Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van TB
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van TB (Pagina: 2 van 20)
Topic: Wat is er mis/kapot?? Vreselijke brom! (17-2-2012 08:41:00)Volgens mij zijn er meer A/D's dan D/A's nodig. En het grote voordeel daarvan is wel, dat je - mocht je het nodig vinden - later en losse A/D of D/A set kunt samenstellen die je digitaal op de tafel aansluit. Net wat je nodig vindt.Ik heb de D/A en A/D conversie op één hoop gegooid en ze deze hoop foutief D/A genoemd, je m'excuse!Topic: Live mixer (4-8-2011 23:27:00)
Dan zou de fout in het amprack moeten zitten, ik zal dat vanavond controleren!
Topic: Wat is er mis/kapot?? Vreselijke brom! (16-2-2012 18:44:00)Wij hebben gisteren alvast een set opgebouwd voor aankomen carnavalsweekend. Alles aangesloten en uiteindelijk de versterkers en de processoren opgestart. Op het moment dat ik de processor unmute, kwam er een gigantische brom uit de speakers (een gigantisch volume, tegen clip van de amp aan!). We hebben vervolgens de apparatuur op verschillende/groepen en fasen uitgeprobeerd, maar de brom bleef. Daarna alle randapparatuur stuk voor stuk afgesloten om te kijken waar de oorzaak zich kan bevinden. Uiteindelijk bleek dat de brom over was als de XLR-pluggen uit de DJM getrokken werden.
Nieuwe kabels geprobeerd, DJM op dezelfde fase, of een andere, niets hielp. Toen eens de DJM AANgezet en het probleem was als sneeuw voor de zon verdwenen! In de voorgaande situatie stond de DJM dus UIT, maar was de stekker wel in het stopcontact.
Resumerend:
De set bromt als (aan alle voorwaarden moet worden voldaan):
- De DJM op het net is aangesloten
- De XLR-pluggen van het amprack in de DJM-zitten
- De DJM UIT staat
De set bromt niet als ook maar één van de onderstaande zaken het geval is.
- De DJM aanstaat
- De XLR-pluggen van de DJM niet aangesloten zijn
- De DJM niet op het net is aangesloten
- De processoren gemute staan
De stroom komt van een 32A 5P aansluiting
Ik heb vervolgens zojuist de DJM thuis aangesloten op een setje en het is volledig bromvrij...
Wat kan hier nu aan de hand zijn, ik snap het niet!
Topic: Prof Sound / Profsound systems algemeen topic (16-11-2011 19:26:00)Nieuwe kabels geprobeerd, DJM op dezelfde fase, of een andere, niets hielp. Toen eens de DJM AANgezet en het probleem was als sneeuw voor de zon verdwenen! In de voorgaande situatie stond de DJM dus UIT, maar was de stekker wel in het stopcontact.
Resumerend:
De set bromt als (aan alle voorwaarden moet worden voldaan):
- De DJM op het net is aangesloten
- De XLR-pluggen van het amprack in de DJM-zitten
- De DJM UIT staat
De set bromt niet als ook maar één van de onderstaande zaken het geval is.
- De DJM aanstaat
- De XLR-pluggen van de DJM niet aangesloten zijn
- De DJM niet op het net is aangesloten
- De processoren gemute staan
De stroom komt van een 32A 5P aansluiting
Ik heb vervolgens zojuist de DJM thuis aangesloten op een setje en het is volledig bromvrij...
Wat kan hier nu aan de hand zijn, ik snap het niet!
Die tweeter heet na overname door US Magnetics nu de Fostex USM 300H.
Een mietje van een driver trouwens, die zonder beveiliging geheid sneuvelt. Wordt veel in Dynacord, Electrovoice, Bell, KME, HK, Solton, etc gebruikt.
Topic: Prof Sound / Profsound systems algemeen topic (10-11-2011 18:38:00)Een mietje van een driver trouwens, die zonder beveiliging geheid sneuvelt. Wordt veel in Dynacord, Electrovoice, Bell, KME, HK, Solton, etc gebruikt.
10 tegen 1 dat de hoogdriver een 3/4" Fostex USM 300H is (tegenwoordig US Magnetics). Werken alle speakers nog goed? Anders heb ik vast nog wel wat spares liggen :).
Zit er een beveiligingscircuit voor de hoogdriver in??
Topic: PSE-Audio (4-11-2011 16:04:00)Zit er een beveiligingscircuit voor de hoogdriver in??
Klopt, noem er eens één die wél klinkt?
Topic: PSE-Audio (4-11-2011 12:20:00)Even op de website gekeken. Hoorngeladen midspeakers zonder faseplug? Zegt genoeg...
Topic: Simpele goedkope draadloze zang microfoon. (26-10-2011 18:09:00)Ik heb een SM58 wireless set te koop die binnen je budget valt. Slechts 4x gebruikt in een studio! Pm me maar...
Topic: Live mixer (6-8-2011 00:55:00)JeroenVDV schreef:
TB schreef:
Een goede D/A-conversie is essentieel wat betreft geluidskwaliteit. Bij een digitale tafel zijn er veel D/A convertors nodig. D/A-convertors zijn een aanzienlijk deel van de kostprijs van een digitale tafel (dat deel verschuift per marktsegment). You do the math....Een goede D/A-conversie is essentieel wat betreft geluidskwaliteit. Bij een digitale tafel zijn er veel D/A convertors nodig. D/A-convertors zijn een aanzienlijk deel van de kostprijs van een digitale tafel (dat deel verschuift per marktsegment). You do the math....
Topic: Live mixer (4-8-2011 21:22:00)Allen & Heath begint leuk te klinken vanaf de MixWizard-serie, daaronder klinkt het gewoon NIET, dat geldt ook zeker voor de instap digitafels. De MixWizard klinkt zeer acceptabel, is compatct, en heeft voldoende functionaliteit voor een bandje. Van de ingebouwde FX moet je echter niet teveel verwachten....