Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Knorrepot

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Knorrepot (Pagina: 18 van 20)

Topic: Lab Gruppen FP10000Q Replica (2-10-2012 14:30:00)
Hoihoi,

Ik zie zo her en der de laatste tijd best vaak replica's van de bekende PF10000Q's van LAB voorbij komen, in de advertenties staat dan dat ze vergelijkbaar zijn met de orginele, alleen niet stabiel op 2 ohm. (wel 2.6). De prijs ligt dan rond de €1000 euro.

Is dit werkelijk zo? Kunnen deze amps zich meten met de orginele lab's? Of is dit gewoon een kat in de zak koop?

Ben benieuwd naar jullie reactie's laugh :D
Topic: Speakers aanschaffen 3000 euro (7-9-2012 10:54:00)

bomdes schreef:

Als je er enkel PS10's mee wilt sturen, kan je prima een NX4x1 bridgen ja. Anders, 4x4. Het verschil in redendement is op zen zachtst gezegt merkbaar :)

Das natuurlijk wel de "downside" van Nexo he, magnifiek spul maar hard voor de portemonnee bij aanschaf.
[
/quote]

Dat is het enige grote nadeel! laugh :D
Topic: Speakers aanschaffen 3000 euro (6-9-2012 12:45:00)
Klopt.. maar ik praat dan ook over een eigen prive setje.. niet over een set die wekelijks weg gaat en univiseel moet zijn..
Ik zie nog wel weer even.. als ik ook de amps nog moet vervangen.. (zucht..)

Voor de ps10R2 word trouwens de NX 1x4 geadviseerd volgens de papieren..

Of toch voor de ''oude'' ps10 gaan, het is niet makkelijk laugh :D
Topic: Speakers aanschaffen 3000 euro (6-9-2012 10:59:00)

bomdes schreef:

op XTI kan je geen Nexo draaien. XTI zit met interne processing die extra delaypath toevoegt waardoor je sensing op de TD/NX processor niet meer klopt. Had zelf een voorstel klaarliggen voor een danscafé op basis van XTI6002/PS10R2/LS600 tot ze in Diest even aan de alarmbel trokken :)
In die reeks moet je (top of my hat) de CTS gebruiken, maar die leveren voor LS600 niet genoeg vermogen eigenlijk.

Camco is op zich niet essentieel hoor, een héél goed alternatief is de Crown Macro-Tech.I . Deze zijn in se gebouwd door Crown voor op Nexo te draaien (of andere senseline systemen) omdat het met een I-Tech niet kon. Maar toen kwam nexo met de NXAMP, waardoor de MAi's niet te slijten zijn. Heb er zelf zo 3 gekocht (MAi 9000) voor onze VRX setup in combo met een Soundweb 9088 ipv I-Techt te nemen, wat uiteindelijk een mooiere klank heeft opgeleverd.
Ook dat nog, moet ik ook nog nieuwe amps kopen.. hmm.. Naja het zal zo zijn.
Klopt Camco is niet essentieel, maar omdat IR Camco verkoopt word dit het meest er voor gebruikt. Na mijn mening klinkt deze ook het best (persoonlijk lekkerder dan een NX amp)

Toch appart want ons Electrovoice Deltamax systeem werk ook met de orginele processors met sence lijnen, op het hoog heb ik een XIT 2002 draaien met de ''dsp off'' de sencelijnen geven geen problemen!
Maar de TD controller gaf dus wel problemen met de XTI in de praktijk?
Topic: Speakers aanschaffen 3000 euro (5-9-2012 22:25:00)

bomdes schreef:

knorrepot schreef:

bomdes schreef:

Op een PS10TD zit een "sub on" switch. Deze schakelt als het ware tussen wideband en crossover.

2x PS10 met een LS600 of een LS1200 en TD kan je 2e hands wel voor een mooie prijs vinden. Hang daar een paar Synq 3K6'en of DAP Stage AMPS achter en je hebt voor een redelijk budget een prima set. En dan meteen ook een set die zijn waarde gewoon blijft behouden.
Camco of NXAMP kan je later nog steeds inslaan, maar voor een PS-set is het imho een beetje overkill.
Nou.. dat verschil tussen een sync of een camco ga je zeker wel merken! Dan nog liever een Crown MA ofzo op de toppen!

