Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van CyberDance

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van CyberDance (Pagina: 12 van 20)

Topic: Pioneer CDJ-2000nexus (5-10-2012 19:53:00)

bomdes schreef:

Aan Pioneer verdien je geen ballen als ze niet 2x per week buiten gaan, of je de hoofdprijs kan vragen. Maar als je ze niet hebt, dan verhuur je al de rest ook niet.
Je kan ze ook huren.. dan gooi je je geld helemaal weg. Als je eens gaat eens rekenen hoevaak je een serieuze line array of geluidssysteem moet verhuren alvorens je het eruit hebt word je nog minder vrolijk.
Topic: Pioneer CDJ-2000nexus (5-10-2012 19:48:00)

Watt-Xtra schreef:

Verder heeft pioneer nog wel eens last van warmte... Wordt er geadviseerd, haal ze uit de flightcases, kunnen ze beter koelen. Een djm900 kun je een ei op koken! Maar je wilt die dure spelers niet uit de flightcases halen! Daar zijn ze te duur voor. In een orginele pioneer case zitten ze zelfs beter ingepakt (dit minder warmte kunnen afgeven aan de omgeving met alle gevolgen vandien) dan enkele andere flightcase bouwers!
Kisten met lage bodem doet wonderen!

Dré schreef:

In het geval van de ethernet poort is een simpele "fix" volgens mij het gebruik van een gluegun. Flinke kwak aan de binnenkant zodat het chassisdeel aan meer vast zit dat z'n printpennen kan wellicht al een slok op een borrel schelen.
Het probleem is niet dat het chassisdeel los komt van de print maar dat het chassisdeel intern naar de filestijnen gaat. iig bij de +-20 die ik tot nu toe gerepareerd heb zaten ze allemaal nog prima vast op de print.

Valt me trouwens wel op dat ik een aantal CDJ's gezien heb waar het USB chassisdeel extra tegengehouden wordt door een metalen clipje en een aantal die dat niet hebben. Blijkbaar worden er tussendoor toch nog wel her en der updates gedaan.
Topic: speakon chassisdelen solderen (4-10-2012 23:23:00)
Ik heb de speakons die niet biamp zijn hier dus juist met die reden wel doorgesoldeerd op de racken. Alle subs zitten namelijk op 1+- en de toppen altijd op 2+-.
Op die manier kan je altijd sub en top doorlussen en aan een 2weg rack hangen met 1 speakon en in geval van los gebruik van de toppen op stokje voor bepaalde zaken werkt ie ook gewoon zonder allerlei rare verlopen op een losse versterker.
Als je alles op 1+- hebt zitten moet je ook weer rare fratsen gaan uithalen of veel losse speakon leggen naar de racken.

En dan laten we de 218's die 1 driver op 1+- en 1 driver op 2+- hebben nog maar even achterwege razz :p

Verder horen biamp kasten aan een 2- of 3-weg rack, punt sneaky :V Wellicht is het iets minder hufterproof (maar dat is speakons omschroeven op klus omdat er weer eens 2+- toppen meezijn en een 1+- versterker en ze vervolgens vergeten terug te schroeven nog minder) maar het werkt tenminste wel altijd en makkelijk. In veel gevallen moet je juist minder nadenken.
Topic: speakon chassisdelen solderen (3-10-2012 18:08:00)
Opzich een logische manier aan de versterker-kant. Alle speakons die niet biamped zijn worden hier ook zo gesoldeerd. Dan maakt het niet uit of je een 1+- of 2+- kastje aansluit, werkt altijd.

Speaker-kant uiteraard nooit 1+- 2+- doorverbinden.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (19-9-2012 23:16:00)

Watt-Xtra schreef:

Tussen 40 en 65 euro zit nogal een verschil! ...
True maar een garagist heeft ook wat meer/duurder materiaal nodig dan een elektricien natuurlijk.

Bij de Stern waar ik ga voor onderhoud van Sprinter rekenen ze overigens helemaal niet met uurloon op de factuur maar is het werk telkens gespecificeerd bij het onderdeel als in in/uitbouwen onderdeel X of onderdeel Y incl. montage etc.

