Schrijf zelf een review

DJ Afspelers
Pioneer DJ DJ Afspelers

Hou mij op de hoogte over dit product (i)

Discontinued

Dit product is niet meer leverbaar.

De opvolger van de Pioneer CDJ-2000 heet CDJ-2000Nexus. In navolging op de DJM-900 is ook de vlaggenschip CD-Speler van Pioneer "ge-nexus'ed".

De CDJ-2000 nexus biedt alle functies die de CDJ-2000 al bood maar voegt daar een aantal handige dingen aan toe zoals ondersteuning voor draadloze apparaten, een betere integratie met Rekordbox en een aantal kleinere verfijningen die de gebruiker nog meer tevreden zullen stellen dan al het geval was bij de CDJ-2000.

Belangrijke dingen zijn met rust gelaten zoals:

- Afmetingen. Hierdoor hoeven er geen flightcases en meubels te worden aangepast als er overgestapt wordt van de CDJ-2000 naar de "nexus".

- D/A converter. Ook in de CDJ-2000 nexus is gekozen voor de bewezen Wolfson DAC (24 bit/48kHz).

- Layout. Het is bijna een "zoek de verschillen" plaatje als je de CDJ-2000 en de CDJ2000nexus naast elkaar legt.

Praat mee over de Pioneer CDJ-2000nexus in ons CDJ-2000Nexus forumtopic.

Pioneer garantie is 2 jaar.
Vind vergelijkbare en/of gerelateerde producten.
Categorie: DJ Afspelers

Subcategorie: CD-Speler TableTop

MP3 ondersteuning: Ja

USB ondersteuning: Ja

MIDI ondersteuning: Ja

1 review (Pagina 1). Gemiddelde waardering: 8

Sorteer op: relevantie | datum | waardering

CDJ-2000 Nexus
Door: <anoniem>

Hallo,

Voordat ik begin: ik heb ze niet gekocht ik heb er een aantal keer mee mogen werken!

De CDJ-2000 Nexus, wat een apparaat!
Display: Het display van de 2000 Nexus is opzichte van de voormalig club standaard 2000 veel veranderd, je hebt nu de wave form (laat precies zien hoe je track draait -Traktor of Serato gebruikers kennen dit) het is wel aangeraden om een Track eerst door te laten lopen (kan ook vooruit gespoeld met pitch en needle search) zodat de wave form goed op gepakt kan worden en er geen haperingen in zitten. om een nieuwe track te kunnen selecteren moet je daadwerkelijk op de Browse knop drukken (bij de 2000 gewoon op de scroll knop) ook als je een track afspeelt veranderd de needle search in een auto loop, op het display kan je dan precies zien waar te moeten zijn voor welke loop.

muziek bronnen: Er zijn verschillende nieuwe en oude methodes om je tracks op op te slaan, zoals: USB, SD, DVD-rom (geen + /staat op de disc), Disc (CD -), Recordbox (vanaf laptop of pc) ook kan je nu de Record box downloaden op je smartphone (android en apple) vanaf daar kan je via de Recordbox (boven link) draadloos je tracks laden vanaf je telefoon de CDJ maakt dan een netwerk aan waar je zelf een wachtwoord op kan zetten (zodat niemand anders tijden jouw zet de tracks kan veranderen), teven kunnen ipod, iphone en ipad (volgens de speler) ook via de USB poort gebruikt worden en kan je dus zonder mogelijk vertraging (in verbinding), speelt nog steeds op: MP3, AAC, WAV, AIFF (GEEN MP4 ivm video bestanden)

!!! ER STAAT DAT EEN IPAD ER OOK IN KAN MAAR EEN IPAD GEBRUIKT MEER DAN 5V 2.1A!!!

Hotcue's - loops: Voor de hotcue's hoef je (bij pre-set via Recordbox) geen recall meer te gebruiken (hij pakt ze zelf) ook als je Quantize indrukt kan je zo vaak als je wit de hotcue indrukken maar hij pakt hem dan alleen op 1 hele beat - de loops echt veel veranderd, als je de in knop ingedrukt houd (minimum van 1 bar) dan zet hij een Quantized loop (perfect klinkend) met Quantize kan je ook handmatig loops zetten en dan pakt hij de hoeveelheid beats van de zelfde verkwentie die dicht bij jouw handmatige loop zitten (stel je zet een loop van 3.6 beat dat pakt hij er 4)

Master en Sync - Slip mode: Met Master en Sync kan je CDJ's (mist ge Linkt met alkaar) het tempo en BPM gelijkt stellen, Dit blijft gelijk zelf als je de pitch verandert op het master channel gaan ze op de ge Sync-te channels gewoon mee - met Slip mode kan je scratchen zonder je timing mis te lopen hij onthoud namelijk waar je trach is gebleven (mee draaiende rode ring na activatie).

Dat was het wel zoon beetje,
vragen kunnen gesteld worden via Twitter!

Twitter: f_halm