Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Knorrepot

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Knorrepot (Pagina: 13 van 20)

Topic: Nieuwe versterkers DAP (Stage-Amp) (7-3-2013 09:04:00)

eddy wally schreef:

okido4777 schreef:

heb dit weekend de stage amp 4.4 gekocht.
Wist niet dat deze al eens leverbaar geweest zijn.De 4.0 geen probl.maar telkens ik klanten heb voor 4.4 heb ik al niet leverbaar gezien.
Ik heb ook een 4.4 thuis staan. Hij was even leverbaar, maar wanneer dat nu weer is wachten we af. Wij kunnen er ook nog wel 3 gebruiken..
Topic: Nieuwe versterkers DAP (Stage-Amp) (3-3-2013 00:52:00)

dj-d schreef:

Ik moet heel eerlijk bekennen dat jouw post mij zeer doet twijfelen of ik voor 2 stuks FP10000Q replica of 4 stuks StageAmp 4.0's moet gaan..
Die keuze laat ik toch geheel aan jezelf. Heb nu een andere replica thuis (jaja de Q10.000 is een zeer gewild copie monster) maar deze klinkt ook weer anders.. Niet ik het voordeel van de vorige amp.

Daarnaast heb ik meer vertrouwen in een stage amp. Waar denk je nog garantie te krijgen op de grijze import China copies?
Topic: Camco D-power series (3-2-2013 18:11:00)
Hoi Vintcent,

Was de bedoeling een ps10r2 setje met ls600 subs. Dus dat zou goed moeten komen..
Het hoog is scherp??
Topic: Camco D-power series (3-2-2013 16:02:00)
Beste Forum leden,

Zijn hier al mensen die ervaring hebben met de D-power series van Camco?

Ik doel met name op de D4.

Groet Bram
Topic: geluids setje. (3-2-2013 01:11:00)
Volgensmij heeft de TS geen interesse meer om te reageren .
Topic: Nieuwe versterkers DAP (Stage-Amp) (25-1-2013 12:01:00)

Hollender schreef:

Voor mij absoluut nuttige info. De vergelijking met andere versterkers is hier ook interessant.
[
Ik hem heb ook wel vergeleken met een nieuwe NXAMP 4*4 met nieuwste load (voor gebruik in nexo configuraties) maar denk niet dat die info hier relevant is, eigenlijk naast al onze meest gebruikte amps gehad.
Wat wel een groot pluspunt is dat deze goed samenwerkt met een NX processor van Nexo. Ook de gain blijft netjes stabiel, bij een goede spanning meet de NX242 1800 watt @ 8ohm op top, en 1950 watt @ 8 ohm op sub. Gewoon gemeten met een DanceSmash CD op, en maximaal uitgestuurd. Op papier zou de amp 1500 watt @ 8 ohm leveren. Hij haalt dus makkelijk zijn vermogen.
(te vergelijking, de zelfde test met een Camco V6 (geeft op papier 1350 @ 8 ohm) meet de processor 1650 watt @ 8ohm met de zelfde opstelling.

Nog niet vergeleken: Dap p2000 en een RJ tronics P3600, en Soundtop V3600, Crown Itech9000HD, Camco Tecton 38.2 en een behringer inuke3000.
Mochten er nog meer vragen zijn, hoor ik het wel, tijdens de carnaval worden ze beide ingezet en heb ik nog wel wat ruimte om het eea te testen.

Mijn conclusie staat hierboven al beschreven. Vergelijk met een camco en de andere duurdere amps (nexo, crown, lab, etc) is natuurlijk niet helemaal eerlijk gezien de prijs, wel interessant.
Topic: Nieuwe versterkers DAP (Stage-Amp) (25-1-2013 08:22:00)

Watt-Xtra schreef:

een stage amp "kleurt" het geluid dus?

Want presteert op het laag wel, op het mid minder en het hoog wel weer?

Synq 3K6 deed ook aan kleuring... op bassen heel behoorlijk... op monitor gewoonweg blikkerig... een geluid wat je zeker niet wilt hebben! Fullrange kastjes klinkt het naar mijn idee ook niet lekker... Op laag en mid was het prima te doen.. maar op fullrange gebruik en of hoog, gaf de synq een geheel eigen sound mee!

Stage amp ken ik zelf niet... lab wel weer, zowel orgineel als ook een clone...(je hoort geen verschil)
Hij kleurt niet, maar 1 op 1 vergelijk met een camco v6 klinkt de camco wat dikker/voller. Zélf heb ik ook een synq gehad, maar gauw weer weg gedaan! Puur om de klank..

Zoals ik jou al vertelt heb, klankmatig beter dan een lab cloon. Getest op een nexo ps10R2 set.
Ik kom er eer deze dagen wel een keer mee langs.
Binnenkort maar eens doen, ik heb de andere lab ook nog liggen momenteel..
Topic: Nieuwe versterkers DAP (Stage-Amp) (24-1-2013 16:38:00)

Hollender schreef:

Graag!

happy :)
De wedervraag: wat wil je weten?

Mijn ervaringen:
Geeft met gemak het opgegeven vermogen! (gemeten met NX processor)
Gain blijft stabiel
Amp blijft stabiel draaien onder vollast
Klankmatig een stuk beter dan de lab pf10000q clonen, ev CP3000s, crown MA serie, anders dan een xti maar kan er prima aan mee komen, en zeker een stuk beter dan de synq ampjes op de toppen. Dit vergelijk is op een setje nexo ps10R2 gemaakt.
Drukt op het laag op 4 ohm prima door op een dubbel 18" sub.

Ook niet geheel onbelangrijk: draait goed op een aggregaat! (carnavalswagen o.a.)
De amp maakt ook niet veel kabaal als deze bijv bij een presentatie als delayamp in se zaal staat.
1 op 1 vergelijk met een ev CP3000s en een lab cloon heeft de stageamp meer dynamiek in het geluid.
Ook heb ik hem naast een Camco vortex6 gehad, niet geheel eerlijk vergelijk, maar de uitkomst viel mij niet tegen!

Conclusie: voor het geld een prima amp die zeer bruikbaar is voor zowel top als sub.

Wil je dan toch een puntje van kritiek horen: in het mid is ie een tikje terughoudend, maar dit valt nauwelijks op. (op een setje nexo hoor je alles)
Op de sub klinkt een lab cloon iets vetter, de stage amp iets meer clean. Dit is een kwestie vansmaak denk ik.
Topic: Nieuwe versterkers DAP (Stage-Amp) (24-1-2013 13:57:00)
Inmiddels al aardig wat ervaring met de stage amp 2.6 en 4.0. Mocht er nog interesse zijn in ervaringen?
Topic: Draadloze Frequenties in de toekomst (18-1-2013 09:08:00)
Dan zit ik met mijn dubbele AKG set nog aardig goed, deze werkt van 680 tot 790 happy :)