Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Timo Beckman

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 187 bijdrage(n) van Timo Beckman (Pagina: 15 van 19)

Topic: Basisinformatie geluid (12-2-2014 17:13:00)
Nieuwe post op mijn blog
timobeckmangeluid.wordpress.com/2014/02/12/eqin-a-system/
Topic: MicW i436 Calibrated Measurement Mini Microphone for iPad, iPhone e.d. (26-1-2014 22:57:00)
Weet ik @webbie (als het voor mij bedoelt was iig).

Ik probeer mensen alleen te waarschuwen dat niet alles mogelijk is via die Iremote waar ik dus achter kwam toen ik al iets van 50 dollar verder was. Beetje jammer maar voor sommige toepassingen kan hij wel handig zijn.
SPL read out op een ge-kalibreerde setup iig zo af en toe maar verder heb ik er niet veel aan.

Ook het zichtbaar maken van data vanuit smaart in een 3rd party interface (apex en ik meen ook lake) ik heb er niet zo veel aan in vergelijking met bv een inverted processor trace t.o.v. een trace van willekeurig welk systeem ik meet.

De combi van mijn oren wat SMAART of SIM aangeeft en een beetje gezond verstand kom ik verder mee dan welke gadget dan ook. Vooral gezond verstand helpt best wel ;-)
Topic: MicW i436 Calibrated Measurement Mini Microphone for iPad, iPhone e.d. (26-1-2014 10:07:00)
Kan het niet met zekerheid zeggen op dit moment maar:

Die Iremote voor SMAART7 kan 1 zeer belangrijk ding niet op dit moment voor zo ver ik kan zien nm. het saven van een trace op je main computer.
De spatie balk is niet mee genomen in de interface iets wat de app een stuk aantrekkelijker zou maken voor wireless gebruik.
Zat net even te kijken of ze die app al geüpdatet hebben maar volgens mij zitten ze nog steeds op versie 1 (weet dit niet zeker kan het niet vinden iig)

Momenteel gebruik ik (mede doordat die app dus geen trace kan saven) een 2de mac via screen sharing tussen beide mac's waar je dus gewoon alle functies van SMAART kunt bedienen via het keyboard van mac 2.
Topic: Cursus geluid meten (9-1-2013 17:01:00)
Voor een ieder die geïnteresseerd is in een basis cursus geluidsleer en meten met FFT analyzers zoals SMAART SIM3 SAT-live bel even :

0031-626144076

of stuur even een mailtje naar :

TimoBeckmanGeluid@hotmail.com

Het geen ik behandel is een stuk basis theorie (snelheid v/h geluid golflengte fase en daarna wat er gebeurd op het moment dat je met crossovers aan het werk gaat dus filter topologie en combinaties hiermee) .
Alle theorie wordt gelijk onderzocht met een meet programma zoals SMAART zodat je gelijk het effect ziet van het toepassen van delay en filters aanwezig binnen moderne systeem processors .

Mocht je vragen hebben kun je via mail of mobiel contact zoeken voor meer informatie en de prijs .
Eventueel kun je op mijn blog meer te weten komen over mijn vakgebied en over het meten van geluid .
timobeckmangeluid.wordpress.com/

Met vriendelijke groeten Timo Beckman .

nb: Geplaatst na overleg met New-Line .
Topic: SPL meting volgens nieuwe Belgische wetgeving (31-12-2012 11:17:00)

bomdes schreef:

StijnS schreef:

Als ik me niet vergis moet je volgens de nieuwe wetgeving in bepaalde klasses ook een log bijhouden van de geluidsdruk over de avond.
Misschien kun je eens naar een software oplossing kijken. 10-Eazy b.v.?
10-Eazy ziet er wel leuk uit, maar ik vind er nergens prijzen van terug op hun site.
Op zich prefereer ik ook gewoon een all-in-one toestel met ingebouwde mic. Op die manier moet ik ook niet altijd met een laptop liggen sleuren.
Ga uit van een prijs tussen de 3 en 4000 ex toe gevoegde onzin die door de dieven club in den haag wordt geheven
Topic: Basisinformatie geluid (10-12-2012 12:08:00)
Sorry ik post alleen en bij mij ziet het er goed uit .
Vandaar dat ik alles laat zo als het nu is .
Topic: Basisinformatie geluid (9-12-2012 18:16:00)
En voorlopig de laatste post op mijn blog totdat ik weer een nieuw idee heb om over te posten .

timobeckmangeluid.wordpress.com/2012/12/09/alignment-simulation-on-a-passive-pmc-studio-monitor-of-2-2way-sources-using-delay-vs-using-all-pass-filters/
Topic: Basisinformatie geluid (7-12-2012 17:37:00)

Dré schreef:

Er gaat wel iets fout bij de weergave van je plaatjes (worden groter weergegeven dan ze zijn (in ieder geval in Google Chrome)).
Sorry op mijn windows laptop en op mijn Ipad ziet het er goed uit ook met Chrome
Topic: Basisinformatie geluid (7-12-2012 13:46:00)
En weer wat data van een meeting van de afgelopen 2 dagen op een theater systeem wat ik onderhanden heb genomen tijdens het geven van een cursus meeten met een FFT analyzer (in dit geval SMAART) .

timobeckmangeluid.wordpress.com/2012/12/06/real-world-tuning-a-theatre/
Topic: SMAART 7 VS smaart I/O (24-9-2012 09:21:00)
4pre motu
octa nog iets van roland
presonus
er zijn legio geluidskaarten die met smaart kunnen werken .

1 ding wat met sim wel kan en smaart niet = het automatisch aan en uit zetten van verschillende processor kanalen via een line switch . Als je alleen met kleine pa-tjes werkt is dit niet zo'n probleem maar als je met 16 kanalen/zones (of meer) te maken krijgt kan het makkelijk zijn (om fouten te voorkomen)