Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van TB
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van TB (Pagina: 10 van 20)
Topic: Versterker ongelijk belasten, gevaarlijk? (20-8-2010 14:21:00)
Als ik snel snel wat reken dan kom ik uit dat je voor een koperen kabel van 2,5mm² een weerstand moet rekenen van 0,007 Ohm per meter. (gerekend met een soortelijke weerstand van 0,175*10^-7 Ohm/meter) Dan kan je zelf al uitrekenen hoeveel invloed het in totaal op het vermogen gaat hebben, maar ik zou me er geen zorgen om maken...Bij grotere stroomsterktes ook??Topic: Versterker ongelijk belasten, gevaarlijk? (20-8-2010 14:20:00)Ehm, een hoorn klinkt niet goed van dichtbij???
Ik vind 3200 watt voor 1 sub trouwens erg gortig... Hoeveel amps heb je wel nodig voor een stack van deze subs??
Ben het even kwijt, maar werden deze subs niet in frankfurt gedemonstreerd, buiten?Topic: Versterker ongelijk belasten, gevaarlijk? (20-8-2010 13:35:00)
Zeker bij hogere vermogens is dat prima. Er kunnen weerstandsverschillen optreden in de kabel bij verschillende lengtes, waardoor de output aan beide zijden niet meer gelijk is.Topic: Montarbo RAB1815 concept nabouwen (19-8-2010 19:29:00)
dan zou ik nooit eraan beginnen om een kracht verloopje te maken voor die man.
a/ je hebt de kennis niet om dat veilig te doen, en je bent als er iets fout gaat WEL aansprakelijk voor je werk.
b/ weet jij zeker dat die man al zijn stopcontacten en kabels en stekkers op de zelfde manier heeft gemaakt?
dus als je het toch maakt, zou je om veilig te zijn echt alle kabels, stopcontacten en stekkers bij deze persoon na moeten lopen!'T is al gelukt. R = L1, S = L2, T = R3. Kind kan de was doen
Topic: Opmerkingen bij EAW SB150 (17-8-2010 09:40:00)
Xplod schreef:
Om het verschil in kabel zal je je sowieso niet veel zorgen moeten maken denk ik.Als ik snel snel wat reken dan kom ik uit dat je voor een koperen kabel van 2,5mm² een weerstand moet rekenen van 0,007 Ohm per meter. (gerekend met een soortelijke weerstand van 0,175*10^-7 Ohm/meter) Dan kan je zelf al uitrekenen hoeveel invloed het in totaal op het vermogen gaat hebben, maar ik zou me er geen zorgen om maken...
Mweh, misschien is dat inderdaad wat overdreven, maar bij grote stacks/grote vermogens is het wel een issue...
Topic: Montarbo RAB1815 concept nabouwen (20-8-2010 13:43:00)Soundstar Drive In schreef:
Het sprak mij aan omdat de BR in theorie zou moeten zorgen voor een goede basweergave van dichtbij en de Hoorn voor de wat grotere afstanden.Ik vind 3200 watt voor 1 sub trouwens erg gortig... Hoeveel amps heb je wel nodig voor een stack van deze subs??
Ben het even kwijt, maar werden deze subs niet in frankfurt gedemonstreerd, buiten?
Timothy schreef:
(PS: voor alle duidelijkheid: tot op heden belast ik mijn versterkers steeds braaf gelijkmatig, maar soms tot in het belachelijke toe. Bv. 1 box net naast de installatie hangt er met 20m kabel opgerold, omdat de andere speaker inderdaad 20 meter verder staat. Nu wil ik weten of ik zot doe, of niet...
Waarom staat nergens het rendement weergegeven? Leuk 1600 watt, maar misschien loop je alleen maar je speaker warm te stoken?
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (19-8-2010 16:05:00)Tom schreef:
Als je niet weet hoe je het moet meten,dan zou ik nooit eraan beginnen om een kracht verloopje te maken voor die man.
a/ je hebt de kennis niet om dat veilig te doen, en je bent als er iets fout gaat WEL aansprakelijk voor je werk.
b/ weet jij zeker dat die man al zijn stopcontacten en kabels en stekkers op de zelfde manier heeft gemaakt?
dus als je het toch maakt, zou je om veilig te zijn echt alle kabels, stopcontacten en stekkers bij deze persoon na moeten lopen!
Dacht, anders kun je die processor eens doormeten, kijken wat-ie doet!
Topic: Opmerkingen bij EAW SB150 (17-8-2010 09:17:00)sis, heb jij een programma als smaart?
Topic: Opmerkingen bij EAW SB150 (17-8-2010 00:26:00)Qua gevoeligheid merk ik geen verschil. Wel is het genoemde "klapperen" opgelopen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet de processor gebruik van EAW, maar 'n XTA. Low cut op 42 geloof ik zo, uit mijn hoofd.
Topic: Opmerkingen bij EAW SB150 (16-8-2010 18:03:00)Even ter vergelijking, de SB150 heeft een rendement van 100 Db (1w/1m, half space), een andere sub die ik heb 105Db (1w/1m, half space). Om bijvoorbeeld 110 db te creeren, moet er in de SB150 ca. 4x zoveel vermogen. Dat scheelt!