgever, en b) verschikkelijk stressfull op locatie. Even duidelijk; ik zit niet in een of andere drive-in scene, ik ben moving light operator, en bevind me duidelijk niet in jullie tak van sport. Mijn dagprijs geef ik als vergelijking; jullie kunnen zelf niets overhouden op die manier (= gratis werk...)
Je opmerking; belasting betalen gebruik zoekmachine is natuurlijk vette b*llshit... Iedereen die zich profileert als professionele dienstverlener, danwel als een facilitairbedrijf, en zijn klanten hiervoor een vergoeding vraagt, is BTW plichtig... Ook moet je personeel netjes loonbelasting afdragen, moet je verzekerd zijn etc. !
Als sjonnie en klaasje de wit (fictief) met hun zooi voor 200 euro een drive-in show komen doen, met een truss een kroonluchter van de zaal naar beneden stoten, en dan beweren dt ze niet verzekerd zijn; wie betaald ??
Een klant heeft recht op een bepaalde kwaliteitsgarantie, en hobbyisten mogen dit simpelweg niet afgeven. Natuurlijk moet je oefenen; hiervoor zijn buurhuizen, familiefeestjes etc. Volgende stap is solliciteren als glazenhaler in de disco, valt de DJ eens uit kun jij het opvullen. Het duurt waarschijnlijk iets langer voor je carriere maakt, maar het is dan wel a) stabiel, en b) eerlijk tegenover je klanten.
Topic: maxxyz (17-5-2004 10:20:00)Ik maak mij niet druk om martkverziekers, ik constateer dat ze hier zijn... Martkverzieking heeft vaak tot gevolg dat de kwaliteit dusdanig daalt dat pro's het alsnog mogen gaan opknappen. Dit is a) niet leuk voor een opdrachtgever, en b) verschikkelijk stressfull op locatie. Even duidelijk; ik zit niet in een of andere drive-in scene, ik ben moving light operator, en bevind me duidelijk niet in jullie tak van sport. Mijn dagprijs geef ik als vergelijking; jullie kunnen zelf niets overhouden op die manier (= gratis werk...)
Je opmerking; belasting betalen gebruik zoekmachine is natuurlijk vette b*llshit... Iedereen die zich profileert als professionele dienstverlener, danwel als een facilitairbedrijf, en zijn klanten hiervoor een vergoeding vraagt, is BTW plichtig... Ook moet je personeel netjes loonbelasting afdragen, moet je verzekerd zijn etc. !
Als sjonnie en klaasje de wit (fictief) met hun zooi voor 200 euro een drive-in show komen doen, met een truss een kroonluchter van de zaal naar beneden stoten, en dan beweren dt ze niet verzekerd zijn; wie betaald ??
Een klant heeft recht op een bepaalde kwaliteitsgarantie, en hobbyisten mogen dit simpelweg niet afgeven. Natuurlijk moet je oefenen; hiervoor zijn buurhuizen, familiefeestjes etc. Volgende stap is solliciteren als glazenhaler in de disco, valt de DJ eens uit kun jij het opvullen. Het duurt waarschijnlijk iets langer voor je carriere maakt, maar het is dan wel a) stabiel, en b) eerlijk tegenover je klanten.
Ik zie de markt voor de Maxxyz met name in de disco/club/houseparty-scene. Als je bedenkt dat het programmeren van ID&T feestjes de nacht vooraf moet geschieden, dat het hele grid moet draaien, er techs aanwezig moeten zijn etc.etc. kan dit niet uit. Door vertragingen kan het voorkomen dat LJ's maar 2 uurtjes kunnen proggen ! Hier kan tijdswinst worden behaald, door vooraf in MSD te proggen, en op locatie posities bij te werken etc.
