Forum > Algemeen Forum

Moet een club dj nou allround zijn???

(56 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
11-8-2004 23:18
Nooit afmeten aan anderen!!
Altijd de Top willen bereiken naar je eigen kunnen en gemeten aan je eigen normen.

Dat is de enige manier om verder te komen in welke vorm dan ook.
Of dat nou in beroemdheidsvorm is,kennis en daardoor steeds beter en mooier kunnen werken,tevredenheid met wat je doet!!! meer verdienen etc etc

Zorg dat je nooit geleefd word!!
Bepaal je eigen weg en tempo maar leer van alles om je heen en besef wat waardevol is.
Al is het een stijl wat jij niet gebruikt,alles heb je ooit s nodig.
Elke vorm is een leerschool,daar word je beter van,meer pro,meer vertrouwen in jezelf en daardoor word je uniek.

Voor diegene die verder wil in de Scene-
een veel voorkomende uitspraak is;Er zijn meer DJ's dan kerken.
dat maakt het moeilijk om verder te komen.
De aanwas van DJ's is ontzettend groot,ik heb in mijn bestand zeker 200 DJ's zitten,jong en onervaren maar ook toppers die al jaren meelopen.
Er zijn maar een bepaald aantal mogelijkheden en gelegenheden waar je zou kunnen werken.
Dat moet namelijk om verder te komen!!
Als je in de clubs verder wil dan moet dat via de clubs!!
Dus eerst zorgen dat je een ondernemer tevreden houd-Hij/Zij tevreden dan gasten tevreden etc etc
In de loop der jaren bouw je een naam op en krijg je de mogelijkheid om je eigen stijl te draaien en daar furore mee te maken-dat is pas het moment dat je babbels mag hebben!!
Dan vragen ze specifiek naar jou.

Dat bereik je door hard te werken,veel stijlen te beheersen,het publiek voorrang te geven-voor je eigen ego dus!!( en er zijn er vele die net meelopen en alles al weten en kunnen!!!!)
Het publiek is uiteindelijk het medium wat jou groot kan maken,eerst proberen ze naar je toe te trekken en dan...
bespelen-dan ben je er.
Maar....wees allert,je word heel snel afgerekend op fouten.

groet van Prof. Fredje
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
12-8-2004 00:08

fredje schreef:

om lang verhaal kort te maken...
alle wat oudere en of die al jaren meelopen!!
van drive-inn tot de clubscene,van bruiloftfeest voor 80 man of gig voor 20.000 man-zijn het er over eens dat een DJ ALLROUND behoort te zijn!!!!!
Dat is de realiteit!!
Een gig voor 20.000 man en een allround DJ?? Kan jij mij zoiets noemen dan? ;) Een DJ hoeft bovendien helemaal NIETS te zijn. Een DJ moet doen wat hij/zij leuk vindt en moet daarbij zijn/haar eigen weg volgen. Niet iedere DJ ambieert het clubcircuit. Sommigen doen het gewoon voor de lol. Je moet doen wat jezelf leuk vindt! Zo is het draaien bij mij ook begonnen! Bovendien werd ik zelf gevraagd om ergens te draaien en heb ik dat zelf niet geforceerd. En jah, ik was inderdaad zenuwachtig de eerste paar keer! Ik richt me overigens ook niet op 1 style. Ik heb zowel club / trance / techno / schranz / hardtrance / hardstyle als hardcore platen in mijn bezit. Ik koop namelijk platen waar ik mij lekker bij voel en waarvan ik denk dat ze tot hun recht komen op de dansvloer. Ik heb overigens geleerd te draaien op progressive platen en platen van o.a. Olaf Bosorski (hoe je het ook schrijft) en ben voor mijzelf gewoon tot de ontdekking gekomen dat ik mij het prettigst voel bij hardtrance en hardstyle. Ik koop echter nog wel platen die ik gewoon vet vindt (kan ook 'ouderwetse' house zijn).
@ Mr Jows-doe wat je denkt wat goed is,volg je eigen weg,
maar pretendeer niet te weten hoe het wereldje in elkaar zit(anderhalf jaar of zo toch pas aan een draaitafel??) Je hebt ook medegedeelt dat je vele feesten hebt gedraaid dat kan dan hooguit van de laatste maanden zijn.(ik reageer wat fel op je maar komt door de boute uitspraken die je al gedaan hebt bij div andere topics.)
Ik heb noooooooooit gezegd dat ik weet hoe het wereldje in elkaar steekt. Bovendien zegt 1.5 jaar helemaal niets. Een voetballer die op zijn 10e begint met voetballen kan direct opvallen en bij een profclub terecht komen, terwijl een jochie dat op zijn 6e is begonnen in het 4e van voetbalclub Hoge Doelen Vangen Veel Wind komt te spelen.

