Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Mr Blue Sky

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 21 bijdrage(n) van Mr Blue Sky (Pagina: 2 van 3)

Topic: Het Denon DN-X1500 mixer-topic (13-5-2004 13:09:00)

Dré schreef:

Ik krijg binnenkort een Neutrik Minilyser en een Minirator binnen zodat ik dit soort dingen eindelijk eens eenvoudig kan gaan meten (in plaats van slepen met PC meetsystemen ;-)

Als die set binnen is zullen een aantal mixers aan een headroom test onderworpen worden.
En Dré inmiddels al iets bekend?(ben best wel nieuwsgierig wink ;) )
Topic: Het Denon DN-X1500 mixer-topic (8-4-2004 16:45:00)
Zie ook blz 58 van de gebruiksaanwijzing happy :)
Deze effecten vallen nl onder de preset modus.
Topic: Het Denon DN-X1500 mixer-topic (7-4-2004 23:01:00)

dennisschmitz9 schreef:

Hoe kom ik in de andere effecten selecties? als ik nu draai aan de MODE PARAMETER komen alleen de effecten; delay, echo, filter & flanger in mijn display, terwijl er ook nog een pan, trans en key % bestaat?
Zet je effecten assign draaiknop in positie'off'.
Hou dan je 'tap'toets een paar seconden ingedrukt et voila daar zijn de rest van je efffecten!!!
Hier kun je ook nog diverse andere dingen wijzigen en naar je persoonlijke voorkeur instellen.
Topic: Het Denon DN-X1500 mixer-topic (27-3-2004 17:35:00)

leon_feyenoord schreef:

ik heb hem vandaag binnengehad.
Welkom bij de(deze keer de goede wink ;) )club.
Ik verwacht nu natuurlijk van jou ook een uitgebreide review laugh :D
Topic: Het Denon DN-X1500 mixer-topic (25-3-2004 16:40:00)
QuincMan bedankt!

Ik had al gezocht op deze sites maar er dus gewoon overheen gekeken razz :p
Topic: Het Denon DN-X1500 mixer-topic (25-3-2004 13:17:00)
Weet iemand hoe en waar je deze eventuele updates kunt downloaden?
Kan er in de gebruiksaanwijzing niets over vinden.

Alvast bedankt!
Topic: Het Denon DN-X1500 mixer-topic (19-3-2004 00:36:00)

Reind schreef:

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat ie meer kan als de synq smx1 want dit kan de synq ook allemaal razz :p
In ieder geval updates downloaden via usb aansluiting wink ;)
Topic: Het Denon DN-X1500 mixer-topic (18-3-2004 21:49:00)
Ik heb de mixer nu een paar dagen uit kunnen proberen en hier zijn mijn persoonlijke eerste bevindingen.
Mixer heeft een duidelijke lay-out met een goede scheiding tussen de verschillende secties(sampler,effecten,master-volume,mic sectie,ext.effects aansluiting)
Per ongeluk je master volume naar beneden draaien omdat deze op een kanaalfader lijkt(Djm 600)
is (bijna) uitgesloten.
Dan de kanaalfaders:deze zijn zondermeer erg soepel(Xtc like) en voelen goed aan.
De toonregeling per kanaal is verdeeld in Low,Mid,Hi en gaat tot maar liefst -40Db en fungeren hierdoor gelijk als Kill.(vind persoonlijk zo diep nodig).
Je kan de toonregeling per kanaal aan/uit zetten(Kun je dus als Killswitch gebruiken)
Je per kanaal een link met de crossfader maken(A-post-B)middels een schuifknopje.
Crossfader is zo mogelijk nog soepeler dan de kanaalfaders en is er een van het merk Penny+Giles
Je kan middels en draaiknop de curve van de crossfader instellen.
Per faderkanaal kan je ook faderstart toepassen.(in de gb staat dat dit alleen kan met Denon mixers maar met mijn Cdj 1000's werkt het ook)
Hier kun je overigens heel leuke dingen mee doen, die ik voorheen ook niet wist, maar dankzij een maat van mij ook heb ontdekt.
De faderstart kan je ook aan de crossfader toewijzen.
Cuebuttons:deze zijn verlicht als ze geactiveerd zijn.Per kanaal heb je een Vu meter.
Je kunt cueen per kanaal,op je master,op je effecten en op je sampler.
Middels de split cue button kan je links en rechts op je koptelefoon selecteren en dit kun je middels een draaiknop naar wens instellen(meer of minder cue meer of minder master etc)

Matrix aansluiting: je kunt per kanaal de bron selecteren dwz stel je wilt op fader 1 line 4
selecteren dan kan dat(je kunt per kanaal bron 1 t/m 8 selecteren 4 line en 4 phono)

