Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van TB
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van TB (Pagina: 15 van 20)
Topic: Prolyte X30D: Oude en nieuwe koppelingen? (30-10-2009 09:30:00)
Ik neem aan dat de kastjes een passief filter hebben. De limiter limit dus je "gehele" box, om het maar even in jip-en-janneke-taal te zeggen, en dus niet iedere driver los. Het kan dus zijn dat de hoogdriver, ondanks de limiting, teveel rms-vermogen krijgt en de pijp aan maarten geeft.
Overigens heb ik mijn ernstige twijfels bij de peaklimiter van de DEQ-1024...
Overigens:Topic: specificaties Stage-line PA-3000 (20-10-2009 13:51:00)Mits de ampgain hetzelfde is!Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (16-10-2009 20:21:00)Topic: 2 of 4 pins Speakon kabel (16-10-2009 19:47:00)Neuh, eigenlijk niet! Probeer je iets te vragen, of?Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (16-10-2009 19:12:00)Nee maar je mag met BE en een auto van, in jouw voorbeeld een ledige massa van 1000 kg, wel een aanhanger met 2000 MTM trekken, mits de TM niet boven de toegestane treklast van het getrokken voertuig komt. Dit mag met B niet, maar dit staat hierboven ook al vermeldt
Topic: 2 of 4 pins Speakon kabel (16-10-2009 18:58:00)
Omdat ik nu aan het kijken ben voor een nieuwe set had ik nog een klein vraagje,
als je dan 4 polige kabel gebruikt. dan stuur je dus de sub en top aan met 1 versterker, terwijl je met een crossover juist via 2 versterkers werkt. Dan is het denk ik noodzakelijk om 2 aparte kabels te gebruiken?Told you so, koop 4-aderige kabel
Met 4-core stuur je in het geval van sub-top doorgaans dmv twee versterkers en een cross-over/processor je set aan. 1 kabel voor zowel top als sub, je hebt immers vier draadjes...
Ik wil het aantal trussdelen vergroten (Prolyte X30D), maar nu hoorde ik vaag iets over "oude" en "nieuwe" koppelingen. Maw: niet iedere X30D truss is hetzelfde. Op de site van Prolyte kan ik niets vinden. Wie kan deze mythe ontkrachten of bevestigen?
Topic: Funktion-One demodag 2009 (26-10-2009 10:30:00)Geachte forumleden,
Dinsdag 17 november a.s., van 13.00u tot 18.00u organiseren wij een open-,
cq demodag. Deze informele bijeenkomst zal in Club Trouw Amsterdam
plaatsvinden, die gelegen is aan de Wibautstraat 127 te Amsterdam.
Tijdens deze dag zal tekst en uitleg gegeven worden over Funktion-One: de
geschiedenis, (ontwerp)filosofie, toekomst en de verscheidene producten.
Daarnaast zullen er diverse demonstraties plaatsvinden: Uiteraard van de
producten, waaronder de op de Plasa 09 geïntroduceerde Resolution 3. Dit
is een drieweg full-range speaker met een hoorngeladen 18”, een 10” met
een nieuw ontwikkelde Axhead voor de middentonen en een 1”
compressiedriver voor de hoge tonen. Deze speaker kan een extreme
geluidsdruk creëren met een dermate overtuigende bass, dat het toevoegen
van sub(s) niet noodzakelijk is.
Verder zullen de toepassingen van het systeem met betrekking tot
geluidsoverlastbeperking behandeld worden. Om hier iets specifieker over
te zijn: Een cardioïde-achtige oplossing, zonder de nadelen van een
cardioïde opstelling, zal gedemonstreerd worden. Vanzelfsprekend zullen er
medewerkers aanwezig zijn die u graag alles vertellen over Funktion-One.
Is interesse gewekt, meldt u dan aan door een e-mail te sturen naar
info@funktion-one.nl. Voor overige vragen zijn wij uiteraard bereikbaar
via mail of per telefoon.
Ik hoop jullie te ontmoeten op onze demodag! Iedereen is van harte welkom.
Mvrgr,
Timo Blom
P&B Audio/Funktion-One NL
Fornheselaan 246
3734 GE Den Dolder
Tel: +31 (0)30-2414199
info@funktion-one.nl
www.funktion-one.nl
Topic: Speaker defect, toch opgelet (21-10-2009 16:03:00)Dinsdag 17 november a.s., van 13.00u tot 18.00u organiseren wij een open-,
cq demodag. Deze informele bijeenkomst zal in Club Trouw Amsterdam
plaatsvinden, die gelegen is aan de Wibautstraat 127 te Amsterdam.