Bovendien zeg ik ook helemaal niet dat ik op ontzettend veel feesten heb gedraaid. Wel heb ik op feesten gedraaid met aardig wat man (zijn er hier enkelen die filmpjes hebben gezien en de line-up bestond ook uit enkele bekende namen)! En ja, ik heb vanaf februari dit jaar pas echt wat boekingen.

Ik heb ook direct een boeking aangenomen toen ik pas een week draaide en dat was ook geen succes. Daar heb ik ook van geleerd en daarom zet ik dit ook neer op het forum! Reageer ik veel op topics? Nee idd! Ik reageer meestal op topics waarvan ik denk dat ik een zekere bijdrage kan leveren en goed advies kan geven. Daar is een forum ook voor.
Een club dj-het zegt het al-een dj voor de club!!!
dus in dienst van,de ondernemer en de gasten ter wille zijn.
Natuurlijk draai je je eigen stijl maar als onverhoopt blijkt dat de mensen niet tevreden zijn dan behoor jij ervoor te zorgen dat ze dat wel zijn!!
Of dat nou met trance of hip/hop gebeurt-daarna probeer je weer op te bouwen.
In dit geval ben je dus een allround DJ! En dit heb ik in mijn vorige topic ook al aangegeven! Als je dit goed leest, dan zul je zien dat ik precies hetzelfde zeg als dat jij zegt. Alleen bij evt. thema/genre avonden kun je een DJ boeken die een bepaald (vooraf ingeplande) genre draait.
Neem een voorbeeld aan Disar-club/scene dj die al wat jaren meeloopt maar terdege beseft dat je af en toe moet doen wat je eigenlijk niet wil doen. Daarom heeft hij ook naam gemaakt en verdient mijn respect.
groet
Hij zit ook in mijn MSN lijst en ik heb ook zeker respect voor hem. Ik heb respect voor iedere DJ en wat ze doen. Maar als ze iets vragen, dan vind ik dat ik daar antwoord op mag geven. Ik mag immers zeggen wat ik vind. Tuurlijk hoef je het er niet mee eens te zijn (zou rare wereld zijn), maar beargumenteer het dan ook goed.
Elcee-weet ook waar ze over praat,ik volg dat al tijdje en zeker een dj die weet waar abraham de mosterd haalt
Mzz... Waar haalt Abraham mosterd dan? De mosterd is hier namelijk op? Dit is flauw, maar je kent mij totaal niet. Er zijn ook mensen die mij volgen en het ontzettend knap vinden wat ik tot nu toe al heb gedaan. En nee ik ben geen Tiesto of wat dan ook. Ik ben net begonnen met draaien, vind het superleuk, produceer er ook bij (ook dat gaat lekker) en ik zie wel wat er op mij af komt.
<p><strong>DJ Tim]@ Jows, wat is jouw begrip van allrounder en is het niet beter om geklets over vaste avond en 1x per maand te draaien en bla bla achterwege te laten? (zie het niet als een aanval, maar eerder positieve kritiek wink ;) )
Ik blijf bij mijn vorige standpunt. Een DJ voor een club/discotheek dient allround te zijn, tenzij een club thema-avonden heeft. Dus bijv. 1x per maand r&b/hip hop, progressive/club, trance / hardtrance, hardstyle, hardcore/oldskool (elke week ander genre). Men kan in dat geval namelijk ook voor elk genre een resident hebben. Als een club zulke avonden heeft dan kan de club eens in de zoveel tijd een bekende naam boeken.

