Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Braz

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Braz (Pagina: 19 van 20)

Topic: welke stijl meest populair? (17-2-2004 11:44:00)
tis maar net hoe je het bekijkt sylvia. En inderdaad, lang leve de all round dj! wink ;) Maar ik vind het zo'n onzin dat underground voor de echte liefhebber is en mainstream voor de 'gewone man'. deze geniet toch net zo van en avond stappen als die mannetjes die ergens illegaal een feestje houden? daarom gebruik ik de termen underground en mainstream liever niet. daar hangt gelijk zo'n waarde-oordeel aan vast. Alsof undergroundmuziek met meer liefde is gemaakt als mainstream-muziek.
Topic: welke stijl meest populair? (17-2-2004 10:53:00)
en btw, ik draai zelf ook behoorlijk onbekende minimale techno en geen commerciele muziek, maar ik zou het schitterend vinden als ik mijn set voor een heel groot publiek kan draaien hoor. Ik vind de termen mainstream en underground zo'n negatieve lading hebben. Ik heb het liever over hele populaire muziek en iets minder populaire muziek. En daarmee zeg ik niets over de kwaliteit. DJ Jean maakt bagger, maar veel zogenaamde underground producers ook hoor! razz :p
Topic: welke stijl meest populair? (17-2-2004 10:49:00)
Nu gaat de discussie ineens over boodschappen in de muziek en wat underground is etc. Dt was niet de bedoeling eigenlijk. maar nu de discussie toch loopt, geef ik graag mijn mening hierop.
Ik kom eigenlijk uit de punk-scene, en die was een jaar of 10 geleden ook vrij underground. maar eigenlijk vind ik hety zo'n belachelijke term, want de bands die we toen underground vonden, zijn nu behoorlijk mainstream. (gillende meisjes, clips op MTV) maar de muziek bleef hetzelfde hoor. Dus wat eerst underground is, wordt daarna vaak mainstream. En daar is niets mis mee. het gaat toch om de muziek op zich en niet die 'kijk ons eens anders zijn' houding, met de daarbij horende kleding. Wat een hokjesgeest.
Ik krijg het gevoel dat men over underground spreek om zich af te zetten tegen de 'normale'maatschappij. En boodschappen in de muziek vind ik al helemaal onzin. (kan wat mij betreft alleen als er teksten in de muziek zitten en dat is bij tekno vaak niet het geval...)Als men het over gevoel in de muziek heeft, dan snap ik dat beter. maar neem me niet kwalijk, ik ben geen tiesto-fan, mar daar zit toch ook gevoel in? Alleen niet het gevoel waar jij, als alternatieve tekno-ganger iets mee kan, maar goed. laat iedereen toch gewoon in zijn waarde; laat iedereen genieten van zijn smaak muziek, zonder je suprieur te voelen aan iedereen die het wel leuk vind om naar commerciele muziek te luisteren. razz :p
Topic: Beste Platen zaak (16-2-2004 15:42:00)

remczero schreef:

Weet iemand nog platenzaken in omgeving tilburg? Is vrij weinig te vinden helaas waardoor ik noodgedwongen online moet bestellen :S met de verzendkosten waardoor het eigenlijk ook niet aantrekkelijk meer is.. Iemand tips?
Sam Sam, aan de fabriekstraat geloof ik. gecombineerde retro-kleding en een platenzaak. Vraag naar Sjak, das de eigenaar. veel techno, elektro en andere weirde shit. Echt de moeite waard.
Topic: welke stijl meest populair? (16-2-2004 15:25:00)

colin232 schreef:

sylvia schreef:

