Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van retep66
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 51 bijdrage(n) van retep66 (Pagina: 2 van 6)
Topic: Wie heeft ervaring met Chinese MSD 250/2 lampen? (13-10-2020 22:54:00)
Mijn ervaring is tot op heden nooit echt goed geweest met noname msd china rommel, maar t zou kunnen zijn dat er ook wel goede zijn als je niet de allergoedkoopste neemt?Tja, de gulden regel dat goedkoop duurkoop is is een waarheid als een koe, maar wat komt er nou niet uit china?
Als ik dan bv naar m'n showtec dmx slidebarretjes kijk dan staat daar met grote letters "China" op en die zijn
toch aardig bullitproof, en welk apparaat zit tegenwoordig niet vol met componenten "made in China"?
Nou verwacht ik geen 2000 branduren zoals de bekende merken opgeven, maar al zijn het er maar 200 uren,
dan is het geen 2e keer aan te bevelen maar ook niet meteen een miskoop geweest, en ik heb 32 economisch
afgeschreven heads gekocht, en daarvan zijn nu 5 lampen stuk, dus dan wil ik wel een gokje nemen om 10 china lampen
voor de prijs van 1 merk lamp uit proberen.
Topic: movitec met pan/tilt error (30-9-2020 11:36:00)
sommige dingen kan je beter aan n specialist over laten die weet wat hij doet.Ik kan best een condensator vervangen, alleen vind ik in dit geval niet exact dezelfde, en was de vraag
welke ik dan zou kunnen nemen van de paar die ik dan wel gevonden kreeg.
Voor de rest is het gewoon de vraag of wat mensen met verstand even de foto's willen bekijken
en vertellen wat wel en geen noodzaak is.Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (12-7-2018 11:44:00)De vragen staan in mijn 3 vorige post.Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (7-7-2018 17:27:00)
Soundpower schreef:
Zolang je bij de China 10tjes variant niet verwacht dat ze t na n paar uur/starts nog doen, en dat je kan leven met t feit dat de lichtkleur vaak totaal anders is dan n echte Philips kan je t proberen.Mijn ervaring is tot op heden nooit echt goed geweest met noname msd china rommel, maar t zou kunnen zijn dat er ook wel goede zijn als je niet de allergoedkoopste neemt?
Als ik dan bv naar m'n showtec dmx slidebarretjes kijk dan staat daar met grote letters "China" op en die zijn
toch aardig bullitproof, en welk apparaat zit tegenwoordig niet vol met componenten "made in China"?
Nou verwacht ik geen 2000 branduren zoals de bekende merken opgeven, maar al zijn het er maar 200 uren,
dan is het geen 2e keer aan te bevelen maar ook niet meteen een miskoop geweest, en ik heb 32 economisch
afgeschreven heads gekocht, en daarvan zijn nu 5 lampen stuk, dus dan wil ik wel een gokje nemen om 10 china lampen
voor de prijs van 1 merk lamp uit proberen.
Hoi Soundpower en Dré, bedankt voor jullie reacties.
Ik had al een vermoeden dat het dan de stappen tellen moest zijn, want dat is dan het meest logische wat er over blijft,
maar zeker weten deed ik het niet, dus bedankt voor de uitleg.
En Dré, wat bedoel je met eindschakelaars? Want bij deze movitecs zijn het hall sensors en magneetjes die dan de positie fouten
corrigeren.
Topic: movitec met pan/tilt error (26-9-2020 22:54:00)Ik had al een vermoeden dat het dan de stappen tellen moest zijn, want dat is dan het meest logische wat er over blijft,
maar zeker weten deed ik het niet, dus bedankt voor de uitleg.
En Dré, wat bedoel je met eindschakelaars? Want bij deze movitecs zijn het hall sensors en magneetjes die dan de positie fouten
corrigeren.
Ik heb een een aantal movitec sl en wl 250 heads met een pan of tilt probleem.
Sommige doen dat alleen als de head opstart en aan het resetten is en daarna doen ze het gewoon prima,
en een paar andere blijven die error houden.
Nou heb ik eens de stekkers losgetrokken van de pan/tilt sensors van een head die het wel normaal doet,
maar dat schijnt totaal geen effect te hebben, want in de demo stand blijft hij het gewoon doen,
dus hoe kunnen ze dan hun positie bepalen?
