Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Jbloemen

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 31 bijdrage(n) van Jbloemen (Pagina: 2 van 4)

Topic: Welke boxen voor 1000 euro? (22-1-2004 10:09:00)
Ik heb je even gemaild.....
Topic: Te doen bij brand (21-1-2004 22:51:00)
We hebben een keer in de Rodahal in Kerkrade met carnval een bommelding.
D'r waren zo'n 3000 mensen in die hal

Dan denk je maar aan een ding, je CD klappers meegrissen en voor de rest
zo gauw mogelijk moven.
Topic: Welke boxen voor 1000 euro? (21-1-2004 22:47:00)

Djblackdevil schreef:

Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik verdien met een drive-in niet zo veel geld als jullie, jij vragen eurotje of 300, ik kom net aan de 80, de rest van +- 75 euro gaat al weer weg voor huren van de rest. Ik ben in m'n eentje, vind het leuk om drive-in te doen. Ik moet ook nog andere dingen klopen, met 2*700 watt geluid, moet je toch genoeg hebben. Ik had het liefst ook met mackie of wat voor a merk gedaan maarja er lgt wel een verschil in prijs, daarom vraag ik ook geen 300, maar 150.
Langte tekst, maar ik hoop dat je je een beetje kan verplaatsen in mijn situatie.
Als ik een setje verhuur van 350 euro houd ik er met pijn en moeite 70 over !!!

Rekensommetje

Disc-jockey 140 euro
Belastingen/contributies KVK e.d. 80 euro (De BTW niet meegeteld)
Kantoorkosten (Boekhouder, accountant)
Reiskosten, Brandstof, afschrijvingen.

Draai ik zelf gaat er van die 140 euro ook nog eens de helft vanaf.
Want dan moet ook de verzameling CD's ed. up to date
worden gehouden.
Topic: Welke boxen voor 1000 euro? (21-1-2004 22:36:00)

Djblackdevil schreef:

werken jullie actief? dus jij denkt dat 150 man lukt?

bedankt
Huur eens een setje mackie's Kost je rond de 125 euro's
en ga dan nadenken.

Maar ik zal heel eerlijk zijn.

Er lopen in Nederland heel wat tieners rond (En sorry want ik
ga er nu hier heel veel tegen de schenen schoppen) die
ontzettende veel geld in een bodemloze put storten.
Wat ik mij afvraag of ze ook aan de klant denken.

Er zijn hier in de buurt ook genoeg van die tieners, maar
kun je het maken om op een bruiloft (En men zegt dat dit de
mooiste dag van je leven is) met goedkope rotzooi aan te
komen draven? Ook bruidsparen kijken op internet en ik
zou wel een een soort DJ idols willen organiseren, en dan
doe ik Evers, Van Inkel en De Wilt in het panel.

Eens kijken hoeveel er van velen overblijven.

Maar ik dwaal van de topic af. Huur eens een professioneel setje, dan heb je al veel gewonnen voor je klanten.
Topic: Welke boxen voor 1000 euro? (21-1-2004 22:26:00)
Je snapt 'm niet.

Ik ga je even een voorbeeld geven uit onze praktijk.

Onze praktijk bestaat uit de Actieve Mackie series.

Tot een man of 60 gaan wij met alleen Mackie SRM-450 topkasten.
Maar die hebben wel een geluidsdruk van 125 DB en een vermogen
van om de 400 watt. Kosten : rond de 900 euri per stuk.
Van 60 tot 150 doen we er een SRS500 of SWA1501 sub bij.
Stuksprijs 1400 euri!!!!!!!!! Moet het echt heftig dan zetten
we de SWA1801 in (O.a. Loveparade Geleen, Platte zaal Maastricht)

www.mackie.nl

Daarna stacken, d.w.z. actieve sets kun je koppelen.
Als je zegt 2 x per maand voor 100 man gaat draaien geeft ik je
de tip om gewoon door te sparen en intussen te huren.

Want door een slecht kwaliteit geluid doe je maar een ding.

JEZELF DE DAS OM DRAAIEN.....
Topic: Welke boxen voor 1000 euro? (21-1-2004 21:45:00)
Ga eens naar je slaapkamer en kijk eens in de spiegel.............

Hoevaak ga je draaien voor 150 man????????????

Wij bestieren een professionele licht en geluidsverhuurafdeling.
We doen enkele honderden driveinn shows per jaar.
Slechts 20% van al die evenementen is voor meer dan 100 personen!!!

Kijk in die spiegel en vraag je af of je niet beter bij SALE of J&H
een grote set huurt.

Als je professioneel bezig bent zijn de huurkosten aftrekbaar, betaal
je geen belasting, er kan onder die 150 altijd wel iemand zitten die
bij het gilde van de blauwe brief werkt, zeker als het openbaar is.
De belastingdienst controleert de laatste tijd heftig op orkesten en DJ's.
Zorg voor een goed pakket.

Mijn welgemeende tip. Als je voor 1000 euro voor 150 man goed geluid
wil aanschaffen, heb je gewoon mazzel nodig dat je het ergens tweede hands
koopt.

Koop niets wat je niet vaker nodig hebt dan 5 keer per jaar. Huren is dan beter.
Topic: Welke boxen voor 1000 euro? (21-1-2004 16:50:00)
Voor dat geld vindt je weinig voor zo'n grote groep mensen en met een goede kwaliteit.

Met het dubbele kom je al een eind. Ik raad je aan om voor aktieve luidsprekers te kijken, dat scheelt aan het gezeul met versterkers.

Laat je informeren door iemand met verstand zaken zodat je niet na twee keer draaien spijt hebt van je aankoop.
Topic: Hyper Dragon Laser... Weet waar je aan begint ! (7-1-2004 08:47:00)
Probeer eens een Spooky DMX, Gebruiken wij, errug leuk en goed spul vanf 900 euro's
Topic: flightcaseboer !! (26-12-2003 21:56:00)
www.plflightcases.nl

Maatwerk en verstuurd door heel nederland...

Op de site ook een prijslijst
Topic: Flightcase Zelfbouw ?? (24-12-2003 15:12:00)
Overigens voor de prijs van die case www.new-line.nl/v/12248

Kun je hem nauwelijks zelf bouwen.