Forum > PC related Forum

Xitel md-port

(25 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
LegatoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2005
Laatste: 27-10-2006
Berichten: 13
23-11-2005 15:30
1 x bewerkt. Laatst door Legato op 23-11-2005 15:51
Ik heb hier thuis de sony mz-n707 Type R MDLP liggen. (= minidisc)

www.mdcenter.nl/produkten/walkman.php?product=sonymzn707

En gebruik hem om mijn mixen mee op te nemen.
1. Via de MD verstuurde ik de mix naar mijn computer, door een kabeltje te verbinden van mijn koptelefoon op de MD, naar de microfoon ingang op mijn computer.
2. Vervolgens nam ik de muziek op met het programma Soundforge 7.0.
3. Et voilla!!! De mix staat op de computer en kan op CD worden gezet.

Nu zul je denken… Wat gaat er mis?

Voorheen werkte deze manier goed, ik zat soms nog wel is te klooien met het volume bij het opnemen. Maar de kwaliteit was redelijk tot goed.

De laatste maanden heb ik al verschillende keren geprobeerd een mix op mijn PC te zetten, maar ik merk dat ik heel veel last heb van kwaliteitsverlies, d.w.z. sommige hoge tonen speelt hij bij sommige platen niet af, sommige geluiden hoor je bijna niet meer terug.

Ik heb toen een nieuwe kabel gekocht om te kijken of het daar aan lag. Dat mocht helaas niet baten…

Er is tevens wat mis met mijn geluidskaart op de computer, wanneer ik muziek wil afspelen. Bijvoorbeeld een mix van een bekende dj dan kraakt het geluid ook en zit er ruis in. Kan dit een rol spelen in het kwaliteitsverlies.

NOTE: De muziek op mijn MD is van prachtige kwaliteit!

Mogelijkheden: Ik heb al wat gelezen over verschillende mogelijkheden die ik kan ondernemen.

1. Xitel MD-Port I/O: De Xitel MD-Port I/O is speciaal gemaakt voor opname en weergave van en naar MiniDisc apparatuur. Het apparaatje verbindt uw MiniDisc speler met uw PC. Het in- en uitlezen van de gegevens verloopt via een USB-poort, zodat er geen gebruik wordt gemaakt van in de PC aanwezige elektronische schakelingen. Daardoor wordt gegarandeerd dat de elektromagnetische velden in de behuizing van de PC de kwaliteit van de opnames niet kunnen verstoren. Met de Xitel MD-Port I/O kunt u dus eenvoudig uw eigen opnames (interviews, colleges, bandrepetities, etc) van uw MiniDisc naar uw PC overzetten om ze daarna bijvoorbeeld op CD-R te branden. U sluit de MD-Port I/O aan op de USB-poort van uw PC en op de (analoge) LINE-uitgang van de MiniDisc recorder. Vervolgens zorgt de software ervoor dat de opnames op MiniDisc naar uw PC overgezet worden. Het opnemen gaat '1 op 1', het opnemen van een uur muziek duurt dus ook een uur.

2. Een externe geluidskaart.. Ik lees dat veel mensen dit aanraden boven keuze 1. Ik heb hier geen concrete informatie over kunnen vinden.
Lost het mijn probleem op? Hoe werkt het? Wat zijn goede externe geluidskaarten?

3. Weet bijna zeker dat het niet mogelijk is... maar zou ik met een usb kabel mijn muziek van mijn MD direct op de PC kunnen zetten??

Nu is mijn vraag: Welke van de 3 mogelijkheden lost zeker mijn probleem op?