Topic: Wie heeft ervaring met Chinese MSD 250/2 lampen? (26-9-2020 20:51:00)Sommige doen dat alleen als de head opstart en aan het resetten is en daarna doen ze het gewoon prima,
en een paar andere blijven die error houden.
Nou heb ik eens de stekkers losgetrokken van de pan/tilt sensors van een head die het wel normaal doet,
maar dat schijnt totaal geen effect te hebben, want in de demo stand blijft hij het gewoon doen,
dus hoe kunnen ze dan hun positie bepalen?
In china koop je een msd 250w lamp voor een tientje en hier betaal je 70 euro voor een merk lamp dus dat scheelt enorm, maar het ligt
er natuurlijk ook aan hoeveel uur ze meegaan. Een "originele" lamp van een bekend merk kost hier 70 euro en heeft +-2000 branduren
en heb ik verder geen idee hoe zo'n namaak lamp dan mee gaat, maar al zou dat maar +-500 uur zijn, dan is dat alsnog bijna de helft
goedkoper, maar ik gok dan ook maar wat want ik vind verder niks of niemand die daar al ervaring mee heeft gehad,
dus de vraag is dan ook of er iemand ervaring heeft met de goedkope "namaak" uit china, en of die wel of totaal niet aan te beleven zijn.
Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (13-7-2018 00:55:00)er natuurlijk ook aan hoeveel uur ze meegaan. Een "originele" lamp van een bekend merk kost hier 70 euro en heeft +-2000 branduren
en heb ik verder geen idee hoe zo'n namaak lamp dan mee gaat, maar al zou dat maar +-500 uur zijn, dan is dat alsnog bijna de helft
goedkoper, maar ik gok dan ook maar wat want ik vind verder niks of niemand die daar al ervaring mee heeft gehad,
dus de vraag is dan ook of er iemand ervaring heeft met de goedkope "namaak" uit china, en of die wel of totaal niet aan te beleven zijn.
Soundpower schreef:
ik denk dat niemand antwoord geeft omdat je duidelijk (te) weinig kennis hebt van electronica, en er n reeel risico op electrocutie, brand, letsel e.d bestaat...sommige dingen kan je beter aan n specialist over laten die weet wat hij doet.
welke ik dan zou kunnen nemen van de paar die ik dan wel gevonden kreeg.
Voor de rest is het gewoon de vraag of wat mensen met verstand even de foto's willen bekijken
en vertellen wat wel en geen noodzaak is.
Is er niemand die mij antwoord kan geven op mijn vragen?
Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (8-7-2018 15:30:00)Bestek schreef:
Wat is je vraag? Als het werkt mooi vanaf blijven, de uitspraak "if it aint broken, dont fix it" gaat vaak op bij dit soort dingen.Niemand????
Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (30-6-2018 00:14:00)Ik heb nu een stuk of 14 heads nagekeken, maar kom nu zelfs een exemplaar tegen waar helemaal geen netfilter in zit
dus die korte bovenste zoals op de eerste foto
postimg.cc/image/kml15k3gd/
en hier dan zonder netfilter
postimg.cc/image/4tkz5vya3/
En verder zijn er ook een aantal bij die geen ringkern hebben.
(dat blauwe ding linksboven op de foto)
postimg.cc/image/mwe1x84gb/
En sommigen hebben ook een metalen condensator/netfilter met maar 2 draden zoals op dezelfde foto hierboven.
Topic: movitec sl250 draaiuren en lampuren (30-6-2018 00:06:00)dus die korte bovenste zoals op de eerste foto
postimg.cc/image/kml15k3gd/
en hier dan zonder netfilter
postimg.cc/image/4tkz5vya3/
En verder zijn er ook een aantal bij die geen ringkern hebben.
(dat blauwe ding linksboven op de foto)
postimg.cc/image/mwe1x84gb/
En sommigen hebben ook een metalen condensator/netfilter met maar 2 draden zoals op dezelfde foto hierboven.
hier een foto van de uit elkaar gedrukte condensator
postimg.cc/image/xupbfig7v/
De head deed het verder prima, maar dat heb ik maar 5 minuten getest, dus ga ik niet wachten
wat dit op de lange duur gaat doen.
postimg.cc/image/xupbfig7v/
De head deed het verder prima, maar dat heb ik maar 5 minuten getest, dus ga ik niet wachten
wat dit op de lange duur gaat doen.