Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Braz
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Braz (Pagina: 11 van 20)
Topic: Reloop 4000 M3D Draaitafel uitverkocht ?! (3-5-2004 11:19:00)
Het liefst wil ik daarom ook als de wiedeweerga de eerste van deze nieuwe reeks draaitafels controleren WANT als de specs ook maar een BEETJE kloppen dan koop je nu voor een appel en een ei een ZEER goede draaitafel. Ja, hij ziet eruit alsof hij net uit een Startrekfilm komt MAAR de prijs/prestatieverhouding is zo belachelijk goed dat je van de pot gerukt zou moeten zijn om juist daarom een andere draaitafel te nemen.
Specs: messa.einteractive.nl/scripts/sound_specs.php?id=432mooi balen dus dat ik een paar maanden geleden voor de reloop 5000 ben gegaan. overigens een prima tafeltje hoor, maar dan had ik toch liever deze gehad.. De restwaarde van mijn reloop 5000 keldert nu wel flink lijkt me...
Topic: minimale techno (3-5-2004 09:14:00)
kent iemand hier de muziek van 'joris voorn' of 'dj hansz & jan liefhebber'? houden jullie ervan, waar zou je het ongeveer in kunnen plaatsen kwa stijl.
Ik weet niet of de 'autechre stijl sound' nou echt typerend is voor de minimal techno, maar als het zo is weet ik zeker dat het niet mijn ding is.
groeten,
Stefan
update: die carl craig heb ik nu ook geluisterd, begint beetje saai, maar halverwege rond 3 min begint echt lekker te klinken, die zweverige synth sounds heb ik veel in platen zitten. kenmerkend voor mijn stijl. maar om de plaat zelf te hebben vind ik m wat saai, gebeurd te weinig. Is puur smaak uiteraard.Plastikman heeft idd wat vage nummers gemaakt, die ik ook niet echt onder minimal zou willen plaatsen. Zijn meer soundscapes, vooral die closer ep. En sommige minimal-platen zijn idd een beetje saai zoals je zegt, maar je moet goed realiseren dat dit over het algemeen echte tools zijn. Daarom draaien de meeste minimal dj's ook met drie decks. Je moet het zien als een soort knip en plakwerk van loops, melodieen en geluiden. Die cd van richie hawtin bevat meer dan 70! nummers in 60 minuten. Het is echt knip en plakwerk en dus niet twee plaatjes aan elkaar draaien, want als je dat met deze musiek zou doen wordt het al snel heel saai.Topic: Beatmixen (27-4-2004 15:16:00)
Dré schreef:
Zoals in andere topics reeds gehint is, is er nogal wat aan de hand in OEM shopper merken land. Zo komt er een nieuwe reeks draaitafels waar de prijs eigenlijk VEEL te laag van is (met dank aan Beglec). Da's een draaitafel met de arm van de OEM Super bak en de motor van een RP-5000, voor een prijs die tussen de Q-30 en de RP-4000 ligt. Jawel, een draaitafel die beter is dan de RP-5000 terwijl hij goedkoper is dan de RP-4000 (blijf ik dus mooi zitten met die bult RP-5000's ;-)Het liefst wil ik daarom ook als de wiedeweerga de eerste van deze nieuwe reeks draaitafels controleren WANT als de specs ook maar een BEETJE kloppen dan koop je nu voor een appel en een ei een ZEER goede draaitafel. Ja, hij ziet eruit alsof hij net uit een Startrekfilm komt MAAR de prijs/prestatieverhouding is zo belachelijk goed dat je van de pot gerukt zou moeten zijn om juist daarom een andere draaitafel te nemen.
Specs: messa.einteractive.nl/scripts/sound_specs.php?id=432
nee, helaas niet. kan op mijn werk geen hotmailaccount inloggen dus ook geen msn...Maar dat kan toch ook prima via het forum of is het forum daar niet voor bedoeld?
Topic: dj's gezocht (29-4-2004 10:14:00)helemaal mee eens met die laatste opmerking!
Topic: minimale techno (29-4-2004 10:09:00)DJ Quinten schreef:
heb ff wat cd's geluisterd van ritchie hawtin, zitten lekker klinkende nr's bij, die carl craig nog niet gevonden. Maar die plastikman - close ep had ik op only dj's ff geluisterd maar dat vind ik echt niks, bij die cd's van ritchie hawtin hoorde ik er ook een paar, van die 'autechre' style nr's, daar hou ik echt helemaal niet van. Gewoon strakke techno beat met wat deep/progressive sounds of Detroit style, dat soort is meer mijn ding.kent iemand hier de muziek van 'joris voorn' of 'dj hansz & jan liefhebber'? houden jullie ervan, waar zou je het ongeveer in kunnen plaatsen kwa stijl.
