Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Braz
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Braz (Pagina: 16 van 20)
Topic: "in 't rood draaien" (1-3-2004 16:02:00)Nee dus. De uitslag van de meters in de ch2/ch3-stand hangt alleen af van de stand van de gain-regelaars (en natuurlijk van het uitgangsniveau van je cd-spelers, maar daar kan je zelf niks aan veranderen). En daar blijf je vanaf nadat je ze eenmaal hebt ingesteld. En als ik dus slim ben, en dat hoop ik maar, dan stel ik de gains zo af, dat ik nog wat speling heb om eventuele kleine geluidsverschillen afhankelijk van de plaat, nog bij kan sturen zonder in het rood te komen?Topic: "in 't rood draaien" (1-3-2004 14:06:00)Zet dan je versterker wat harder, en draai de master op je mixer verder dicht.
Euh, even over je cd-speler en draaitafel: je hebt de phono/line-knoppen wel goed staan hoop ik?Ja die staan goed. Sorry voor de verwarring maar met cd-speler bedoel ik cd0speler die rechtstreeks op mijn versterker zit en niet via het mengpaneel loopt.Topic: "in 't rood draaien" (1-3-2004 14:04:00)Maar als ik dan ga 'beuken' en ik draai mijn mixer open, dan zal mijn vu-meter, wanneer ik deze op ch2/ch3 zet toch weer in het rood lopen of niet?Topic: "in 't rood draaien" (1-3-2004 13:49:00)
is dat het streepje wat op de fader staat? dat is dus eigenlijk het maximum, zodat je nog eventuele verschillen kan corrigeren met je fader?
Topic: "in 't rood draaien" (1-3-2004 14:15:00)dus kanaalfaders nooit helemaal opengooien?
Topic: "in 't rood draaien" (1-3-2004 14:13:00)en klopte mijn laatste opmerking?
Topic: "in 't rood draaien" (1-3-2004 14:13:00)ja
Topic: "in 't rood draaien" (1-3-2004 14:08:00)Victor schreef:
braz schreef:
Maar als ik dan ga 'beuken' en ik draai mijn mixer open, dan zal mijn vu-meter, wanneer ik deze op ch2/ch3 zet toch weer in het rood lopen of niet?sylvia schreef:
braz schreef:
Ja ik hoor geluid. En ik heb, en daarom staat alles in het rood, mijn masterknopje op mijn half staan, en mijn versterker best zacht( ookal gaat mijn cd-speler dan veel harder als mijn draaitafels)Euh, even over je cd-speler en draaitafel: je hebt de phono/line-knoppen wel goed staan hoop ik?
Hoppa! We zijn eruit. Sylvia en Victor, super bedankt en sorry dat ik wat termen door elkaar heb gehaalt. fader en knopje is in mijn beleving als beginnend dj toch iets anders. Ik ging er steeds vanuit dat de L/R stand mijn uyitgangspunt was, maar dat is dus de ch1/ch2 stand. Hartstikke bedankt en nogmaals mijn excuses, hoop dat ik nu niet te boek sta als een vervelende *%@# met weinig verstand van technische termen
Topic: "in 't rood draaien" (1-3-2004 13:55:00)Ja ik hoor geluid. En ik heb, en daarom staat alles in het rood, mijn masterknopje op mijn half staan, en mijn versterker best zacht( ookal gaat mijn cd-speler dan veel harder als mijn draaitafels)
Topic: "in 't rood draaien" (1-3-2004 13:50:00)Victor schreef:
Nogmaals: ja, dat klopt. Tenzij je echt gaat "beuken" en tijdens het draaien (met de meters in de l/r-stand) je mixer verder opendraait. Als je zacht draait slaan de meters in de l/r-stand niet helemaal uit. Lijkt me logisch!niet helemaal is toch iets anders als helemaal niet