Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van CyberDance
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van CyberDance (Pagina: 16 van 20)
Topic: Drive-in show websites (14-4-2012 14:33:00)Hahahaah dat speelde ook al in mijn achterhoofd. 2 projectoren langs mekaar lost het ook op natuurlijk
Topic: Video: 2x uitbreiden 1x dupliceren (12-4-2012 16:27:00)
1920x1080 is video resolutie. 1920x1200 of 1600x1200 zijn best gebruikelijk in data-land dus dan komt je hoogte wellicht net te kort.
Topic: Video: 2x uitbreiden 1x dupliceren (12-4-2012 17:08:00)Jeroenstap schreef:
Hoe erg ben je afhankelijk van 1 beamer?
Het grote probleem is dat, even uitgaande van 4:3 schermen je projector signaal in deze opzet eigenlijk 8:3 is, of omgekeerd je touchscreen signalen 2:3 per stuk, afhankelijk van hoe je uitstuurt.
Je kan dus wel gaan splitten, maar je resoluties moeten ook kloppen, dus je zal toch ergens moeten gaan scalen. Het probleem met DVI is simpelweg dat het eigenwijs is. Je kan niet zomaar een resolutie naar een apparaat sturen wat het eigenlijk niet aan kan. Daar zijn EDID emulators zoals bijv. DVI parrot voor, maar dat wil nog niet zeggen dat je er bent.
Stel je krijgt je PC output zover dat ie bijvoorbeeld 2560x1024 in clone mode uitstuurt (Waarvan je dan 1 output naar een matrox dual head2go kan sturen om te splitsen naar 2x 1280x1024 voor je touch screens), dan is er nog steeds het probleem dat de projector, die op de andere output hangt, de dubbelbrede resolutie niet snapt en dus ook niet gaat scalen/iets weergeven.
Topic: Video: 2x uitbreiden 1x dupliceren (11-4-2012 22:01:00)Je kan dus wel gaan splitten, maar je resoluties moeten ook kloppen, dus je zal toch ergens moeten gaan scalen. Het probleem met DVI is simpelweg dat het eigenwijs is. Je kan niet zomaar een resolutie naar een apparaat sturen wat het eigenlijk niet aan kan. Daar zijn EDID emulators zoals bijv. DVI parrot voor, maar dat wil nog niet zeggen dat je er bent.
Stel je krijgt je PC output zover dat ie bijvoorbeeld 2560x1024 in clone mode uitstuurt (Waarvan je dan 1 output naar een matrox dual head2go kan sturen om te splitsen naar 2x 1280x1024 voor je touch screens), dan is er nog steeds het probleem dat de projector, die op de andere output hangt, de dubbelbrede resolutie niet snapt en dus ook niet gaat scalen/iets weergeven.
Er zijn wel een aantal manieren waarop het kan, maar niet op een el-cheapo manier.
Opzich zou je kunnen zeggen stuur naar 1 uitgang de dubbel brede resolutie en splits hem vanaf daar op. 1x naar de beamer en 1x naar bijv. een datapath X4 oid. Daarmee kan je resoluties weer splitsen naar de touchscreens.
Maar dat levert 2 uitdagingen op:
Tot slot is er dan nog de oplossing Hippotizer HD met screenthief op je PC('s). Hiermee kan je schermen capturen via ethernet en de mediaserver insturen. Dan is het appeltje eitje om het weer op de goede manier eruit te krijgen en met masking heb je ook geen last van apparaten die wazige resoluties moeten snappen.
Met de laatste optie kan ik je wellicht vanaf zeer binnenkort helpen.
Topic: Gezocht: combinatiekabel 6x signaal + voeding (8-4-2012 21:23:00)Opzich zou je kunnen zeggen stuur naar 1 uitgang de dubbel brede resolutie en splits hem vanaf daar op. 1x naar de beamer en 1x naar bijv. een datapath X4 oid. Daarmee kan je resoluties weer splitsen naar de touchscreens.
Maar dat levert 2 uitdagingen op:
- Je PC zover krijgen om bijv. 2560x1024 uit te sturen op 1 uitgang, maar dat zal nog wel lukken desnoods met een DVI parrot
- Je projector die resolutie laten snappen. En dat wordt een moeilijke of je moet hier weer een scaler tussenfixen
Tot slot is er dan nog de oplossing Hippotizer HD met screenthief op je PC('s). Hiermee kan je schermen capturen via ethernet en de mediaserver insturen. Dan is het appeltje eitje om het weer op de goede manier eruit te krijgen en met masking heb je ook geen last van apparaten die wazige resoluties moeten snappen.
Met de laatste optie kan ik je wellicht vanaf zeer binnenkort helpen.
Bij sommer heb je hierin toch de meeste mogelijkheden. Die hebben 4x signaal + power en 8x signaal + power naast alle andere exotische combi's zoals tig ethernet, signaal voor DMX/intercom en stroom in 1 kabel.