Het hangt dus van het soort club/discotheek/kroeg/tent etc. af. Dat heb ik hiervoor ook al gezegd. Wat snappen jullie hier niet van? Het gaat om een CLUB-DJ en de VRAAG OF DEZE ALLROUND MOET ZIJN JA OF NEE. Voor het antwoord > zie twee zinnen hierboven ;)

P.S. Waarom zijn mijn reacties vaag? Ik geef mijn mening. Daar is een forum voor. Er wordt een vraag gesteld en ik geef antwoord. Ik heb overigens genoeg vrienden die ook in het wereldje zitten en ook daar praat ik vaak genoeg mee. Dit zijn overigens ook geen allround DJ's (misschien zit het hem daar in ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
12-8-2004 02:42
In dit kader blijf me ik altijd het optreden van Jean op Koninginnedag in Amsterdam op het museumplein herinneren. Ik denk 2001, in ieder geval was hij toen de DJ held van Nederland. Dat was allround voor een giga publiek, terwijl hij toch DJ Jean bleef. Voor hem waren er Rockbandjes geweest en acts als Van Dik Hout en Rowwen Heze. Hij zetten in met een braziliaans plaatje, want hij had danseressen bij zich, zag dat het wat instortte en draaide achter elkaar Underworld, Prodigy en Kosheen. Daarna ging hij vrolijk verder voor een mannetje of ik schat 400.000. Dat vond ik zo ontzettend stoer dat ik hem meteen al zijn kutsingels heb vergeven.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
12-8-2004 02:51
@ Jows
Twee dingen: de stijlen die jij noemt maken je niet allround. Ik denk dat nog geen 1% van alle Nederlanders ook maar iets van verschil tussen deze stijlen kan aangeven en dat zelfs het gemiddelde uitgaanspubliek moeilijk aan kan geven wat nou precies het verschil tussen Hardhouse, Hardtrance, Hardstyle, etc. is.

Het andere is, en dat meen ik echt, dat verbreding van je muzikale horizon als DJ en muziekliefhebber je veel beter maakt om in een specifiek genre te werken. Vergelijk het met mensen die een poos in het buitenland hebben gewoond en terugkomen naar Nederland. Die snappen de Nederlandse cultuur en maatschappij dan ook veel beter. Je leert dan echt wat publieksbeleving is, hoe je moet opbouwen en doseren, waar je kan expirimenteren en waar je de hits moet inkoppen.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
12-8-2004 14:37

Elcee schreef:

@ Jows
Twee dingen: de stijlen die jij noemt maken je niet allround. Ik denk dat nog geen 1% van alle Nederlanders ook maar iets van verschil tussen deze stijlen kan aangeven en dat zelfs het gemiddelde uitgaanspubliek moeilijk aan kan geven wat nou precies het verschil tussen Hardhouse, Hardtrance, Hardstyle, etc. is.

Het andere is, en dat meen ik echt, dat verbreding van je muzikale horizon als DJ en muziekliefhebber je veel beter maakt om in een specifiek genre te werken. Vergelijk het met mensen die een poos in het buitenland hebben gewoond en terugkomen naar Nederland. Die snappen de Nederlandse cultuur en maatschappij dan ook veel beter. Je leert dan echt wat publieksbeleving is, hoe je moet opbouwen en doseren, waar je kan expirimenteren en waar je de hits moet inkoppen.
Dat niet iedereen het verschil weet tussen die stylen kan ik mij voorstellen. Ik weet echter wel het verschil tussen hardhouse en hardstyle. Het erge is eigenlijk dat je tegenwoordig wordt doodgegooid met allerlei nieuwe stylen die allemaal weer een nieuwe benaming krijgen > neem jumpstyle (jumper).

Ik luister zelf naar heel veel soorten muziek. Ik kan ook genieten van bijvoorbeeld The Eagles - Hotel California of Pink Floyd. Ik ben echt vrij breed opgegroeid in muziek, mijn broer speelt ook in een bandje en mijn oom heeft ooit eens een CD uitgebracht (niet mijn smaak, maar toch).

Ik draai echter toch muziek waar ik mij goed bij voel. Bovendien doe ik alleen dingen waar ik achter sta. Ik ga dus geen top40 draaien, omdat ik daar wijzer van wordt. De meeste top40 is namelijk waardeloos slecht ;) (mijn mening).
Bovendien vind ik dat een allround DJ ook moet produceren, anders ben je niet voor 100% allround.