Bijvoorbaat dank!!

m.v.g. andré niekamp
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
23-11-2005 15:45
Edit Mod: Dré: Topic verplaatst naar PC Related
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-11-2005 23:39
Je sloot de uitgang van de MD aan op de MICROFOON-ingang van je PC, in plaats van de Line-in. Kan het zijn dat je, door de MD eenmalig te hard te hebben gezet, de ingang van de kaart hebt opgeblazen? Line-signaal op een microfoon-ingang zetten op vol volume gaat namelijk niet goed!
Light Image
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 4-4-2024
Berichten: 455
24-11-2005 07:28
De lijnuitgang van de MD sluit je inderdaad natuurlijk op de LIJNingang aan van de PC en niet op de microfooningang shocked 8O

Verder zie ik dat het apparaat een NetMD is. Dit wil zeggen dat je via USB je gegegevens uit kunt wisselen met de PC. Sneller en beter dus!
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
LegatoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2005
Laatste: 27-10-2006
Berichten: 13
2-1-2006 12:18

JeroenVDV schreef:

Je sloot de uitgang van de MD aan op de MICROFOON-ingang van je PC, in plaats van de Line-in. Kan het zijn dat je, door de MD eenmalig te hard te hebben gezet, de ingang van de kaart hebt opgeblazen? Line-signaal op een microfoon-ingang zetten op vol volume gaat namelijk niet goed!
Als de ingang van de kaart is opgeblazen, wat kan ik daar dan nog aandoen? sad :(
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 998
2-1-2006 12:53
Een nieuwe kopen. Dat loont zich waarschijnlijk niet om te laten repareren. Welke kaart is het? Maar via USB lijkt me een goeie optie.
Dance the night away!
LegatoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2005
Laatste: 27-10-2006
Berichten: 13
2-1-2006 15:05

Imcowelter schreef:

Een nieuwe kopen. Dat loont zich waarschijnlijk niet om te laten repareren. Welke kaart is het? Maar via USB lijkt me een goeie optie.
De probleemoplosser geeft aan dat mijn geluidskaart in prima staat is.
En dat er geen verbeterde versies zijn op dit moment.
Dat is toch wel erg vreemd!

Via USB heb ik het geprobeerd, ik heb de xitel md port aangeschaft. Er blijft storing ontstaan. Net als krassen op een plaat. sad :(

Dus line in, mic in en usb ingang werken niet!!!
Dan moet het toch wel haast aan mijn luidsprekers liggen!!!
Het vreemde is alleen gedownloade muziek wel in prima kwaliteit op cd valt te zetten.
Is het dan zo wanneer je muziek opneemt op de computer, dat de boxen invloed kunnen hebben op de kwaliteit??
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
2-1-2006 15:07

legato schreef:

Het vreemde is alleen gedownloade muziek wel in prima kwaliteit op cd valt te zetten.
Is het dan zo wanneer je muziek opneemt op de computer, dat de boxen invloed kunnen hebben op de kwaliteit??
Je zegt allemaal dingen die compleet los van elkaar staan.

Gedownloade muziek op CD zetten gaat vanaf je harde schijf naar de CD-brander. Zitten je geluidskaart EN je speakers niet tussen.

De boxen hebben geen invloed op de kwaliteit van de opname naar je computer, maar WEL op de kwaliteit van het geluid dat je hoort wanneer je opnames afspeelt.

Brand een stuk muziek dat je hebt opgenomen vanaf MD op PC, eens met je brander? En luister dan eens op een (normale) geluidsinstallatie?
Light Image
LegatoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2005
Laatste: 27-10-2006
Berichten: 13
2-1-2006 15:19

JeroenVDV schreef:

Brand een stuk muziek dat je hebt opgenomen vanaf MD op PC, eens met je brander? En luister dan eens op een (normale) geluidsinstallatie?
Dat heb ik uiteraard al geprobeerd. En het gekke is, dat de storring dan ook te horen is. Wat kan dan het probleem zijn?? sad :(
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
2-1-2006 15:24

legato schreef:

JeroenVDV schreef:

Brand een stuk muziek dat je hebt opgenomen vanaf MD op PC, eens met je brander? En luister dan eens op een (normale) geluidsinstallatie?
Dat heb ik uiteraard al geprobeerd. En het gekke is, dat de storring dan ook te horen is. Wat kan dan het probleem zijn?? sad :(
Dat je veel te hard vanuit je mixer de MD-recorder ingaat tijdens opname. Probeer eens de mixeruitgang wat zachter te zetten?
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)