Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van TB
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van TB (Pagina: 13 van 20)
Topic: Virtual DJ + DMC 2 + Windows 7 probs (21-5-2010 10:54:00)Wst een gelul. Ooit voor voor hoorngeladen subs gestaan?Topic: Volgorde aansluiten Cross-Over & Equalizer (17-3-2010 23:47:00)De cambridgebar zit ook niet echt in de binnenstad, daar zijn soms erg veel problemen met geluidsoverlast(beperking). Verder ken ik zeker wel locaties in Utrecht die goed klinken
.Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (17-3-2010 11:33:00)Dat verschilt maar net per locatie! Waar ga je doorgaans op stap?Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (16-3-2010 09:00:00)
Ik gebruik 32 bits!
Topic: Virtual DJ + DMC 2 + Windows 7 probs (21-5-2010 09:53:00)In het verleden gebruikten wij altijd onze oude vertrouwde laptop met windows xp. Daar stond virtual DJ op en die werd aangestuurd door een numark dmc2 controller. Werkte prima.
Nu hebben we een nieuwe laptop gekocht. We zitten helaas vast aan die pleur*s Windows-7. Afijn, de nieuwste virtual DJ staat daar nu op (6.0.8), en ook weer aangestuurd door een DMC2. Dit gaat enige tijd goed, maar er komt telkens een moment dat de muziek gaat haperen/stotteren. Dit is vaak bij 1 deck, de andere werkt dan meestal nog feilloos. Dit gaat soms ook weer over, soms houdt dat deck dit probleem een tijdje.
Het gekke is nu dat, als de DMC2 van de laptop gekoppeld wordt, het probleem direct over is en het deck de problemen niet meer vertoont. De tekst van het haperende deck blijft bij het ontkoppelen op het scherm van de DMC2 staan. Alleen van het haperende deck. De CPU-load wordt ook een stuk minder na het ontkoppelen. Het ligt niet aan de DMC2, want deze heb ik al verwisseld.
Wat zou hier in hemelsnaam het probleem kunnen zijn? Ik heb internet afgezocht, maar niemand met hetzelfde probleem kunnen vinden.
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (9-5-2010 17:13:00)Nu hebben we een nieuwe laptop gekocht. We zitten helaas vast aan die pleur*s Windows-7. Afijn, de nieuwste virtual DJ staat daar nu op (6.0.8), en ook weer aangestuurd door een DMC2. Dit gaat enige tijd goed, maar er komt telkens een moment dat de muziek gaat haperen/stotteren. Dit is vaak bij 1 deck, de andere werkt dan meestal nog feilloos. Dit gaat soms ook weer over, soms houdt dat deck dit probleem een tijdje.
Het gekke is nu dat, als de DMC2 van de laptop gekoppeld wordt, het probleem direct over is en het deck de problemen niet meer vertoont. De tekst van het haperende deck blijft bij het ontkoppelen op het scherm van de DMC2 staan. Alleen van het haperende deck. De CPU-load wordt ook een stuk minder na het ontkoppelen. Het ligt niet aan de DMC2, want deze heb ik al verwisseld.
Wat zou hier in hemelsnaam het probleem kunnen zijn? Ik heb internet afgezocht, maar niemand met hetzelfde probleem kunnen vinden.
Toch merk ik dat er in het oosten en noorden een toenemende interesse is voor dance-muziek, er komen naar de hardstylefeesten ook meer techno-, house-, etc-feesten. Is een keer wat anders dan in de blote kont van mooi wark
.
Topic: bas geluid draagt te ver (9-5-2010 12:52:00)
.s schreef:
* zijn de speakers hoorn-geladen of bass-reflex? want hoorn-geladen speakers hebben de neiging om dichtbij weinig geluidsdruk te produceren, maar veraf veel meer. bass reflex speakers zijn beter voor geluid in kleine ruimtes.Als je hem voor de crossover aansluit kun je toch ook de subs en toppen aanpassen met de EQ?
Just curious: welke ingrepen doe je precies met de EQ?
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (17-3-2010 23:24:00)Just curious: welke ingrepen doe je precies met de EQ?
SebasVD schreef:
Dit gaat over 'ons' cafe (Cambridgebar). Bij de meeste kroegen in Utrecht is het geluid matig tot verschrikkelijk! Om over de feestkelders aan de werf nog maar te zwijgen.
.Philip_Janssen schreef:
Het geluidsniveau is trouwens voor kleinere gelegenheden in Utrecht overigens ronduit prima te noemen. Het is geen discotheek, maar je kunt het er wel voor een avondje van maken.Een grote ergenis zijn DJ's die hun DJM800 continu in het rood sturen. Vaak helpt het houden van een gesprekje van tevoren, waarbij uitgelegd wordt wat het systeem kan, en hoe het systeem het beste presteert, wel. Maar er zitten gasten bij...
Een collega heeft daar een leuke truc voor: Gooi een x aantal ms delay op de monitor, dat straft wel
Topic: schema tekenen geluid (12-3-2010 19:26:00)Een collega heeft daar een leuke truc voor: Gooi een x aantal ms delay op de monitor, dat straft wel
Voor grote festivals gebruiken wij een draaiboek waarin we o.a. een aansluitschema opnemen. Ben de naam van het programma (is daar speciaal voor gemaakt) even vergeten, maar dat zal ik even opzoeken!
Topic: Pioneer CDJ-2000 Topic (14-1-2010 09:55:00)