Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van CyberDance
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van CyberDance (Pagina: 17 van 20)
Topic: High Power Led. (22-3-2012 21:47:00)Dat van die 8W modules staat alleen in de handleiding inderdaad, verder nergens in de specs. Maar in diezelfde manual staat inderdaad ook dat het opgenomen vermogen 120W is. Had mij al voorgenomen om een dezer eens gaan meten wat ie nou werkelijk trekt per kleur en in totaal, ik zal 't hier neerkalken zodra dat gebeurd is.
Sowieso is alles rond die Q4 parren opzich wel een beetje vaag. Degene die ik heb hebben namelijk ook houdertjes voor filterframe terwijl dat op de productfoto's in de shop niet zo is (op de HL site varieert het van foto tot foto).Topic: High Power Led. (21-3-2012 14:44:00)
True true, als je m helemaal aflaadt met kabelkisten en consoorten wordt het spannend, maar bij de gemiddelde allround klussen zit ook altijd wel een partijtje luchtvretend aluminium en dan zijn die extra meters toch wel tof zonder dat je per se over het gewicht gaat.Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (18-3-2012 21:48:00)Nouja maar goed dat als je meerdere dingen aan een pipe of wat dan ook hangt alles dezelfde kant op wijst
't is dan kwestie van het object verder juist te positioneren.
Items individueel draaien kan ook dmv de spin optie bij ieder item in de properties.
De resultaten:
Idle: 15W
Red: 39W -- 24W/18chips -- 1.33W/chip
Green: 46W -- 31W/18chips -- 1.72W/chip
Blue: 34W -- 19W/18chips -- 1.06W/chip
White: 46w -- 31W/18chips -- 1.72W/chip
Totaalvermogen volgens optelsommetje exact 120W. Lijkt er dus op dat ze wel 2W chips gebruikt hebben maar inderdaad teruggeregeld. Gezien de verschillende wattages die er per kleur uitkomen zal dat ook wel te maken hebben met het afregelen van lichtopbrengst per kleur om zodoende met RGB ook redelijk egaal wit te krijgen.
Vanuit de led dansvloeren weet ik dat over het algemeen rood het heftigst teruggedraaid moet worden als je niet naar lichtopbrengst maar puur naar kleur gaat kijken. In de praktijk klopt dat bij deze ledparren ook wel, want FF R+G+B zonder W blijft een beetje roze.
Topic: High Power Led. (22-3-2012 12:32:00)Idle: 15W
Red: 39W -- 24W/18chips -- 1.33W/chip
Green: 46W -- 31W/18chips -- 1.72W/chip
Blue: 34W -- 19W/18chips -- 1.06W/chip
White: 46w -- 31W/18chips -- 1.72W/chip
Totaalvermogen volgens optelsommetje exact 120W. Lijkt er dus op dat ze wel 2W chips gebruikt hebben maar inderdaad teruggeregeld. Gezien de verschillende wattages die er per kleur uitkomen zal dat ook wel te maken hebben met het afregelen van lichtopbrengst per kleur om zodoende met RGB ook redelijk egaal wit te krijgen.
Vanuit de led dansvloeren weet ik dat over het algemeen rood het heftigst teruggedraaid moet worden als je niet naar lichtopbrengst maar puur naar kleur gaat kijken. In de praktijk klopt dat bij deze ledparren ook wel, want FF R+G+B zonder W blijft een beetje roze.
Dré schreef:
De specificaties zijn een beetje onduidelijk op dit vlak (opgenomen vermogen wordt wel opgegeven, wattage per module niet). Ik heb het voor de zekerheid (net zoals jij wellicht gedaan hebt) nagevraagd. Het zijn inderdaad 8W modules.Sowieso is alles rond die Q4 parren opzich wel een beetje vaag. Degene die ik heb hebben namelijk ook houdertjes voor filterframe terwijl dat op de productfoto's in de shop niet zo is (op de HL site varieert het van foto tot foto).
Q4 heeft 8W modules, 2W per kleur. Is ook wel te merken aan het licht wat eruit komt.
Topic: PA markt 2012 (20-3-2012 13:32:00)@Jeroen absoluut waar. Maar naar mijn inziens heeft dat ook voor een aardig groot deel te maken met wederverkopers die de korting die ze krijgen zowat integraal doorzetten naar hun eindgebruikers. Er zitten gewoon amper nog euro's tussen, te beginnen met de producten waar de grootste kortingen op gelden.
Die kortingen waren er juist voor bedoeld om een wederverkoper nog de kans te geven onderscheid te maken tussen de verschillende segmenten in de markt. Dat een hobbyist die 2, 4 of zelfs 8 lampjes koopt meer betaalt dan een verhuurbedrijf wat ineens investeert in grotere aantallen is ook niet meer dan logisch. Hetzelfde geldt voor een installateur die weldegelijk meerwaarde biedt maar het kan vergeten om naast de opbrengst van het installatie-werk nog leuke marges te maken op de producten die ie installeert, terwijl ze wel ingekocht moeten worden en de service geleverd moet worden als er wat stuk gaat.
De recent geintroduceerde I-Line prijzen van prolyte zijn hier een pracht voorbeeld van.
De tijd dat er duidelijke dealer-structuren golden is helaas lang voorbij tenzij je naar de duurdere/niche producten gaat die toch alleen maar gebruikt worden door de top van de markt.
