Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van CyberDance

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van CyberDance (Pagina: 13 van 20)

Topic: Patchlijst in Excel (12-8-2012 14:04:00)
Daar heb je toch je lichttafel voor?

Patch erin tikken, printen, fertig. Bij grote producties hoort ook een echte lichttafel sneaky :V .

En anders is het in excel toch simpelweg "bovenliggende cel" + "aantalkanalenvankopje" en dat 20 vakjes doorslepen in geval van 20 koppen?
Een patch is toch altijd ietwat custom naar mijn idee, het is niet van ik gooi er wat aantallen in en er rolt wat uit. Ik wil namelijk dingen als atomics (ivm dipswitches) aan het begin van het universe om maar wat te noemen.

Als je echt met een kant-en klare lijst op basis van type fixture wilt werken en niet zelf de kanalen telkens uitzoeken kan je een lookup uit een andere tabel doen adhv fixture code. Het "bovenliggende cel" + "aantalkanalenvankopje" deel zet je dan gewoon over X aantal rijen vast erin. Moet je 1x fixture code invoeren en vervolgens 20 vakjes naar beneden slepen voor 20 keer.

Ik gebruik het fixture code verhaal voor dimmer en PSU patches. Houdt ook rekening met channel-load en totale fasebelasting etc. Dat zijn 4 tabbladen. 1x invul, 1x lampcode met vermogen, 1x multi label met omschrijving en het laatste is de kant en klare afdrukbare dimmer/PSU patch om op het rack te plakken of om te gebruiken tijdens het prikken.
Topic: geluid O.S. Londen (12-8-2012 13:51:00)
Gezien het formaat van de kasten is het def. geen kara als main PA. Ik vermoed V-dosc (K1 heeft handvaten anders).

Downfills lijken arcsen idd, alhoewel dat volgens mij officieel niet als downfill rechtstreeks onder V-dosc gebruikt kan worden, maar daar zullen ze vast wat op gevonden hebben daar, scheelt nogal wat kasten ivm afstraling razz :p
Topic: Lichtbrug buiten en kans op regen (12-7-2012 00:57:00)

Tom schreef:

Ook ik heb wel eens te maken met een bruidspaar wat het 50 euro goedkoper wil.
Ik ben er vrij zeker van dat dat soort mensen die actie overal proberen, dus niet alleen bij de drive-in show maar ook bij horeca en andere leveranciers.
Topic: Lichtbrug buiten en kans op regen (11-7-2012 20:39:00)
Zolang er mensen zijn die zich niet of minder aan de regels houden omdat ze anders te duur zijn zullen die organisaties nooit meer geld overhebben voor in hun ogen hetzelfde.

Als niemand het wil uitvoeren omdat het niet veilig kan gaan de budgetten vanzelf omhoog, of is men vanzelf tevreden met minder voor dezelfde prijs.
Topic: grote toppen keuze maken, welke en waarom? (4-7-2012 14:56:00)
Degenen die ik ken en met VRX werken als compleet systeem met de I-Techs doen sowieso amper wat met de processing. Ampje aan setting laden gas erop "makkelijk".

Nogmaals het hele concept heeft voor een hoop dingen niet mijn voorkeur maar juist in het toepassingsgebied van dit systeem zie ik er juist wel voordelen in dat het actief is. Het zijn compacte setjes waar een bak herrie uitkomt. Juist op de plekken waar je dat wil neerzetten/hangen kan het een extra voordeel zijn dat je geen versterkerracken moet meeslepen / ergens moet neerzetten.

Koninginnedag voorbeeld waren allemaal kleine setjes met tussen de 3 en 8 kasten per locatie/boot. Dan ben je bij die aantallen kasten blij als je signaal en stroom kan doorlussen, mixer ervoor en gas erop ipv al die versterkerracken die je ook nog eens ergens kwijt moet.

