Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Braz
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Braz (Pagina: 14 van 20)
Topic: Final scratch? (30-3-2004 10:41:00)Goed lezen Reind, die tip gaf je zelf al!
Topic: overslaan plaat/naald versleten? (24-3-2004 11:03:00)
Misschien is het een Numark TT-X1 met een enorme bak speling op de arm....Of mag ik dat niet zeggen....
Heb net een mailtje gehad van de platenzaak, ze hebben de plaat daar ook getest en daar gebeurde hetzelfde. Oorzaak, de plaat is te hard gesneden (qua geluidsweergave dan he) Door de trillingen die dan ontstaan, slaat de plaat over. Daar was verder niets aan te doen, behalve dan de naalddruk verhogen. Ik moet er dus maar genoegen mee nemen, want het ligt dus aan de originele matrijs(?) en dus elke persing heeft last van deze trillingen.
En klopt dit verhaal wel wat de platenzaak me vertelt? (Neem aan van wel maar heb er geen verstand van)Topic: overslaan plaat/naald versleten? (23-3-2004 13:49:00)
Misschien is het een Numark TT-X1 met een enorme bak speling op de arm....Of mag ik dat niet zeggen....
Anti-skating staat goed (op drie en de naalddruk ook op drie) en het is een reloop 5000. (geen pisbak naar mijn mening)
Heb net een mailtje gehad van de platenzaak, ze hebben de plaat daar ook getest en daar gebeurde hetzelfde. Oorzaak, de plaat is te hard gesneden (qua geluidsweergave dan he) Door de trillingen die dan ontstaan, slaat de plaat over. Daar was verder niets aan te doen, behalve dan de naalddruk verhogen. Ik moet er dus maar genoegen mee nemen, want het ligt dus aan de originele matrijs(?) en dus elke persing heeft last van deze trillingen.
Topic: overslaan plaat/naald versleten? (19-3-2004 15:39:00)
Mij lijkt het final scratch-systeem best handig en wel om de volgende redenen:
- nooit meer een zware platentas mee; hooguit die platen die je nog ff niet omgezet hebt naar mp3.
- Vinyl slijt! Handig dan toch om het meteen om te zetten naar mp3 en het origineel in de kast zetten. Je zou het ook op cd kunnen branden, maar dan moet ik weer cdj's gaan kopen en heb nu al twee redelijke tt's staan. Qua gevoel draai ik ook liever op tt's.
- En aan elk systeem kleven idd nadelen dus ook aan final scratch (comp. kan crashen)
maar met het oog op het kostbare vinyl, zou ik toch graag digitaal gaan draaien. TT's heb ik al, cdj's niet dus dan ga ik voor final scratch. Of iemand hier moet me aan kunnen tonen dat dat niet zo verstandig is.
Topic: Advies met keuze voor Draaitafels (26-3-2004 13:29:00)- nooit meer een zware platentas mee; hooguit die platen die je nog ff niet omgezet hebt naar mp3.
- Vinyl slijt! Handig dan toch om het meteen om te zetten naar mp3 en het origineel in de kast zetten. Je zou het ook op cd kunnen branden, maar dan moet ik weer cdj's gaan kopen en heb nu al twee redelijke tt's staan. Qua gevoel draai ik ook liever op tt's.
- En aan elk systeem kleven idd nadelen dus ook aan final scratch (comp. kan crashen)
maar met het oog op het kostbare vinyl, zou ik toch graag digitaal gaan draaien. TT's heb ik al, cdj's niet dus dan ga ik voor final scratch. Of iemand hier moet me aan kunnen tonen dat dat niet zo verstandig is.
Reind schreef:
Dacht ff dat het over die draaitafels ging wat betreft het verschil in prijs :P
dacht er ook meer aan om mijn platen te digitaliseren. Op cd verschijnt er nauwelijks wat interresants voor mij...
Topic: overslaan plaat/naald versleten? (24-3-2004 09:42:00)Dus ik koop binnenkort twee mooie cd-spelers bij je Dre en ik ga aan het digitaliseren. Want ik begin nu toch ook wel de nadelen van vinyl in te zien.
Topic: overslaan plaat/naald versleten? (24-3-2004 09:23:00)
braz schreef:
Magik77 schreef:
Afgezien van het feit dat het bij het ene element wel gebeurt en de andere niet. Staat je anti skating goed???Misschien is het een Numark TT-X1 met een enorme bak speling op de arm....Of mag ik dat niet zeggen....
Magik77 schreef:
Afgezien van het feit dat het bij het ene element wel gebeurt en de andere niet. Staat je anti skating goed???Misschien is het een Numark TT-X1 met een enorme bak speling op de arm....Of mag ik dat niet zeggen....
Heb net een mailtje gehad van de platenzaak, ze hebben de plaat daar ook getest en daar gebeurde hetzelfde. Oorzaak, de plaat is te hard gesneden (qua geluidsweergave dan he) Door de trillingen die dan ontstaan, slaat de plaat over. Daar was verder niets aan te doen, behalve dan de naalddruk verhogen. Ik moet er dus maar genoegen mee nemen, want het ligt dus aan de originele matrijs(?) en dus elke persing heeft last van deze trillingen.
dus als ze de plaat niet terugnemen heb ik geen poot om op te staan? Is het trouwens niet erg snel dat een ortofon OM PRO na drie maanden (50 draai-uren) al op is?
Topic: overslaan plaat/naald versleten? (19-3-2004 15:34:00)dat gevoel kreeg ik ook al, lekker naar een ander. Maar ze hebben daar zo'n goeie platen, die ik vrijwel nergens anders kan krijgen....maar goed...... Het ligt dus niet aan mijn element (even ter bevestiging). En bedankt voor de snelle reactie dre.
Topic: overslaan plaat/naald versleten? (19-3-2004 15:31:00)okay...maar ze zeggen daar dat het gewoon aan mijn element ligt. "meneer, we hebben hier dezelfde persing gedraaid en die doet het gewoon goed hoor, met ons stanton 500 element". Ja , dat doet ie bij mij ook, maar ik draai nu eenmaal liever met ortofon, want stanton klinkt minder...
Topic: overslaan plaat/naald versleten? (19-3-2004 15:27:00)thanx dre; het zal dus wel aan de plaat liggen dan? Moet haast wel want alle andere platen, zelfs die helemaal grijs zijn gedraaid, doen het wel prima. Dus ik kan gewoon eisen van de platenzaak dat ze de plaat terugnemen.