Tenfeet werkt bij bijv. Pinkpop ook met een visualisatie systeem, ingebouwd in een enorme trailer. Hier wordt de lichtman van de band relaxed ontvangen, kan rustig programmeren, en het scheelt een hoop stress/ergernis. Wysiwyg is dusdanig nauwkeurig dat je (mits alles goed wordt opgehangen) niet hoeft bij te werken op locatie. Met MSD is dit helaas niet mogelijk nog...(wordt aan gewerkt door lighthouse).
Je vraag; heeft zo'n showdesigner zin op locatie..; Verzin zelf de toepassing ! Mogelijk is een beurs, met 5 hallen, 1 maxxyz, visualisatie etc. Dan kun je vanuit 1 hal alles bedienen ! Ook kun je denken bij live registraties, aan het invoeren van camera-posities (en live kun je dan e.e.a. feebacken door van view te wisselen).
Tevens bestaat er een autofocus mogelijkheid, waarbij je moving light selecteerd, poppejte of drums bijv. in je 3D selecteerd, en voila; je licht is gefocussed !
Topic: Wat kosten jullie nou? (16-5-2004 19:25:00)Tenfeet werkt bij bijv. Pinkpop ook met een visualisatie systeem, ingebouwd in een enorme trailer. Hier wordt de lichtman van de band relaxed ontvangen, kan rustig programmeren, en het scheelt een hoop stress/ergernis. Wysiwyg is dusdanig nauwkeurig dat je (mits alles goed wordt opgehangen) niet hoeft bij te werken op locatie. Met MSD is dit helaas niet mogelijk nog...(wordt aan gewerkt door lighthouse).
Je vraag; heeft zo'n showdesigner zin op locatie..; Verzin zelf de toepassing ! Mogelijk is een beurs, met 5 hallen, 1 maxxyz, visualisatie etc. Dan kun je vanuit 1 hal alles bedienen ! Ook kun je denken bij live registraties, aan het invoeren van camera-posities (en live kun je dan e.e.a. feebacken door van view te wisselen).
Tevens bestaat er een autofocus mogelijkheid, waarbij je moving light selecteerd, poppejte of drums bijv. in je 3D selecteerd, en voila; je licht is gefocussed !
36 pagina's met duidelijke marktverziekers... Als jullie netjes alles opgeven aan de belasting, lijkt het me sterk dat je voor 50 euro kunt werken... Ik kost 275 (excl.btw en vervoer) en dan neem ik NIETS mee... Just me... Hoe kunnen jullie dan met een kar vol zooi, een dj en een lichtman voor 50/100 euri opdraven; bad quality ??...
Topic: maxxyz (16-5-2004 18:57:00)
JasperT schreef:
Tijdens een demo heb ik enige ervaring met de maxxyz opgedaan.Ingebouwd was er ook een 3D programma om WYSIWYG shows in elkaar te zetten
Ik krijg toch sterk het idee dat je enkel op een beurs hebt staan kijken bij de Maxxyz... Natuurlijk zit er geen wysiwyg in; da's van een concurrent man !(Cast lighting). Martin heeft i.s.m. lighthouse holland zelf een 3D visualisatie programma ontwikkeld; Martin Show Designer (MSD)... In de Maxxyz zelf zit enkel de offline versie van MSD, waarin je kunt programmeren. Het tekenen van de scenes kan enkel op een aparte computer, in de MSD zelf. Hier kun je ook via Paper de sheets uitdraaien met tekeneningen etc.
Hurricane schreef:
ga er maar van uit dat je voor het geld van een maxxys een leuk autootje kan kopen
als je nagaat dat een grandMA zo'n slordige 28.000 kost
De Maxxyz wordt mogelijk een prima lichtcomputer, maar momenteel moet er nog veel aan gebeuren. Feit blijft dat Wholehog de wereldstandaard is (en blijft), omdat zij alle nieuwe futures bedenken ! Ondanks het vertrek van Nick Archdale (1 van de 3 oprichters van FPS) en zijn naaste medewerkers, blijft HighEnd i.s.m. FPS backup geven voor de Hog3 tafel. Moet zeggen dat dit een te gekke console is geworden !