Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Fuzzy
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 16 bijdrage(n) van Fuzzy (Pagina: 2 van 2)
Topic:
Speakers kapot? (22-5-2003 13:42:00)Als je er eens goed voor gaat zitten, hoor je het misschien. En anders een keer proberen de kast open te maken. Dan de draden van de woofer (en mid indien aanwezig) afhalen (hopen dat het niet gesoldeerd zit) zodat er enkel geluid naar de tweeters gaat. Als er dan niks uitkomt, weet je genoeg...
hmm, als volgens dit plaatje

dat de tweeter (horn) is (wat ik wel denk), dan komt er daar volgens mij geen geluid uit.
Althans ik hoor er geen geluid uit, maar moest er geluid uit komen, zou ik dat normaal gezien toch moeten merken...
de cruciale vraag is:
WAT NU??

Topic: Speakers kapot? (22-5-2003 13:03:00)speakerfreak schreef:
bridge is dat je de van de 2 kanalen 1 maakt en daardoor meer vemogen krijgt, jij zegt dat hij gebridged is? dan zit er waarschijjnlijk ergens een schakelaartje die je op stereo moet zetten dan op links 1 box en op rechts 1 box, dan zou het goed moeten doen.
ja hoor, dat schakelaartje is er wel degelijk
maar als ik dat op normale mode zet (dus niet bridge), dan komt er enkel uit de linker speaker normaal volume, en de rechter speaker is (bijna) muisstil, het is precies een koptelefoon geworden, no matter hoe ver ik de rechter volumeknop ook opendraai. dus is het rechterkanaal IN de versterker waarschijnlijk kapot
Topic: Speakers kapot? (22-5-2003 12:54:00)Eric schreef:
Zijn je tweeters toch niet kapot?
ik vermoed zo iets, maar hoe kan ik dat zien/merken?
En welke versterker gebruik je? Is de draad naar de mixer niet kapot? Draai de linker- en rechteraansluiting eens om... Of probeer een andere aansluiting (als je die hebt). Het kan natuurlijk ook aan de uitgang van je mixer liggen.
JB Systems versterker PA9600
- 2x200w bij 8 ohm
-
2x300w bij 4 ohm (<- is dit niet in bridge mode? mag dat wel als speakers 8 ohm zijn?)
de kabels van mixer naar de versterker zijn perfect, ik heb ze al eens omgedraaid, maar nog altijd enkel geluid uit linker speaker
Probeer eens op een andere versterker he (als je ergens kunt halen, maar een gewone hifi versterker gaat ook he).
hmm, misschien even rondvragen, tnx for the tip

Topic: Speakers kapot? (22-5-2003 11:52:00)heyhey
vraagje

- had ik deze webshop maar gevonden voor ik 2de hands stuff kocht

ik heb (bij een 2de hands set) deze boxen gekregen.
2X JB SYSTEMS PRO 15 LIVE
specs (van beglec webpage)
. 350 W RMS / 8 Ohm
. Loaded with Eminence Delta 15 LF woofer and Eminence PSD 2002 driver
. Built-in protection (crossover) for the horn
Maar ik vind dat deze zeer dof klinken (soms zelfs hol). om het wat goed te doen klinken moet ik op mijn mixer de high tunes volledig naar rechts (plus), en de mid tunes een heel stuk naar links (min). maar dan nog is het geluid niet optimaal.

de bass daarintegen is perfect, een goeie diepe bass.
ik heb geluisterd met een hoofdtelefoon aan de mixer, en het geluid daarin klinkt perfect.
wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? en is dit op te lossen?
of kan dit liggen aan de versterker (die ik waarschijnlijk moet vervangen), deze werkt namelijk enkel met beide boxen gebridged, want als ik de bridge afzet, is het geluid uit de rechter speaker heeeeeel stil, no matter hoe ver ik de rechter volumeknop ook opendraai

.
greetz
Fuzzy
Topic: wat is clippen (3-4-2003 19:32:00)hmm, dan zijn me speakers al lang f*cked up denk ik, ook al spelen ze nog, want die vu meter heeft al veel in het rood gestaan :( wist ik het maar van in het begin.
btw tnx voor de snelle reply :)
Topic: wat is clippen (3-4-2003 19:16:00)hellow
hmm, ondertussen weet ik nu wat clippen is, maar vraagje,
- kan clippen enkel veroorzaakt worden door de versterker te hard te zetten
of
- kan dat ook door bv op het mengpaneel je bass te hoog te draaien (zodat de vu-meter daar in het rood springt), ook al staat je versterker niet op het max.
??
maybe stupid question, maar ja, die moeten er ook zijn :p
greetz
fuzzy