Watt-Xtra schreef:

Even terug ontopic.... iemand ervaring met BE-combi's dan wel clickstars? Mijn renault bus gaat er zowieso uit, en de bakwagen wordt ook kwa laadvermogen aan de krappe kant. Om niet onnodig een duur rijbewijs te moeten halen lijkt een BE het juiste vervoers middel!
Handig om de wet te omzeilen maar vrij duur in aanschaf, je hebt er ook een mooie 2de handse vrachtwagen voor. Verder zit je met de 90km/u beperking, als je die wagen voor alle klussen wil gebruiken is dat echt wel iets om rekening mee te houden. BE Combi is ook alweer wat langer en dus slechter te manouvreren bij krappe locaties.

Als je een grote pool aan mensen met BE rijbewijs hebt zijn het mooie oplossingen, anders zou ik toch sneller naar C neigen. Verder is het natuurlijk ook enorm afhankelijk van hoe hard/vaak je de ruimte nodig hebt.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (19-9-2012 20:50:00)

Watt-Xtra schreef:

Ik vind het pure diefstal... 65 euro per uur ex btw vragen voor een monteur welke zelf misschien wel 1600 euro netto in de maand overhoud.
Wat is daar pure diefstal aan. De garage waarin gewerkt wordt, onderhoud en aanschaf van bruggen en alle overige gereedschap zal toch ook betaald moeten worden.

Als een loodgieter of electricien jou 40eu per uur doorberekent ga je hem toch ook niet uitmaken voor oplichter? Ook daar is een deel van het uurloon voor bekostigen van gereedschappen en weet-ik-het-wat.
Topic: Kryptons (18-9-2012 21:21:00)
Toevallig eentje op de testbank staan dus heb even gevoeld. Als de tekst op de lampvoet recht staat, dus leesbaar komt de warme lucht aan het rooster bovenaan eruit. Opzich niet meer dan normaal ook lijkt me, anders blaast ie de warme lucht de kop in?
Topic: Kryptons (18-9-2012 17:41:00)
Hier geen foampjes in de kryptons iig.
Topic: Pioneer CDJ-2000nexus (13-9-2012 22:45:00)
Aan de ene kant is het grommelen dat er nu idd weer een nieuwe CDJ is en we de hele bende weer kunnen gaan vervangen maar aan de andere kant is het maar goed dat er niet meer soortgelijke geaccepteerde spelers zijn van andere merken, kunnen we nog meer types gaan kopen.

Het is nu al erg genoeg op de festivals. De ene wil CDJ2000's, de andere komt weer met zijn laptops en eindeloze partij controllers, je blijft omprikken.
Om nog maar te zwijgen van de verschillende mixers: DJM-900, een zeldzame DJM-2000 hier en daar, Xone:92 en dan nog de overige vagere Xone types.

Om het omprikken tegen te gaan worden op festivals nu al de meeste stages uitgevoerd met 2 booths: DJM800/900 + 4x CDJ-2000 en daarnaast een plek voor een DJM of Xone + eigen laptops/controllers van de DJ en in sommige gevallen nog een paar CDJ's.

Bij het laatste festival hier resulteerde dat in een slordige 24 CDJ's en 11 mixers voor ocharme 6 stages. En dat is excl de spares.
Nee, laat er dan toch maar 1 type zijn wat iedereen wil ...

De netwerkpoort bug op de CDJ-2000 is overigens ook maar de vraag of dat een echte bug is of dat het gewoon grotendeels user-error is. Er zijn namelijk bedrijven die steen en been klagen erover en anderen moeten de eerste die stuk is van eigen voorraad nog voorbij zien komen (Waaronder ikzelf). Als je de netwerkkabel achterin je PC er ondersteboven/achterstevoren en eventueel met grof geweld als het niet past inpropt gaat ie ook stuk.
Topic: old scool bereversterkers (8-9-2012 13:25:00)

civicske schreef:

ik hoorde hier op het forum iemand die zeer tevreden was van de jbl mpx-mpa reeks en de qsc mx... nu kan je deze voor n 400€ komen 2deh maar hiervoor heb je ook een qsc rmx2450 die pak jonger is...
QSC RMX is een stuk jonger maar komt, net zoals bijv. PLX series voor het sub nog niet in de buurt van JBL MPX/MPA of QSC MX/EX.

QSC PL series blijven naar mijn idee nog steeds de beste "verouderde" reeks die je kan kopen tegen een relatief goede prijs.