Vorige week was een setting in de jaarbeurs 5000 man spraak en wat muziek die bij film-instarts hoorde. Klik Vanwege o.a. tribune setting zou dat met "echte" line array betekend hebben een slordige 72 kara's ex subs en dan nog alle versterkerracken. Kostelijk grapje en dan is een fixed angle "line-array" een mooi compromis. Actief maakt het dan alleen nog maar handiger: Geen 600 meter of meer speakon trekken of versterkerracken meevliegen op de een of andere manier, gewoon per trusslijn een LK37 de lucht in voor signaal en een harting voor prik. Per 2 banaantjes sub en top op aparte outputs op de Vi1 en je kan ruim voldoende voor dit soort toepassingen.

Als ik perfect geluid wil en alles wil kunnen doen qua processing neem ik de Turbosound kasten wel mee of hang ik een echte line-array op sneaky :V Voor bijvoorbeeld live muziek zet ik 10x liever een flood set neer ipv een VRX of KLA stack setje ook al is het een stuk lomper om mee te nemen.

Dat AED de enige is met zo een horde KLA klopt, maar voor VRX of eender welk ander systeem blijven er bij aantallen van 50+ vaak ook maar een handjevol verhuurders over. Kleine hoeveelheden zijn overal wel te vinden. Dat VRX in kleinere hoeveelheden op meer plaatsen te vinden is dan KLA op dit moment is zoals al eerder aangehaald zo gek niet aangezien het relatief nieuw is.

Hoe je het ook draait of keert, er is simpelweg geen enkel systeem, hoe goed ook, dat perfect is voor alle toepassingen. VRX/KLA is een systeem waar je op een hoop plekken mee wegkomt, maar dan neem je naar mijn idee ook vaak genoegen met "het voldoet" en niet meer of minder dan dat.
Topic: grote toppen keuze maken, welke en waarom? (4-7-2012 12:08:00)

bomdes schreef:

Daarnaast is er geen kat die de KLA verhuurt, itt de VRX.
Raar toch dan dat ik met Koninginnedag een slordige 110 kasten KLA /KW weg had staan. En vorige week 54 kasten KLA top/sub weg had hangen.

Ik ben verder absoluut geen grote voorstander van zowel KLA als VRX in de zin van allround gebruik, maar er zijn zeker wel toepassingen waar ik er de voordelen in zie. En dat heeft dan mede te maken met het actieve van KLA. Actief VRX bestaat ook maar zie dát maar eens te vinden in een beetje aantallen.
Topic: grote toppen keuze maken, welke en waarom? (1-7-2012 15:08:00)
Tja, iets met amerikaanse sound die originele JBL settings ....

QSC KLA niet iets om ook eens naar te kijken? Zelfde idee als VRX, wel alleen actief te verkrijgen.
Topic: Aansluiten dimmerpack (26-6-2012 18:23:00)
Multimeter erop en je weet het toch? Ff testen of de klemmen onderling verbonden zijn of niet.
Topic: Hulp / tips voor Beamer in een feest tent (26-6-2012 11:55:00)
LVL is een hele goeie voor video-spul in Belgisch Limburg idd.
Topic: Inrichten aluhal evenement (20-6-2012 15:10:00)
De enige die je kan vertellen wat er in de tent mag is de tentenbouwer. Afhankelijk van het model is dat zeer weinig tot best wel veel.

Vaak kan er, mits rekening gehouden wordt met wind, meer in dan de initiële/standaard opgave, maar dan moet het spul boven een bepaalde windkracht naar beneden.

Je kan met zo'n lange rechte truss natuurlijk ook best een end komen met het verdelen van de last door aan iedere spant en dus veelal om de 5mtr te takelen ipv de gebruikelijke 10. Dat doe je dan NIET met handtakels maar met lichte electro's zoals bijvoorbeeld SM2-tjes of SM5-en. Hoe kleiner de takel hoe meer gewicht je overhoudt voor de rest van het spul.

Als je in de nok gaat hangen en je maakt gebruik van tentklemmen, gebruik er dan 2 per punt met een mini brideltje, zo belast je ze loodrecht en dat is bevorderlijk voor de WLL van je oogmoeren. Zorg ook dat je de maat en vorm van de hoofdspanten opvraagt, sommigen zijn te groot of hebben een bolling op de kopse kanten waardoor tentklemmen niet passen.

EDIT: ik zie net de afmetingen van je tenten dus niet alles zal van toepassing zijn, maar laat het dan gelden als algemeen advies.