Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van CyberDance

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van CyberDance (Pagina: 19 van 20)

Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (15-9-2011 13:52:00)
Een beetje deftige verhuurder doet, als je met een goed verhaal komt, helemaal niet moeilijk over het wagens aan je verhuren.

Ik had een week m'n rijbewijs en was zeker nog lang geen 21 en reed al in (op mijn naam) gehuurde bakwagens rond. Het enige issue is dat je eigen risico een stukje hoger is.
Topic: Standarisatie (flight) kisten (10-9-2011 16:46:00)
Het simpele voordeel van stolpcases is dat je flexibel bent met samenstellen van sets en toch niet met tig losse kistjes moet gaan slepen. Als je maar een paar rackjes hebt is het vaak niet heel erg handig maar als je redelijk wat losse versterkers, kleine FX rackjes, wireless setjes etc hebt wordt het toch al snel nuttig.

Sets die je veel gebruikt voor bepaalde artiesten uiteraard lekker in 1 rack duwen, simpelweg omdat het scheelt in de op- en afbouwtijd.
Topic: Kleurcodering voor kabel (diameter/lengte) (20-8-2011 00:10:00)
Hier is het dan weer:
1m Grijs
3m Geel
5m Blauw
10m Rood
20m Groen

Langere lengtes meerdere kleuren langs mekaar (optelsommetje), maar vaak zijn die lengtes dan toch weer zo lang dat het geweten is of op de kist oid staat.
Topic: Oplossing 19"inch rack met beperkte ruimte. (30-7-2011 08:22:00)
Sterker nog 3cm ruimte per kant is vrij standaard toch.

Als je uitgaat van je breedte 55 intern: 48.5 voor je 19" deel, 2x 15mm hout en 2x 15mm schuim. Hou je nog 5mm speling over. Zo zijn alle stolpen hier.
Topic: Apple Mac Mini bij drive-in show (4-7-2011 23:53:00)

JeroenVDV schreef:

- Natuurlijk zit er niets bijzonders in. Maar: De bouwkwaliteit en constructie van de meeste "Windows" laptops en mini-PC's is om te janken. Apple heeft laten zien dat het veel steviger, netter en mooier kan.
- Mac OS is mij (en vele anderen) het prijsverschil zonder meer waard. Al helemaal nu Windows 7 "de standaard" is geworden; XP vond ik prima acceptabel en ben ik erg snel mee, maar Windows 7 is wat betreft usability een drama geworden. Tenzij jij mij kan uitleggen waarom ik 3 klikken verder verwijderd ben van IP-settings dan vroeger, moet kiezen of ik een "Publiek", "Werk" of "Prive" netwerk heb zodra ik een wireless kies of een kabel insteek, ik "Bibliotheken" Documenten/afbeeldingen/etc heb, en eigen Documenten/afbeeldingen, EN public documenten/etc. En dan noem ik even slechts de eerste dingen die in me opkomen, NA het volledig uitzetten van User Account Control en alle mogelijke Firewalls.
Naar mijn idee is windows 7 er juist behoorlijk op vooruit gegaan ten opzichte van XP (vista praat ik niet eens over), alleen al om de keyboard shortcuts om vensters te moven zou ik niet meer retour XP gaan. Mits een beetje instellen naar je eigen zin prima mee te werken. Oldskool XP en ouder icoonen zoals computer, netwerk etc op bureaublad zetten kan ook prima, dan zijn die netwerksettings best prima bereikbaar. Verder verplicht niemand je om exotische functies als bibliotheken oid te gebruiken. Sterker nog ik gebruik mijn documenten/afbeeldingen nog niet eens.
Ik geloof best dat OS-X een top O/S is, maar wat heb ik eraan als ik voor de helft van de dagelijkse werkzaamheden (houdt wat meer specialistische programma's in dan enkel word excel en een beetje smurfen) toch de helft van de tijd aan de windows moet via parallels oid.
Ik heb vorig jaar serieus een G5 overwogen, maar toen ik erachterkwam dat dat om en nabij de 7000 eu ex schermen moest gaan kosten voor de spec die ik wilde heb ik het spul toch maar zelf in een deftige kast gestoken en was ik voor minder dan de helft klaar. Ding staat dag en nacht aan en ik moet de eerste bluescreen of hanger nog meemaken.

Apple heeft het qua stabiliteit gewoon heel goed bekeken door enkel eigen configuraties aan te bieden. MS moet met duizenden configuraties rekening houden en dat er vervolgens mensen met een gammele 200eu PC gaan klagen dat het ding vastloopt en niet vooruit te branden is... tja .. ligt dat nou echt aan windows? laugh :D

Qua server-systemen en specialistische apparaatjes niks boven pinguins, maar ook daar is voor dagelijks gebruik helaas niet altijd mee weg te komen.

Overigens ook hier helemaal geen anti-apple man, overmorgen ipad 2 op de stoep dus wie weet is dat het begin van het einde laugh :D
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (23-6-2011 21:45:00)

Victor Junior schreef:

dfreak schreef:

Ziet er lekker handig uit!
Maar waarom gebruik je geen powercon in?
Dat scheelt weer een losse kabel!
Hulde laugh :D verbannen dat powercon sneaky :V
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (19-6-2011 22:40:00)
Er is een verschil tussen niet kunnen en niet willen.

Zo heb ik wel eens een pearl neergezet voor 23 sunstrips 6 maccen 2 atomics een frontlampje en een rookdoos.
"dat kan niet" en een hoop gegrommel was de reactie van de lampie van dienst.
Sunstrips wil je niet als fixture op een pearl ok ok dus dat zijn 230 dimkanalen. Een pearl heeft 240 handles dus met de rest erbij past dat prima en dat zonder dubbel adresseren razz :p
Uiteindelijk is het een prima show geworden waarvan ik betwijfel of er met een hog meer uitgehaald was. Het kost alleen wat meer tijd om te programmeren.

Of het wat wordt of niet ligt vooral aan jezelf en de manier waarop je met al-dan-niet ideale omstandigheden omgaat. Want tenzij je in deze business alle touwtjes 100% in eigen handen hebt op klus is er altijd wel iets of iemand waarop te grommelen valt.
Topic: Avolites tiger touch ervaring (15-6-2011 20:38:00)
Clear bij pearl gooit je programmer gewoon leeg, maar je output blijft inderdaad staan op de laatste stand.

Het is niet zoals bij een Hog bijvoorbeeld dat bij clear ook echt alles naar 0/open/wit etc gaat. Daar heb je op pearl de locate functie voor.
Topic: 230 volt verdeelblokken (7-6-2011 13:17:00)
Hier alles Kaiser 4-weg en ook een stapeltje 6-weg blokjes. Gewoon de standaard versie met gedraaide contacten en 5 meter 3G2.5 / ABL volrubber stekker eraan geschroefd.
Daarnaast voor het werk waar 5 meter kabel veel te lang is of de verbruikers minimaal zijn ook nog de kleine 3-weg kaiserblokjes kant-en klaar versie met vaste kabel.

Alles zwart uiteraard.

Die grote Hateha blokken zijn top voor bijvoorbeeld podiumwerk maar voor in trussen/constructies etc vind ik ze veel te lomp.
Topic: Bouwen stroomkast (6-6-2011 23:33:00)
Inmiddels versie 2 van beveiligingscircuit af, nu ook met de To-Do. Is uiteindelijk toch magneetschakelaar geworden ipv automaat met hulpcontact.

Schema

Toepassing

*Voelt knutselprojectje aankomen