Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Leijo

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 105 bijdrage(n) van Leijo (Pagina: 10 van 11)

Topic: Leeftijd Technics (10-6-2004 19:30:00)
Maar is er iemand die me aan kan geven waarop ik moet letten om de leeftijd van een draaitafel te bepalen. Zit er bijvoorbeeld verschil in de printplaten (vroeger bruin en sinds een bepaald jaar groen ofzo)?

Of kun je het zien aan het serienummer, dat daar een bepaald getal in zit waaraan het productiejaar is af te lezen?
Topic: Leeftijd Technics (10-6-2004 16:29:00)
Wat (vind ik) sowieso moet gebeuren (totaal 40 euro):

-Nieuwe pop-up light: 10 euro (ik ga even uit van de - erg hoge - prijs die ik ergens ben tegen gekomen) (of misschien wil Rob wel voor een paar euro een blauwe of witte LED erin modden?);
-Nieuwe scharnieren óf de plaatjes zoals ze op de kappen van de M3D en MK5 zitten: 30 euro.
-On / Off-schakelaar omdraaien (zit nu op de kop): gratis (kan ik zelf);
-De hele draaitafel schoonmaken met een sopje: gratis (kan ik zelf). (Weet iemand hoe je de stroboscoopspiegels op de platter goed schoon krijgt? Gaat dat gewoon met een sopje of met wasbenzine ofzo?)

Wat ik ook graag wil (totaal 155 euro):
-Spuiten in de kleur fel-oranje door Rob: 125 euro inclusief verzendkosten;
-Alle LED's vervangen door blauwe LED's: 30 euro (of Rob moet het voor minder willen en kunnen doen).

Wat eventueel mag, indien ik geld over heb een keer (totaal 62 euro):
-45-toeren single adapter: 12 euro;
-Nieuwe stofkap: 50 euro.

Die laatste twee dingen hoeven dus niet!!! Ik ga eerst eens de stofkap soppen en dan kijken hoe hij eruit ziet. Krassen krijg je ook op een nieuwe stofkap, hoe zuinig je er ook mee omgaat.
Topic: Leeftijd Technics (10-6-2004 16:17:00)

Tom schreef:

Of het zin heeft om je oude tt op te kanppen,
meestal wel.
tenzij er erg veel mis mee is, dan wil Rob ze meestal nog voor een redelijke prijs van je overnemen.
Hij hoeft immers geen arbeid aan zichzelf te betalen.
OPknappen, is meestal wel lonend, zeker als hij voor jezelf is, maar ik zou als de reparatie hoger word dan € 200,- toch wel twijfelen.

Hoe oud ze zijn, is wel globaal in te schatten, maar dat zit hem in de details.
Van binnen en buiten.
Meer dan 200 gaat het sowieso (exclusief spuiten dan) niet kosten. Het ding doet het nog, en in mijn eerste post staat wat er allemaal aan moet gebeuren. Dat valt nog wel mee dus. Wel is de stofkap erg bekrast, maar da's geen ramp, de scharnieren ontbreken volledig, zowel aan de tafel als aan de kap zit niks (ook niet de plastic / rubberen dingen die op de kappen van de M3D en MK5 zitten) en de single-adapter ontbreekt, maar dat zijn allemaal kleine dingen, niet al te duur om te repareren / nieuw te kopen - op de stofkap na dan, maar dat hoeft ook niet per sé.

Maar weet je dan waarop ik moet letten om de leeftijd te kunnen schatten?
Topic: De nieuwe limited edition: Technics SL1200RED (10-6-2004 15:13:00)

Dré schreef:

Tarieven: www.tpgpost.nl/voorthuis/post_versturen/posttarieven/index.jsp

Ahum?
*schaamt zich*

Bedankt voor de hulp Dré op een van mijn minder heldere momenten... wink ;)
Topic: De nieuwe limited edition: Technics SL1200RED (10-6-2004 15:08:00)
Hee Daan86, wat kost het om die Technics te versturen?
Topic: Leeftijd Technics (10-6-2004 15:06:00)
Weet iemand waar je kunt zien in welk jaar een Technics-draaitafel is geproduceerd? Ik heb namelijk een SL-1200MK2 gekregen die iemand nog ergens had staan. Hij moet een beetje opgeknapt (nieuwe pop-up light, nieuw element erop, nieuwe kabels eraan, en ik wil hem door Rob laten spuiten, aangezien hij er niet meer mooi uitziet), maar dan is 'ie weer tip top in orde. Althans, van buiten. Nu wil ik graag weten of je ergens kunt zien in welk jaar de draaitafel geproduceerd is. Is dat te zien aan het serienummer, of moet ik 'm openschroeven en daar ergens zoeken? (En heeft het nog zin om er iets aan op te knappen als 'ie ouder is dan bijvoorbeeld 10 jaar?)

Bij voorbaat dank.

Groeten!

Leijo
Topic: De nieuwe limited edition: Technics SL1200RED (10-6-2004 11:06:00)

nijhuisr schreef:

roze?? reind en zijn roze periode, roze is voor meisjes reind...
Ik vind dat Reind daar best goed over heeft nagedacht hoor. Als 'ie een kind krijgt en 't is een meisje, kan hij die draaitafeks mooi op de babykamer zetten. Dan kan dat kind mixen, nog voordat ze kan lopen, en dan past het qua kleur nog goed in de babykamer ook. laugh :D
Topic: De nieuwe limited edition: Technics SL1200RED (10-6-2004 10:28:00)
Reind, volgens mij moet jij die foto ook kennen (heeft op 't IDP-forum gestaan): die van die My Little Pony-Technics. laugh :D
Topic: De nieuwe limited edition: Technics SL1200RED (9-6-2004 22:19:00)
Maar da's toch mooi? En dan een oranje mengpaneel tussen de rode en groene SL's in.

Op de een of andere manier komt er nu een titel in me op van een plaat van Tiësto: 'Traffic'. Ik weet alleen even niet hoe dat komt... razz :p wink ;)
Topic: De nieuwe limited edition: Technics SL1200RED (8-6-2004 22:02:00)

nijhuisr] schreef:

voor de kleur moet je met een kleurnummer komen, maar zijdeglans is volgens mij niet in elke kleur te krijgen. het word dan al gauw hoogglans.
Rob, kun je me vertellen hoe dat zit met die kleurnummers? Is dat voor iedere soort verf anders, of voor allemaal hetzelfde, en moet ik dan gewoon bij de bouwhandel om de hoek (daar zit 'ie echt happy :) ) zo'n kleurenstaal gaan lenen ofzo?

Alvast bedankt.

Leijo