Effecten sectie:Alle effecten zijn Bpm gerelateerd mbv ingebouwde beatcounter.
de beatcounter kun je auto manual of met de tap toets instellen.
Effecten die je tot je beschikking hebt zijn Delay,Echo1,Echo2,Filter1,Filter2,Flanger,Pan,Trans,Key.
Je kunt de meeste effecten ook manueel(dus niet bpm gerelateerd)instellen.
De intensie van je effect stel je in middels je Dry/Wet draaitoets(dry=geen tot minder wet=
meer tot teveel laugh :D
Op je display kun je zien welk effect je geselecteerd hebt.
Ik moet zeggen dat de effecten (mits met beleid toegepast) zeer profesioneel klinken waarvan mijn favorieten tot nu toe zijn de flanger echo en filter2.
De effecten kun je toepassen op de 4 kanaalfaders de master de sampler of de main-mic.
Tevens kun je ze eerst voorluisteren middels je cue.

Sampler sectie:Deze werkt als volgt:selecteer het kanaal dat je wilt samplen(kanaal 1t/m 4 main mic of de master) toets A in voor beginpunt en B voor het eindpunt.
Als je dan wederom op A drukt speelt de sample.Je kunt max 8 sec.samplen.Ook de sampler kun je cueen.
Je kunt ook je sample editten.Tevens kan je het volume de pitch en de mode van je sample instellen(mode= Loop, single, stutter exit on B)
Ik moet zegen dat dit errug lekker klinkt maar het vergt best wel wat oefening om je sample precies te krijgen zoals jij het hebben wilt.

Over het mic gedeelte kan ik kort zijn:heb ik nog niet gebruikt.
Over het vermeende warm worden van de mixer kan ik het volgende zeggen:Ja hij wordt best wel wat warm met name aan de onderzijde aan de voorkant maar tot op heden nooit warmer dan handwarm.

Al met al is mijn totaal indruk:prachtige mixer met heel veel mogelijkheden die relatief makkelijk te bedienen zijn met een prima geluid.Duur? dat mag een ieder voor zich bepalen.

Zo dat was dan een heel verhaal.
Ik zal best nog wel wat vergeten zijn (is dan ook mijn eerste review ooit!!).
Hopende hiermee een hoop nieuwsgierigen geholpen te hebben
Topic: Het Denon DN-X1500 mixer-topic (15-3-2004 16:11:00)

dj diëgo schreef:

Heeft de Denon mixer wat stroeve faders?
(Net als de Pio djm geloof ik)
Ik weet niet wat jij stroef noemt maar ze zijn in ieder geval net zo soepel als op de Xtc.(zeer soepel dus)
Ik heb geen ervaring met de Djm dus hier kan ik ze niet mee vergelijken.
Topic: Het Denon DN-X1500 mixer-topic (12-3-2004 22:45:00)
Ik ben dus de gelukkige die de enige op voorraad zijnde DN-X1500 mixer inmiddels thuis heb staan!!(Dre nogmaals bedankt voor de snelle levering)
Heb hem vanmiddag binnen gekregen en na de boel uitgepakt te hebben (en uiteraard de gebruiksaanwijzing doorgenomen te hebben)heb ik mijn Xtc afgekoppeld en deze ervoor in de plaats aangesloten.
Eerste wat uiteraard opviel aan de mixer is de hoeveelheid knopjes(zeker in vergelijk met mijn Xtc).
Mixer ziet er vind ik persoonlijk(smaken verschillen)goed uit.
Na het aansluiten wat opzich vrij eenvoudig was eea afgeregeld en er kwam zowaar geluid uit.Uiteraard als een van de eerste dingen de effects sectie uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat klonk perfect!!Zeer proffesioneel!
De sampler heb ik uiteraard daarna geprobeerd(heeft eerst de gebruiksaanwijzing doorlezen toch zeker zijn nut!)Hier heb je behoorlijk wat mogelijkheden mee.
Je kunt hem reverse afspelen,pitchen, de volle 8 seconden of gedeelte ervan gebruiken enz.
Jullie begrijpen dat ik na een paar uur pielen niet een op ervaring gebaseerde review kan geven,echter mijn first impression is dat hij een goed geluid produceert ook met de effecten of de sampler aan,ik zal tevens heb ik nu gemerkt behoorlijk moeten wennen aan de korte faders.
Tevens als laatste wil ik zeker de tip meegeven om eerst de gebruiksaanwijzing(natuurlijk) goed door te nemen.
Hoop in de toekomst een op ervaring gebaseerde mening te geven en ben uiteraard bereid om jullie vragen te (althans proberen) beantwoorden.

(zo beter te lezen?)