Topic: High Power Led. (19-3-2012 20:46:00)Die kortingen waren er juist voor bedoeld om een wederverkoper nog de kans te geven onderscheid te maken tussen de verschillende segmenten in de markt. Dat een hobbyist die 2, 4 of zelfs 8 lampjes koopt meer betaalt dan een verhuurbedrijf wat ineens investeert in grotere aantallen is ook niet meer dan logisch. Hetzelfde geldt voor een installateur die weldegelijk meerwaarde biedt maar het kan vergeten om naast de opbrengst van het installatie-werk nog leuke marges te maken op de producten die ie installeert, terwijl ze wel ingekocht moeten worden en de service geleverd moet worden als er wat stuk gaat.
De recent geintroduceerde I-Line prijzen van prolyte zijn hier een pracht voorbeeld van.
De tijd dat er duidelijke dealer-structuren golden is helaas lang voorbij tenzij je naar de duurdere/niche producten gaat die toch alleen maar gebruikt worden door de top van de markt.
Hier erg content met de Showtec Q4-18 ledparren. 4-in 1 leds dus geen lelijke inkijk meer en wit komt ook goed van pas voor pasteltintjes.
Mag dan wel showtec zijn maar stiekum zijn ze best OK. Vrij brede afstraling ook, wat dan weer handig is bij de wat chiquere dingen waar het meer sfeerlicht dan echt effect moet zijn.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (18-3-2012 22:06:00)Mag dan wel showtec zijn maar stiekum zijn ze best OK. Vrij brede afstraling ook, wat dan weer handig is bij de wat chiquere dingen waar het meer sfeerlicht dan echt effect moet zijn.
dj krissie schreef:
7,5 - 8 meter bak is inderdaad standaard, maar in onze branch zie ik ze toch graag met 3 assen omdie reden dat we geen ballonnen vervoeren
7.5 - 8 meter bak is toch vrij standaard op een beetje toet toet? Meer vloerruimte kan ook betekenen minder stapelen.
10-12 tonner heb je in onze branche vrij weinig aan ja. Da's leuk om balonnen in te vervoeren
Rij zelf veel met de grotere FM 300 broer. Blijven fijne wagens. Bij buitenland tripjes met een beetje bergop bergaf en een volle bak kisten is de extra pit dan wel erg fijn ten opzichte van 240 maar als je in NL blijft ga je daar weinig last van hebben.
Topic: Technische fiche (8-3-2012 20:40:00)10-12 tonner heb je in onze branche vrij weinig aan ja. Da's leuk om balonnen in te vervoeren

Rij zelf veel met de grotere FM 300 broer. Blijven fijne wagens. Bij buitenland tripjes met een beetje bergop bergaf en een volle bak kisten is de extra pit dan wel erg fijn ten opzichte van 240 maar als je in NL blijft ga je daar weinig last van hebben.
Da's dan een keuze van die specifieke verhuurder, ik ken er maar weinig met de policy om ze enkel per 2 te verhuren.
DJ's die 1000's willen draaien ook wel op 2000's dus dat lijkt me verder niet zo'n heel groot issue. Desnoods ff bellen met de melding dat ie 2000's krijgt. Zolang je met een serieus alternatief aankomt doet overleg wonderen zelfs bij de meest bijzondere eisen / riders.
Met al die live-gear van tegenwoordig is het ook al niks bijzonders meer dat er per podium 2 complete DJ-sets staan omdat anders de wissels nog amper mogelijk zijn.
Topic: Technische fiche (8-3-2012 12:13:00)DJ's die 1000's willen draaien ook wel op 2000's dus dat lijkt me verder niet zo'n heel groot issue. Desnoods ff bellen met de melding dat ie 2000's krijgt. Zolang je met een serieus alternatief aankomt doet overleg wonderen zelfs bij de meest bijzondere eisen / riders.
Met al die live-gear van tegenwoordig is het ook al niks bijzonders meer dat er per podium 2 complete DJ-sets staan omdat anders de wissels nog amper mogelijk zijn.
3x CDJ1000 of 2000 is toch niks ongewoons ten opzichte van 2. Verder is de reden van de 2000 heel vaak de link functie icm USB. Er zijn er genoeg die helemaal geen CD tas meer meenemen maar gewoon een USB stick.Hier gaat sinds de 1000 en 800 alles al digitaal. Maar er zijn er genoeg die nog analoog aan de gang gaan inderdaad.
Nou had ik vorig jaar ook wel een rider waarbij de DJ juist wilde dat het analoog aangesloten werd ipv digitaal. Zou eens moeten opzoeken wie het was.
Topic: WYSIWYG Par aan de andere kant van pipe hangen (6-3-2012 23:06:00)Watt-Xtra schreef:
Wat ik soms wel tegenkom... 2000 spelers en 900 mixer en dan nog alles analoog aansluiten.Nou had ik vorig jaar ook wel een rider waarbij de DJ juist wilde dat het analoog aangesloten werd ipv digitaal. Zou eens moeten opzoeken wie het was.
StijnS schreef:
Inderdaad, Cyberdance: Dat is blijkbaar de manier. Ik wist niet dat een pipe een voor- en achterkant had. Is het dan niet mogelijk om aan 1 pipe parren aan verschillende zijdes te hangen?
't is dan kwestie van het object verder juist te positioneren.Items individueel draaien kan ook dmv de spin optie bij ieder item in de properties.