Zolang die feestjes piepklein blijven, gaat dat nog wel. Maar als je ziet wat de politie op een gegeven moment met de groeiende illegale tekno-parties is gaan doen (als ze tenminste konden achterhalen waar die plaatsvonden razz :p ).
Ik vermaak me wel op Underground party's
De muziek is 100x beter. De sfeer is beter, de mensen zijn leuker en snappen de boodschap die in de muziek verborgen ligt.
boodschap in de muziek verborgen??? Dat mag je me eens uitleggen.
Topic: welke stijl meest populair? (16-2-2004 11:19:00)
maar we hadden het toch over kleien feestjes? Tekno-feesten liepen idd op een gegeven moment helemaal uit de hand. Honderden bezoekers (noem ik geen klein feestje meer) en ze gingen soms ook nog dagen door....
En wat betreft de lokale overheid die alles aan banden legt; ik ga nu in gesprek met onze lokale poptempel (groene engel in oss) om kleine feestjes te organiseren. Als je dus binnen het huidige beleid wat moeite doet, is het echt wel mogelijk om leuke intieme feestjes te geven.
Ik ben trouwens nog op zoek naar betaalbare dj's die op deze feestjes zouden kunnen draaien. Budget is er niet veel, maar ik garandeer je wel een leuk feest. het is namelijk een cultuurpodium dus we zoeken het in de breedte; we willen dance in de breedste zin van het woord vorm gaan geven op een vaste avond.
Topic: welke stijl meest populair? (16-2-2004 10:42:00)

sylvia schreef:

Kleinere en betaalbare feestjes: GRAAG, ik hoop dat je gelijk hebt.

Helaas wijst er helemaal niets op het feit dat dit ook echt gaat lukken. (Lokale) overheden zien de meerwaarde van subculturen t.o.v. mainstream niet meer, dus subsidiekranen worden steeds verder dichtgedraaid en de ID-regeling is afgeschaft. Daarnaast haalt de doorsnee-jongere zijn neus op voor vrijwilligerswerk en worden geluidsnormen (en waarden, dûh) almaar verder naar beneden aangepast onder druk van omwonenden. Steeds meer kleinere lokaties sluiten hun deuren.

Het zijn allemaal van die dingen die de kleinschalige feestjes langzaamaan de nek omdraaien.
En daarom denk ik dat er steeds meer feestjes thuis worden gegeven of ergens illegaal in een schuur....Zo heb ik al aardig wat feestjes gegeven afgelopen zomer. Bij vrienden thuis in de (weliswaar gigantische) tuin, aangezien de buren ongeveer twee km verderop wonen; en een feestje overdag langs de Waal. gewoon aggegaat huren, versterker, TT's en mixen aansluiten en lekker plaatjes draaien terwijl mun vrienden in het water lagen...
Topic: welke stijl meest populair? (16-2-2004 10:13:00)

tom314 schreef:

DE trend, algemeen denk ik wel, was in 2003 Electro (zelfs kylie en britney zijn besmet). En dit gaat zo nog wel even door ook. Maar ik heb zo de indruk dat er hier en daar weer acid-geluiden opduiken
Ben ik het helemaal mee eens. 2003 was het jaar van de electro (clash dan ...) En ik hoop dat tom gelijk krijgt wat betreft acid. Weliswaar in een nieuw jasje gestoken, maar toch. En ik denk ook dat er meer stijlen gecombineerd worden. De wat hardere, loopgerichte techno in combinatie met hardstyle/trance en de meer minimale techno met deephouse, stevige club en acid.
En qua feestjes denk ik/hoop ik dat we weer terug gaan naar de wat kleinere en betaalbare feestjes. Ook zullen er steeds meer feestjes thuis gegeven worden, aangezien het aantal mensen die in het bezit zijn van een paar TT's steeds groter wordt en de feesten steeds duurder worden. (is dat wat ze bedoelen met house-feesten? laugh :D )
Topic: tips bij het mixen van minimale techno (13-2-2004 15:51:00)
nou nou.... ik bedoel: als iemand kritiek mag geven op mijn persoon (meer de zoekmachine gebruiken) dan mag ik toch ook kritiek geven op redelijk zinloze links?! Wat jij doet is nu typisch een staaltje van omgekeerde redenatie (no offence) wink ;)
Topic: welke stijl meest populair? (13-2-2004 14:27:00)
Ik ben benieuwd wat jullie zien als DE stijl van komend jaar. Volgens sommige was 2003 de revival van de hardcore (echte fans beweren: hardcore never dies!), jaar daarvoor was het progressive voor en na. Nu heb eigenlijk een hekel aan het in hokjes denken, maar het beestje een naam geven is wel zo makkelijk om er eens lekker over te kunnen discussieren/filosoferen.
Kortom, welke stroming (niet uitsluitend dance) verwachten jullie dat het het komende jaar helemaal gaat maken?