Maar zo zeg ik, er zijn diverse soorten DJ's. Tuurlijk is het handig als je flinke bagage meeneemt, maar niet iedereen trekt dat (zie het als het volgen van meerdere studies, superhandig voor je toekomstige carriere, maar niet iedereen heeft er zin en sommigen kunnen het niet eens.).
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
12-8-2004 22:09

mr_jows schreef:

DJ Tim]@ Jows, wat is jouw begrip van allrounder en is het niet beter om geklets over vaste avond en 1x per maand te draaien en bla bla achterwege te laten? (zie het niet als een aanval, maar eerder positieve kritiek wink ;) )

Ik blijf bij mijn vorige standpunt. Een DJ voor een club/discotheek dient allround te zijn, tenzij een club thema-avonden heeft. Dus bijv. 1x per maand r&b/hip hop, progressive/club, trance / hardtrance, hardstyle, hardcore/oldskool (elke week ander genre). Men kan in dat geval namelijk ook voor elk genre een resident hebben. Als een club zulke avonden heeft dan kan de club eens in de zoveel tijd een bekende naam boeken.
Sorry, maar je dacht toch niet dat de meeste clubs ook heel veel verschillende residents hebben? Dat lijstje is vrij kort, Escape, It, Latido, Club XL, Nighttown en dan heb je de belangrijkste denk ik al gehad.
Het hangt dus van het soort club/discotheek/kroeg/tent etc. af. Dat heb ik hiervoor ook al gezegd. Wat snappen jullie hier niet van? Het gaat om een CLUB-DJ en de VRAAG OF DEZE ALLROUND MOET ZIJN JA OF NEE. Voor het antwoord > zie twee zinnen hierboven ;)
Zie mijn antwoord boven wink ;)
P.S. Waarom zijn mijn reacties vaag? Ik geef mijn mening. Daar is een forum voor. Er wordt een vraag gesteld en ik geef antwoord. Ik heb overigens genoeg vrienden die ook in het wereldje zitten en ook daar praat ik vaak genoeg mee. Dit zijn overigens ook geen allround DJ's (misschien zit het hem daar in ;)
Ik vind je mening geven absoluut niet verkeerd, maar denk wel goed na... En als je vrienden er net zo over denken weet ik niet hoe diep die in het "wereldje" zitten en hoe lang zij bezig zijn. wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
12-8-2004 22:11

DJ Tim schreef:

Sorry, maar je dacht toch niet dat de meeste clubs ook heel veel verschillende residents hebben? Dat lijstje is vrij kort, Escape, It, Latido, Club XL, Nighttown en dan heb je de belangrijkste denk ik al gehad.
Wat dacht je van de hollywood music hall wink ;)
Waar zit de cut op dit apparaat?
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
12-8-2004 22:12
Zo zijn er nog wel een paar wink ;) Maar je moet niet vergeten dat het in zijn totaliteit maar verdomd weinig clubs zijn..
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
12-8-2004 22:58

DJ Tim schreef:

Zo zijn er nog wel een paar wink ;) Maar je moet niet vergeten dat het in zijn totaliteit maar verdomd weinig clubs zijn..
en het aanbod van DJ's onnoemelijk groot!!
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
12-8-2004 23:21

DJ Tim schreef:

Ik vind je mening geven absoluut niet verkeerd, maar denk wel goed na... En als je vrienden er net zo over denken weet ik niet hoe diep die in het "wereldje" zitten en hoe lang zij bezig zijn. wink ;)
Een maat van mij heeft o.a. in Amerika gedraaid (Club Shine NYC) en nog wat leuke buitenlandse avontuurtjes. Ook in NL heeft hij in wat bekendere clubs gedraaid ("O"). Hij heeft mij overigens aangezet te gaan draaien. Dus hij praat echt geen poep ;)

Overigens helemaal nie verkeerd om je eigen kijk erop te hebben. Zo doet ieder zijn ding en volgt ieder zijn eigen weg. De een zal snel stranden, de andere komt heel ver. Is niet op voorhand in te calculeren. Er leiden immers meer wegen naar Rome ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)