Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van CyberDance

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van CyberDance (Pagina: 18 van 20)

Topic: WYSIWYG Par aan de andere kant van pipe hangen (6-3-2012 14:59:00)
Wat dacht je ervan om de pipe gewoon 180 graden om zijn as te draaien?
Topic: Gobo's !!! (2-3-2012 18:15:00)
Je hebt wel erg weinig ruimte gelaten aan de rand van die gobo's.
Topic: Weer bergen spam, allemaal met een ander e-mailadres... (21-2-2012 18:09:00)
Webbie dat valt me nog mee jouw spam statistieken.

Voorbeeldje van een shared mailserver hier: 263172 spam, 10595 non-spam, 273767 total.

Komt neer op een slordige 96% van alle inkomende mail die ongewenst is.

Gelukkig zijn er best goede appliances op de markt die de spam erg mooi kunnen afvangen met beduidend minder false positives dan standaard spam regeltjes gebaseerd op (te strak ingestelde) spam scores.
Topic: Wysiwyg (8-2-2012 14:09:00)
Vindt wysiwyg de hog server (ipc) (heb je m uberhaupt actief als server) en/of zie je op je IPC bij network een visualizer in de lijst staan.

Zo nee is het een netwerk issue (probeer vanaf je pc eens het ip van je ipc te pingen), zo ja: heb je je patch in wyg op orde, session nummer ingevuld, universes gekoppeld, ... ?
Topic: Review: Showtec Phantom 250 vergeleken met Martin Mac 250 Krypton (27-1-2012 14:33:00)
Of wat dachten we van onderhoud. Welke kop trek je het makkelijkst uit mekaar om schoon te maken, in welke vervang je het makkelijkst gobo's en kleuren (kan dat uberhaupt in een phantom?) etc.

Dingen als hoeveel gobo's en hoeveel kleuren is het laatste waar ik naar kijk. Veel interessanter is de bruikbaarheid ervan, de manier waarop bepaalde kleuren langs mekaar liggen etc.
Topic: post hier: een foto van jouw opslag ruimte (14-10-2011 20:18:00)
Ik kwam laats ook nog een doos met CIESLUK erop tegen in de opslag. Iets met spanbanden enzo. Als je dan toch bij Joostens bent graag even melden razz :p
Topic: Welke led par (10-10-2011 18:16:00)
Ik heb hier de el cheapo ADJ Led par 64 Pro's.

Opzich prima dingen maar sindskort ook 20x Showtec Q4-18 ledparren in huis en dat is toch wel ff andere koek.

Voor discodisco voldoen de ADJ's opzich prima (ook vrij narrow beampje) maar als je dingen wil gaan uitlichten hebben de Q4's toch een veel betere kleurenmenging + witte leds als grote voordeel. Beam is daarnaast wat breder en veel hogere lichtopbrengst.

't is dus maar net wat je budget is want zo uit mijn hoofd koop je voor een Q4-18 vier ADJ's.
Topic: Verhuur managment software (5-10-2011 16:34:00)
Hier ook gekregen inderdaad ...

joostt3 schreef:

Blijkbaar is dit een 'hot topic'...

Gisteren kreeg ik een mailtje van een zekere Laura die als afstudeeropdracht een onderzoek doet naar het gebruik van software bij verhuurbedrijven in onze branche, in samenwerking met een webdesign bureau. Of ik daarover een enquete in wilde vullen.

Zijn er meer mensen die dit verzoek gekregen hebben?
Topic: Verhuur managment software (2-10-2011 02:14:00)

dj-bart schreef:

99.5% online time komt neer op bijna 44 uur per jaar. Das best wel veel als je afhankelijk bent van een systeem. IS het misschien een idee om over te stappen naar een provider die 99.9% online garandeerd? Dat zou dan neer komen op minder dan 9 uur per jaar.
Uiteindelijk kan iedereen garanderen wat ie wil, maar als het spul down gaat gaat het down. Vaak wel met compensatie als de beloofde garantie niet gehaald wordt maar dat staat niet in verhouding met het probleem wat je hebt als je op klus moet en je weet niet wat je mee moet nemen laugh :D

Feit is wel dat als je ergens zakelijk afhankelijk van bent (of dat nou SAAS of een webshop oid is), 99.9% wel een beetje standaard is. Dat is wat ik zelf ook garandeer bij de Pro hosting accounts. Stiekum is 9 u per jaar alsnog redelijk wat. De laagste jaarscore die ik gehaald heb is 99.977%.
Uiteindelijk is alles mogelijk, het is maar wat je ervoor over hebt.

