Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van TB
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van TB (Pagina: 18 van 20)
Topic: Prolight+sound te Frankfurt (5-4-2009 16:06:00)
Haha ik heb de dame ook gezien. Gevolg: Ik struikelde omdat ik een afstapje niet zag!Topic: Welke nieuwe geluidsset zou jij kiezen voor +/-7000,- (4-4-2009 13:31:00)Om hier toch even kort op in te haken: Het imago dat Funktion-One alleen geschikt zou zijn voor Dance is inderdaad pertinent niet waar. Het grappige is dat het imago in Japan tegenovergesteld is, daar vraagt men zich af of Funktion-One wel geschikt is voor Dance!
Hoe kan een speaker nu zien of ruiken wat de bron van het geluid is?Topic: Prolight+sound te Frankfurt (2-4-2009 08:51:00)
Ik wil er gewoon even achterkomen of het de moeite waard is om een nieuw kastje om de speaker bouwen.
Dan direct nog een vraag, kan ik de speaker zonder problemen uit de kast halen en vrij in de lucht testen? Of wordt de Xmax dan ook te vroeg bereikt?Watt's zegt iets over thermische belastbaarheid, niet over het moment dat een speaker in een bepaalde kast zijn xmax of xmech bereikt. In free air heeft de speaker geen tegendruk en bereik je gauw de xmax.
Hij klinkt verder wel goed als je hem niet over de zeik helpt?Topic: Luidspreker defect of ontwerpfout baskast? (26-3-2009 22:17:00)
hans schreef:
iemand nog een fototje gemaakt van de oranje dame in hal 5.0, volgens mij van BVD, degene die geweest zijn weten waarschijnlijk wel over wie ik het heb
Watt-Xtra schreef:
Wat een L*L verhaal. Waarom zou een merk alleen voor een bepaalde klantengroep gaan? Een Pa moet net zo goed klinken met een cd als met een band. Dat er verschillen zit in weergave op bepaalde freq. gebieden, logisch... maar dat een merk voor een doelgroep staat... bullsh*t! Hetzelfde dat Funktion One zich alleen op dance zou richten!! ook onzin.Hoe kan een speaker nu zien of ruiken wat de bron van het geluid is?
Waar ben je allemaal geweest?
Topic: Prolight+sound te Frankfurt (30-3-2009 14:21:00)Dag forumleden.
Funktion-One zal tijdens de komende Prolight + Sound 09 te Frankfurt weer acte de présence geven. De in Londen (Plasa08) geïntroduceerde RM-18- Tri-axial Stage monitor zal uitgebreid aan bod komen. Uiteraard zullen we net als in voorgaande jaren onze complete productrange demonstreren. Demonstraties zullen gehouden worden in de Funktion-One demoruimte, die te vinden is in de foyer naar Hal 4.1 (zogeheten “Goodwill Room”). Daar is iedereen welkom voor een informele en enerverende audio-ervaring.
Ik hoop jullie in Frankfurt te mogen verwelkomen op de stand: Hal 4.1, pad F, Stand 10!
Met vriendelijke groet namens Funktion-One,
Timo Blom
Topic: Luidspreker defect of ontwerpfout baskast? (26-3-2009 22:26:00)Funktion-One zal tijdens de komende Prolight + Sound 09 te Frankfurt weer acte de présence geven. De in Londen (Plasa08) geïntroduceerde RM-18- Tri-axial Stage monitor zal uitgebreid aan bod komen. Uiteraard zullen we net als in voorgaande jaren onze complete productrange demonstreren. Demonstraties zullen gehouden worden in de Funktion-One demoruimte, die te vinden is in de foyer naar Hal 4.1 (zogeheten “Goodwill Room”). Daar is iedereen welkom voor een informele en enerverende audio-ervaring.
Ik hoop jullie in Frankfurt te mogen verwelkomen op de stand: Hal 4.1, pad F, Stand 10!
Met vriendelijke groet namens Funktion-One,
Timo Blom
Als je de conus met de hand heen-en-weer beweegt (probeer de druk centrisch te houden), voel of hoor je dan wat iets schrapen?
Topic: Luidspreker defect of ontwerpfout baskast? (26-3-2009 22:21:00)bastianwolbert schreef:
Waarom zo'n negatieve ondertoon in je reactie? Ik begrijp nu dat een speaker in een verkeerde kast bijvoorbeeld veel eerder z'n Xmax bereikt. Ik vroeg me alleen of het in dit geval daarop lijkt. Ik beweer enkel dat in mijn ogen de betreffende speaker de aangeboden hoeveelheid watts wel zou moeten kunnen verdragen, mits de kast in orde is.Ik wil er gewoon even achterkomen of het de moeite waard is om een nieuw kastje om de speaker bouwen.
Dan direct nog een vraag, kan ik de speaker zonder problemen uit de kast halen en vrij in de lucht testen? Of wordt de Xmax dan ook te vroeg bereikt?
Hij klinkt verder wel goed als je hem niet over de zeik helpt?
En hoor je het niet vervormen? Voordat de spoel tegen de plaat klapt gaat ie echt niet lekker meer klinken!
Heeft de verkoper de kast zelf ontworpen?
Topic: Luidspreker defect of ontwerpfout baskast? (26-3-2009 22:02:00)Heeft de verkoper de kast zelf ontworpen?
Overigens, de B&C 15PL40 kan een maximaal vermogen verwerken van 400 watt (RMS)...
Ben je de speaker niet gewoon vreselijk aan het verkrachten?
Topic: Luidspreker defect of ontwerpfout baskast? (26-3-2009 21:57:00)Ben je de speaker niet gewoon vreselijk aan het verkrachten?
Hoe weet je dat de speaker 500 watt krijgt te verwerken?
Het lijkt me dat de spoel tegen de plaat klapt. Iets wat blijvende schade kan veroorzaken! Wat is de inhoud van de kast en hoe ziet de poort eruit? (diameter en lengte)?
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (25-3-2009 22:36:00)Het lijkt me dat de spoel tegen de plaat klapt. Iets wat blijvende schade kan veroorzaken! Wat is de inhoud van de kast en hoe ziet de poort eruit? (diameter en lengte)?
Heb sinds twee weken een Volvo 940 estate. Perfect voor onze aanhanger en bovendien kan er in "de tank" zelf ook nog een shitload apparatuur, voor het geval dat...
Overigens vind ik het een erg mooie auto, maar dat zullen veel mensen ongetwijfeld níet met mij eens zijn :)
Overigens vind ik het een erg mooie auto, maar dat zullen veel mensen ongetwijfeld níet met mij eens zijn :)