Ik weet niet of de 'autechre stijl sound' nou echt typerend is voor de minimal techno, maar als het zo is weet ik zeker dat het niet mijn ding is.
groeten,
Stefan
update: die carl craig heb ik nu ook geluisterd, begint beetje saai, maar halverwege rond 3 min begint echt lekker te klinken, die zweverige synth sounds heb ik veel in platen zitten. kenmerkend voor mijn stijl. maar om de plaat zelf te hebben vind ik m wat saai, gebeurd te weinig. Is puur smaak uiteraard.
wat een opluchting....! Dacht dat ik de enige was die wel eens zijn dag wel of niet had. Soms dan heb ik echt 10 sec. nodig om een plaat te matchen terwijl ik andere dagen er weer helemaal naast zit. (draai ook pas een half jaar) Er is nog hoop dus..
Topic: minimale techno (27-4-2004 13:06:00)
kijk, zo kunne we nog wat van elkaar opsteken (daar is een forum toch voor?!)
Veel plezier vanmiddag bij het zoeken naar wat goede minimal en hou me op de hoogte
Topic: minimale techno (27-4-2004 12:02:00)Veel plezier vanmiddag bij het zoeken naar wat goede minimal en hou me op de hoogte
is zeker deep......ken je die track van Carl craig - tres demented en dan de carl craig drums version? dieper als dat gaat het niet hoor!
Topic: minimale techno (27-4-2004 11:53:00)tja, een defintie. Das altijd zo moeilijk. minimal is een stijl techno waarbij vaak warme klanken worden gebruikt, het is soms wel loop-gericht maar lang niet zo hard als Mills of Ruskin, komen vaak wat vocalen in voor..... krijg het toch niet goed uitgelegd.
Check anders even het laatste album van Ricardo villalobos op Playhouse of anders Richie Hawtin - De9 closer to the edit(iets steviger) op vinyl enkel en alleen loops, op cd aan elkaar gemixt (meer dan 70 nummers in 60 minuten)
labels die bij minimal horen (naar mijn mening):
Perlon
Playhouse
Kompakt
Kanzleramt
Poker Flat
Topic: minimale techno (27-4-2004 11:02:00)Check anders even het laatste album van Ricardo villalobos op Playhouse of anders Richie Hawtin - De9 closer to the edit(iets steviger) op vinyl enkel en alleen loops, op cd aan elkaar gemixt (meer dan 70 nummers in 60 minuten)
labels die bij minimal horen (naar mijn mening):
Perlon
Playhouse
Kompakt
Kanzleramt
Poker Flat
hippe kleding winkel muziek??? Luister dan maar eens goed naar Richie Hawtin (aka Plastikman) als ze dat ergens in een winkel draaien dan zou ik daar zeker mijn kleren gaan kopen! Verder is minimal natuurlijk een breed begrip en ik kan me voorstellen dat producers als steve bug en luciano voor sommige onder ons iets te soft is.....Maar vilalobos, toch een van de grootheden op minimal gebied, kan er ook flink op los beuken hoor, maar het is toch heel wat anders als de loop-gerichte techno van Mills en lekebush en Ruskin die de meeste onder de noemer minimal scharen.
Topic: minimale techno (27-4-2004 10:32:00)zeker, al zou ik jeff milss e.d niet willen scharen onder de noemer van minimale techno (Richie Hawtin weer wel) de rest is behoorlijk detroit naar mijn mening. (deze discussie is overigens al eerder gevoerd!)
En de DVD van Jeff Mills heb ik ook, maar vond hem vies tegenvallen. Zoveel krijg je niet te zien vind ik qua camera-standpunten.......Of kun je zelf de standpunten bepalen ofzo (bedenk ik me nu pas terwijl ik de dvd toch al drie maanden heb!
)
En de DVD van Jeff Mills heb ik ook, maar vond hem vies tegenvallen. Zoveel krijg je niet te zien vind ik qua camera-standpunten.......Of kun je zelf de standpunten bepalen ofzo (bedenk ik me nu pas terwijl ik de dvd toch al drie maanden heb!
)