Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Massive

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Massive (Pagina: 10 van 20)

Topic: Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips) (4-12-2004 21:21:00)
Dat weet ik, fotografie is echter niet nieuw voor me: in '92 had ik m'n eerste Pentax spiegelreflex, en later een Yashica Zoommate voor het snellere werk.

Belichting, indirect flitsen, heb al heel wat geprobeerd. Gezien mijn functie bij optredens doe ik daar de foto's niet zelf; jammer genoeg geen tijd voor.

Ik kan dus eigenlijk niet wachten voor ik eindelijk weer met een plaatje piepschuim een gezicht mooi uit kan lichten en daar een fatsoenlijke spiegelreflex bij in te zetten. En dan digitaal natuurlijk.

Wat mij veel moeilijker lijkt is het onvoorspelbare licht tijdens een optreden. Goede communicatie met de LJ lijkt me al een must in elk geval.
Topic: Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips) (4-12-2004 21:07:00)
Binnen mijn opleiding ga ik als keuzevak fotografie volgen, dat leren komt dus wel goed.

Ik zal me ook eerst richten op portretwerk e.d., zit het er eenmaal een beetje in dan pas tijdens een concert een poging wagen.

@Spongebob; wat voor lens gebruik jij voor optredens/feesten? Als ik eenmaal zover ben is een extra lens natuurlijk een optie!
Topic: Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips) (4-12-2004 20:00:00)
Nu maken we tijdens optredens alle foto's met een Olympus Camedia 3.2mp
Resultaat kan er mee door: www.fusionmusic.nl/images/jollity2004/menu.htm

Maar een paar leuke promopics van de band zit er zo écht niet in. Een geluk voor de band dus dat mijn hobby fotografie is en ik graag weer aande spiegelreflex wil wink ;)

@Dacide: zelfs de mediamarkt heeft 'm al laugh :D Zit voor mij het dichtste bij, maar of dat een aanrader is met de aanschaf van dit soort apparatuur?
Ze hebben wel alles; tassen, lenzen, geheugenkaartjes, flitsers, reserve-accu's, statieven... etc. etc. Zag er opvallend uitgebreid uit.
Topic: Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips) (4-12-2004 19:55:00)
Sorry, ik bedoelde inderdaad de 18-70 lens. Kost in nederland 1200 euro gemiddeld.
Duitsland; kan.. maar, van de Nikon website:
Wilt u er zeker van zijn dat u recht heeft op volledige ondersteuning voor uw product, controleer dan vooraf bij uw leverancier of het product door Inca Import BV is geleverd.
Alle door Inca Import BV geleverde digitale camera's zijn voorzien van een Europees garantiebewijs en een Nederlandse gebruiksaanwijzing.
Nu woon ik niet ver van de grens (kwartiertje rijden) dus kan het nog in overweging nemen. Vandaag heb ik de D70 in handen gehad, vind het toch wel een erg mooi apparaat!
Topic: Het grote drive-in show woordenboek (4-12-2004 17:42:00)
"Om de disco-effecten naar voren te brengen is er natuurlijk ook een rookmachine aanwezig."
Naast het gebrek aan basisverlichting en onze misselijkmakende moonflowers en derby proberen we uw gasten ook nog de zaal uit te roken.

"De zwaailichten zorgen voor het snelle licht effect."
Kijk eens wat we op opa's zolder gevonden hebben!

"Muziek ... Digitaal en computergestuurd"
We hebben alleen illegale mp3's.

"geschikt voor feesten van 10 tot 10.000 personen"
Ik leid aan grootheidswaanzin.
Topic: Het grote drive-in show woordenboek (4-12-2004 17:24:00)
Het gaat erom dat de geplaatste tekst de lading NAAR WERKELIJKHEID dekt.

En vooral beginnende drive-in shows hebben er nog wel eens moeite mee bescheiden te blijven. Bovenstaande voorbeelden laten duidelijk merken hoe snel je door de mand valt.

Natuurlijk hoef je niet te komen met teksten als 'Wij hebben geen geld, dus rommel.'
Maar wel eerlijk blijven. Soms lijkt het wel of het starten van een drive-in show begint met het opzetten van een stoere website.
Topic: Het grote drive-in show woordenboek (4-12-2004 17:12:00)

mini schreef:

... 'O daar kan ik nog wel wat van leren ... '
Voorbeelden hoe het NIET moet kun je ook veel van leren sneaky :V
Topic: welk element en waarom??? (4-12-2004 00:37:00)
Pff, dat gaat me de financiële pet nog net ff te boven hoor...

Bij 1500 euro houd het vooralsnog op
(voor camera, lens, 1gb geheugenkaartje, extra accu's, en goede rugtas)

Denk dat het eerst een 'kit' word (bijv de nikkon D70 met 28-70 lens, 1200 euri)
En dan later misschien ook wel zo'n onbetaalbare Tamron erbij..

ps. uiteraard om interessante ELEMENTEN vast te leggen tijdens drive-in shows - wat nou offtopic laugh :D
Topic: Sony MDR-V700 (4-12-2004 00:30:00)
Dat 'nadeel' is jusit een voordeel voor brildragers!

De meeste koptelefoons kan ik maar een uurtje dragen, omdat ze tegen de stangetjes van m'n bril drukken en dat gaat zwaar irriteren. De HD-25 raakt mijn bril niet, en zit dus 10x beter, vooral als ik 'm langere tijd op moet hebben!
Topic: welk element en waarom??? (3-12-2004 15:14:00)

Dacide schreef:

Moet eerst nog flink gaan investeren in fotografie.
(offtopic) Ho, wacht! je bent niet de enige.. als het om een digitale SLR gaat, zou je me eens willen vertellen wat je op het oog hebt? Zit nog in de oriëntatiefase wink ;)

reactie graag via mail (ook qua behoudt van dit topic)

ontopic; Neej ok, dan snap ik het weer.. menig (thuis)dj mag jaloers zijn op die mixer van je!

[edit] @Dré: tot nu toe lijkt een Nikkon D70 me het aantrekkelijkst (die heeft mogelijkheid tot gebruik van meerdere lenzen, ook 'reguliere')