Ik heb indertijd ook combi-blokken gebouwd om makkelijk DJ Booths aan te sluiten met hieraan de Monolith 4HV.
Bij exotischere setups zoals dubbele DJ booths etc. gaat er een LK37 met dropbox op de booth en apart stroomlijntje.
Prijzen van die sommer kabel zijn goed te doen, zeker gezien de kwaliteit kabel die je krijgt. Monolith 4HV en 8HV zijn ergens rond de 11-12 eu per meter volgens mij.
Topic: Ophangmogelijkheden in een aluminium tent (7-4-2012 14:01:00)Ik heb indertijd ook combi-blokken gebouwd om makkelijk DJ Booths aan te sluiten met hieraan de Monolith 4HV.
Bij exotischere setups zoals dubbele DJ booths etc. gaat er een LK37 met dropbox op de booth en apart stroomlijntje.
Prijzen van die sommer kabel zijn goed te doen, zeker gezien de kwaliteit kabel die je krijgt. Monolith 4HV en 8HV zijn ergens rond de 11-12 eu per meter volgens mij.
Die heb ik ook wel eens gezien idd. Maar dan zit je wel gebonden aan de positie van dat gat en dus vaak 1 truss ergens in de nok.
De flexibiliteit van klemmen a la showtec is dat je ze overal in kan hangen. Niet zo zeer om een complete truss te dragen maar juist om dingen wat subtieler aan te pakken bij de chiquere evenementen.
Klemmetje op de spant, half coupler erop, buisje erdoor en 2 lampjes eraan. Of een 50mm pipe parallel onder de spant en daar je lampen aan. Zijn erg subtiele oplossingen maar practisch alleen maar goed te realiseren met klemmen die vastgrijpen in de groeven en M10/12 montagegaten aan de onderkant.
Topic: Ophangmogelijkheden in een aluminium tent (7-4-2012 13:20:00)De flexibiliteit van klemmen a la showtec is dat je ze overal in kan hangen. Niet zo zeer om een complete truss te dragen maar juist om dingen wat subtieler aan te pakken bij de chiquere evenementen.
Klemmetje op de spant, half coupler erop, buisje erdoor en 2 lampjes eraan. Of een 50mm pipe parallel onder de spant en daar je lampen aan. Zijn erg subtiele oplossingen maar practisch alleen maar goed te realiseren met klemmen die vastgrijpen in de groeven en M10/12 montagegaten aan de onderkant.
Beam clamps heb ik liggen, heel handig voor spanten in gebouwen/hallen, maar helaas niet te gebruiken in tenten (specifiek alu hallen overigens). Zit een vrij smalle groef in die profielen (zelfde soort als waar ze ook tentzeil doorschuiven) en daar moeten de klemmen invallen.
Topic: Ophangmogelijkheden in een aluminium tent (6-4-2012 20:22:00)Heeft er iemand adresjes voor klemmen die een maatje groter zijn dan de showtec versies?
Voornamelijk bij de tenten met grotere overspanningen zijn de profielen vaak breder (opzich geen probleem) maar hebben ze ook een bolling aan de onderkant waardoor de showtec tentklemmen niet passen.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (2-4-2012 16:31:00)Voornamelijk bij de tenten met grotere overspanningen zijn de profielen vaak breder (opzich geen probleem) maar hebben ze ook een bolling aan de onderkant waardoor de showtec tentklemmen niet passen.
RJ45 connector bij CDJ-2000 is een redelijk bekend probleem. Stekkertjes er niet laten inzitten in de flightcase kan al wonderen doen. Anders worden er andere kabels bovenop gepropt waardoor RJ45 naar beneden gedrukt wordt en gaat het mis.
Topic: Pioneer DJM-850 Topic (1-4-2012 16:01:00)Voorkantje eraf was ook eerste wat ik dacht om een DJM-900 in een 800 kist te frotten, het is alleen wel jammer dat het metaal achter dat frontje niet zwart maar gewoon blank is. Ziet er dus niet echt uit
Lijkt er wel op dat ze voor de reeksen die in set met CDJ-2000 gebruikt gaan worden allemaal die diepte gaan hanteren. Ik kwam het namelijk al eerder tegen bij de DJM-2000 dat als ie in een kist met diepte van een 800 zit de Jacks voor o.a. booth mon. er niet inpassen.
Opzich is andere afmeting geen ramp maar het is toch weer een andere maat kisten. DJM800 / CDJ2000 kistjes zijn mooi even groot.
Lijkt er wel op dat ze voor de reeksen die in set met CDJ-2000 gebruikt gaan worden allemaal die diepte gaan hanteren. Ik kwam het namelijk al eerder tegen bij de DJM-2000 dat als ie in een kist met diepte van een 800 zit de Jacks voor o.a. booth mon. er niet inpassen.
Opzich is andere afmeting geen ramp maar het is toch weer een andere maat kisten. DJM800 / CDJ2000 kistjes zijn mooi even groot.