Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Sonic boom

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Sonic boom (Pagina: 17 van 20)

Topic: Weggeef spullen (16-6-2007 20:00:00)
Gewoon even google zoeken op give aways en er gaat een wereld voor je open wink ;)
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (13-6-2007 20:36:00)
Dit kan bijvoorbeeld ook zijn dat je een cha cha cha draait, en dat er dan een meisje aan je meubel komt staan die graag een cha cha cha wil horen om met dr vriend te kunnen dansen. laugh :D
Topic: Flightcase kopen of zelf maken? (12-6-2007 22:52:00)
Ik laat ze in ieder geval altijd maken, zelfbouw kost veel tijd en als ik ze laat maken heb ik m op maat en naar de wensen die ik heb. Fabriekscases zijn toch altijd net niet.....
Topic: Numark Cue (9-6-2007 15:12:00)
Ga ik proberen, ik laat wel weten wat er uit komt.

Bedankt. laugh :D
Topic: Numark Cue (8-6-2007 20:03:00)
Is er niemand die me kan helpen met dit probleem? misschien dat een Virtual Dj gebruiker de zelfde problemen kent? Ik wil graag een oplossing.
Topic: Je favo Hardstyle/Jumpstyle plaat (6-6-2007 10:26:00)
Of zoek eens naar filmtrailers, kun je ook leuke dingen mee doen.
Topic: Mijn eerste spulletjes (6-6-2007 08:22:00)
Een set van 3 scanners en 2 colors van Velleman, Met flightcases voor vervoer, een sm 1612 voor de sturing en dmx kabels, een stuk 3 mtr truss van eurotruss en de benodigde clambs en stroomkabel, Om in de bar op ons werk( shocked 8O laugh :D ) een lichtshowtje te kunnen ophangen. (ooit begonnen in de muziek met een set technics sl1200 draaitafels en een Incel mengpaneeltje en heel veel 2e hands vinyl, toen nog als hardstyle bedroom-dj die af en toe in een plaatselijke disco een setje draaide om de resident dj een pauze te gunnen, Lekker elke vrijdag rondhangen bij Midtown Rotterdam voor de nieuwe releases wink ;) ).
Topic: Wanneer KVK en BTW (6-6-2007 08:05:00)

Victor schreef:

Als je je inkomsten en kosten bijhoudt (die laatste met bewaring van je bonnetjes) en onder de streep staat steeds een negatief bedrag dan is er niets aan het handje en zal de fiscus je echt niet lastigvallen.
Let er wel op dat de fiscus je gewoon monitor't. Je word wel degelijk in de gaten gehouden.
De belastingdienst heeft een aantal vereisten aan een startende onderneming (zijn gewoon bij belastingdienst en KvK op de sites terug te vinden en er zijn ook nog wel een aantal forum's over te vinden).
Je dient bij het starten van je bedrijfje aan te geven wat de winstverwachting is voor het komende jaar, Verder word er gekeken naar het aantal uur dat je in je bedrijf steekt, Even uit mijn hoofd moet je 1500 uur per jaar met je bedrijf bezig zijn om het officieel een bedrijf te mogen noemen. Ze kunnen je opdoeken als je niet aan de voorwaarden voldoet. Niet te makkelijk over denken dus.
Op dit moment is mijn boekhouder bezig om de resultatenrekening en de belastingzaken rond te maken voor 2006. De belastingdienst heeft gewoon gevraagd in hoeverre ons bedrijf draagkracht heeft, en hoe de winstverwachting ligt voor het lopende boekjaar.Én of we wel voldoende uren in ons bedrijf steken. Géén draagkracht is in Nederland géén bedrijf. Het is dus niet zo dat je je effe snel kan aanmelden bij de KvK, de belastingdienst de officiele melding doet en dan vervolgens maar lekker BTW kan gaan terug vragen. Wij (dj marco en ik) draaien nu 1,5 jaar aangemeldt en in het eerste half jaar (toen we fors aan het investeren en erg weinig betaald aan het draaien waren) werd er wel degelijk op gelet of er wel geld binnen kwam. Als je namelijk gewoon lekker spullen aan het kopen bent en er zijn geen of te weinig inkomsten word je later gewoon alsnog aangeslagen voor de uitbetaalde BTW, en dat wil niemand als het om duizenden euro's gaat die je in 1 keer op moet hoesten.
Uiteindelijk is het gewoon de bedoeling dat je BTW die je terug krijgt lager is als de BTW die je afdraagt. De belastingdienst blijft een overheidsinstantie en die moeten nu eenmaal geld binnenhalen voor de overheid (het heet niet voor niets BELASTING Toegevoegde Waarde).

En denk er aan wink ;) : je zult eerst geld moeten uitgeven, vóór je BTW kan terugvragen, BTW is nooit winst i.i.g. sneaky :V
Neemt niet weg dat als je het bedrijfsmatig uitgeeft, je het natuurlijk wel moet terughalen als je verstandig bent. Tenslotte moet je het BTW deel van de factuur naar je klanten ook afdragen.

Als je het hele verhaal wilt hebben, neem dan eens contact op met een boekhouder in je buurt, krijg je meteen te horen wat rendabel is of niet.

PS: de fiscus valt iedereen altijd lastig, bij alles wat je doet. Als je dus je boekhouding niet op orde hebt of er is twijfel over de realiteit van je boekhouding, word je doorgelicht (meestal over een periode van 5 jaar), kan een duur geintje worden. Dus zowieso de boekhouding die van vorige jaren is opgemaakt, gewoon bewaren!!!! wink ;)
Topic: Suggestie webshop en forum (31-5-2007 18:02:00)
Je moet het niet zien als de topics die er al zijn ("avondje mee met collega's" en "hulp gezocht"), dit gaat echt om situaties waarin je een collega nodig hebt om bv een dubbelboeking betaald te draaien, drukte op te vangen, etc.
Topic: Suggestie webshop en forum (31-5-2007 17:54:00)
Even een suggestie van mijn kant. Ik zag dat er in het algemeen forum een topic is geopend voor mensen die hulp zoeken. Ik ben ook regelmatig op het Flash Focus forum (een forum gewijd aan de meest mooie stukje website building, vooral in Flash geschreven) te vinden, Deze hebben een subforum waar mensen zich kunnen aanbieden voor anderen of mensen kunnen vragen om hulp. Hierbij gaat het om betaalde (zakelijke) opdrachten. Is het niet wat om daar hier een subforum voor te starten? Als conculega's is het altijd makkelijk om een plek te hebben waar je snel collega's kan regelen.

Mij lijkt het wel wat.