Maar als ik zo eens ff snuffel bij SIDN registrar site en wat traceroutes doe zit rentman best wel OK.

Jeroenstap schreef:

Ik neem aan dat er eventueel een mogelijkheid is om het systeem te (laten) hosten op een server met 99,9% uptime. Maar hoe zit het met de uptime van de gebruiker? Het lijkt me wel zo handig om ook offline je eigen systeem in te kunnen. Dan maar niet real-time, het is toch wel lekker om paklijsten, voorraadbestanden, offertes, facturen, enz. te kunnen inzien, ook als op wat voor manier dan ook geen internetverbinding beschikbaar is.
Tegenwoordig is er natuurlijk altijd wel op een of andere manier internet te fixen. Denk aan 3G etc.
Ieder systeem heeft zn voor en nadelen. Een server op kantoor is ook niet heilig. Als ie stuk gaat is het vaak al stress ivm geen spare onderdelen op locatie. Backups, als ze al gemaakt worden liggen vaak gewoon in hetzelfde pand of restoren wordt nooit getest etc.

Ik draai RMS sinds een aantal jaar online via Remote-App waarbij er wel dagelijks een backup van de database naar kantoor wordt gemaakt en alle PDF bestanden live gerepliceerd worden voor als er écht nood aan de man is maar ik heb het eerlijk gezegd nog nooit nodig gehad. Hier thuis in Lanaken heb ik 2 internetverbindingen (DSL met kabel als backup) maar als er vervolgens een graafmachine langskomt en wat kabeltjes overtrekt op een ongelukkige plek op straat zit je alsnog zonder. Toen heb ik me gewoon kunnen redden met 3G via telefoon aanslingeren wanneer nodig.

Voor mij 1 grote reden om RMS "online" te gooien is dat je er overal bijkan. Ik heb al redelijk wat verbaasde gezichten gezien bij het openen van RMS op de ipad laugh :D

Een lokale versie ernaast draaien geeft wel een geruster gevoel, maar nu ik zo even teruglees in dit topic kan dat met rentman dus ook.
Topic: Kleurcodering voor kabel (diameter/lengte) (15-9-2011 21:02:00)

PvG schreef:

Douwe schreef:

PvG schreef:

Verloopjes van 63A male naar 32A female zijn niet "veilig" (je zou met dit verloopje 63A door 32A kabels/stekers kunnen sturen).
Waarom mag je dan geen verloopje van 32A male->63A female gebruiken?
Goed lezen... Andersom. Ik bedoel met male/female trouwens de stekers van het verloopje... :-)
De kans dat iemand (stagiair, hulpje of andere handige Harry) het verloopje toch een keer in een 63A aansluiting steekt is aanwezig, dus is het beter als dit soort verloopjes niet bestaan. Ik vind overigens dat alle stroomkabels voor dit soort toepassingen volgens het volgende principe gemaakt moeten zijn: aan een male steker zit kabel+female steker die de max. stroom van de male steker aan kan. Dus ook geen 2.5mm2 kabel aan een 32A male.
Als je die stagair uitlegt wat ie moet doen heeft ie wellicht dat verloopje niet nodig. Handige harry's en mensen die niet weten wat ze doen moeten van 'm spullen blijven razz :p

We kunnen hier allemaal wel heilig gaan doen over dat soort foute verloopjes maar ik weet zeker dat 95% van ons ze al wel eens gebruikt heeft of in de schuur heeft liggen. En daar vallen ook gerenommeerde bedrijven en stroom boeren onder.

Als je zo een verloopje gebruikt of hebt maar weet dat ie fout is ben je al 10x beter bezig dan mensen die zonder enige achterliggende kennis dat soort dingen in mekaar knutselen of gebruiken. Zolang er maar geen gewoonte van gemaakt wordt om die verloopjes te gebruiken ipv verdelers omdat het goedkoper is.