PS bedankt voor het verlossende antwoord bomdes wink ;)
Twijfel zelf nog tussen een nieuwe PS10R2 of een oude ps 10 te kopen.. shut up :X
Ja merken ga je het zeker doen, maar een oude MA5002 kost ook nog een pak geld en is eerlijk gezegd ook niet meer de wonderamp die hij was. PS/LS houd van vermogen, daar moet je geen 500W bakje op neerzetten.

Als je het geld voor nieuwe PS10R2 hebt, doen. Het rendement is toch een stuk hoger, maar hou er wel rekening mee dat je ook de nieuwe TD (of NX242/NXAMP) moet aanschaffen.
Ja dat snap ik.. de baas heeft de nieuwe R2 van de ps10 en ps15.. de ps10R2 is echt wel een lekker kastje! Een stuk helderder en meer dynamiek dan de oude. Alleen daar komt nog weer zn kleine 1k bij voor de nieuwe TD controller.. dan draaien ze op xti.. moet eigenlijk ook een vortex 4 op dan.. (zucht) rustig blijven sparen dan maar, binnenkort met Bert eens overleggen wat hij nog kan doen
Topic: Speakers aanschaffen 3000 euro (5-9-2012 09:30:00)

bomdes schreef:

Op een PS10TD zit een "sub on" switch. Deze schakelt als het ware tussen wideband en crossover.

2x PS10 met een LS600 of een LS1200 en TD kan je 2e hands wel voor een mooie prijs vinden. Hang daar een paar Synq 3K6'en of DAP Stage AMPS achter en je hebt voor een redelijk budget een prima set. En dan meteen ook een set die zijn waarde gewoon blijft behouden.
Camco of NXAMP kan je later nog steeds inslaan, maar voor een PS-set is het imho een beetje overkill.
Nou.. dat verschil tussen een sync of een camco ga je zeker wel merken! Dan nog liever een Crown MA ofzo op de toppen!

PS bedankt voor het verlossende antwoord bomdes wink ;)
Twijfel zelf nog tussen een nieuwe PS10R2 of een oude ps 10 te kopen.. shut up :X
Topic: Speakers aanschaffen 3000 euro (5-9-2012 08:49:00)

Subsystem schreef:

knorrepot schreef:

bomdes schreef:

Een 2de hands set Nexo PS10 + LS600 is ook een goede optie, behouden ook gigantisch hard hun waarde.
Dat red je niet met 3k vooral niet als er een nx processor met camco's of nxamp bij moet..
Wie zegt dat er een nx met camco's bij moet?
Collega van mij doet ook feestjes met nexo ps10 met ls sub, ps10 processor vind je tweedehands voor 250€, 2 fatsoenlijke versterkers erbij en klaar.

Camco of nxamp zal wel beter gaan, maar doelgroep van de vraagsteller zal ook niet de high end live PA's zijn...
Nee klopt, dat hoeft niet wink ;) Dan nog kom je met 3k niet uit.. Beide zat ik te denken aan een nieuwe set, 2e hands zal het met wat zoekwerk best eens lukken happy :)
Ik vraag mij alleen af, als je werk met een losse (analoge) NX processor, of je dan ook de ps10 in WB mode kunt schakelen? (fullrange dus) Dit kan met de NX242 en NXamp wel..
Topic: Speakers aanschaffen 3000 euro (4-9-2012 22:28:00)

bomdes schreef:

Een 2de hands set Nexo PS10 + LS600 is ook een goede optie, behouden ook gigantisch hard hun waarde.

Dat red je niet met 3k vooral niet als er een nx processor met camco's of nxamp bij moet..
Topic: Advies bij eerste EV RX set (12-7-2012 11:17:00)
Blij te horen dat je tevreden bent met je set. Heel veel plezier er mee! wink ;)
Topic: grote toppen keuze maken, welke en waarom? (29-6-2012 12:31:00)

bomdes schreef:

Wat je ook doet, draai de VRX NOOIT op de publieke settings van Harman. Die trekken echt op geen ballen.
Is dat niet met alles van JBL en EV? laugh :D