Tijdens deze dag zal tekst en uitleg gegeven worden over Funktion-One: de
geschiedenis, (ontwerp)filosofie, toekomst en de verscheidene producten.
Daarnaast zullen er diverse demonstraties plaatsvinden: Uiteraard van de
producten, waaronder de op de Plasa 09 geïntroduceerde Resolution 3. Dit
is een drieweg full-range speaker met een hoorngeladen 18”, een 10” met
een nieuw ontwikkelde Axhead voor de middentonen en een 1”
compressiedriver voor de hoge tonen. Deze speaker kan een extreme
geluidsdruk creëren met een dermate overtuigende bass, dat het toevoegen
van sub(s) niet noodzakelijk is.
Verder zullen de toepassingen van het systeem met betrekking tot
geluidsoverlastbeperking behandeld worden. Om hier iets specifieker over
te zijn: Een cardioïde-achtige oplossing, zonder de nadelen van een
cardioïde opstelling, zal gedemonstreerd worden. Vanzelfsprekend zullen er
medewerkers aanwezig zijn die u graag alles vertellen over Funktion-One.
Is interesse gewekt, meldt u dan aan door een e-mail te sturen naar
info@funktion-one.nl. Voor overige vragen zijn wij uiteraard bereikbaar
via mail of per telefoon.
Ik hoop jullie te ontmoeten op onze demodag! Iedereen is van harte welkom.
Mvrgr,
Timo Blom
P&B Audio/Funktion-One NL
Fornheselaan 246
3734 GE Den Dolder
Tel: +31 (0)30-2414199
info@funktion-one.nl
www.funktion-one.nl
dj kasper schreef:
Heb je de kasten al een keer open gehaald? mogelijk dat er iets met de aansluitingen aan de hand is, anders even filter nakijken.Ik heb de tweeter daarna ook doorgemeten en deze gaf aan dat hij defect was
Lijkt me dus wel...Ik neem aan dat de kastjes een passief filter hebben. De limiter limit dus je "gehele" box, om het maar even in jip-en-janneke-taal te zeggen, en dus niet iedere driver los. Het kan dus zijn dat de hoogdriver, ondanks de limiting, teveel rms-vermogen krijgt en de pijp aan maarten geeft.
Overigens heb ik mijn ernstige twijfels bij de peaklimiter van de DEQ-1024...
Overigens:
En het frequentiebereik wordt afgekapt tussen de 63hz en 12.5mhz.
Ik neem aan dat je 12.5 Khz bedoelt. Waarom kap je hem dan al af??Vrees dat ik verkeerd gekeken heb... Hoe kom ik nu op STA-300
Topic: specificaties Stage-line PA-3000 (20-10-2009 09:15:00)Topic: limiting/ervaring dbx driverack PA+ (16-10-2009 22:31:00)
Koen van der k schreef:
Overigens maakt 't met goed ingestelde limiters natuurlijk niet veel uit welk ampvermogen je erna hebt zitten, de limiter grijpt toch in en als je outputlevel en limiterthresholds goed hebt ingesteld kun je er elke amp aanknopen die je maar wil.Frank76 schreef:
Kortom, met B rijbewijs is de MTM maatgevend, bij BE rijbewijs het werkelijk gewicht.djmathijs schreef:
Hoop dat het een beetje duidelijk is.joepurlings schreef:
Verder zal een auto van 1000kg niet snel 2000 mogen trekken, dus waar is dan de meerwaarde van BE?
djmathijs schreef:
Sorry voor een erg late reactie, maar heb toch maar voor 4pins connector met 2 aderige kabel gekozen.Omdat ik nu aan het kijken ben voor een nieuwe set had ik nog een klein vraagje,
als je dan 4 polige kabel gebruikt. dan stuur je dus de sub en top aan met 1 versterker, terwijl je met een crossover juist via 2 versterkers werkt. Dan is het denk ik noodzakelijk om 2 aparte kabels te gebruiken?
Met 4-core stuur je in het geval van sub-top doorgaans dmv twee versterkers en een cross-over/processor je set aan. 1 kabel voor zowel top als sub, je hebt immers vier draadjes...