Forum > Geluid

Draadloze Frequenties in de toekomst

(100 reacties. Pagina 4 van 11)
Moderator(s): Dré
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
8-4-2013 14:19
Welke budgetsetjes zijn er aan te raden? Ik zoek een setje van 2 microfoons voor een budget van ongeveer 200 euro.

Ik denk bijvoorbeeld aan de AKG WMS 40 Mini2 of de Devine WMD 168 of iets in die aard.

Doel: vooral presentaties, omroepen..
Leuk meegenomen als je er door kan zingen, maar een beetje zanger zal toch al naar duurdere sets kijken dus die huur ik liever even zelf voor die weinige keren dat ik het nodig heb.

Zelf had ik een koolsound uhf 290 en op zich was ik daar best tevreden van maar het ding wordt niet meer verkocht denk ik.

Iemand aanraders die binnen de nieuwe frequentienormen vallen? Want dat weet ik van bovengenoemde modellen niet zeker.
www.bigsoundsystems.be
GreendiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
Berichten: 175
8-4-2013 14:39

BSS schreef:

Welke budgetsetjes zijn er aan te raden? Ik zoek een setje van 2 microfoons voor een budget van ongeveer 200 euro.

Ik denk bijvoorbeeld aan de AKG WMS 40 Mini2 of de Devine WMD 168 of iets in die aard.

Doel: vooral presentaties, omroepen..
Leuk meegenomen als je er door kan zingen, maar een beetje zanger zal toch al naar duurdere sets kijken dus die huur ik liever even zelf voor die weinige keren dat ik het nodig heb.

Zelf had ik een koolsound uhf 290 en op zich was ik daar best tevreden van maar het ding wordt niet meer verkocht denk ik.

Iemand aanraders die binnen de nieuwe frequentienormen vallen? Want dat weet ik van bovengenoemde modellen niet zeker.
De AKG setjes heb ik geen ervaring mee, maar ik vorige week maandag een Devine WMD 168 binnen gekregen. Heb hem binnen een week retour gestuurd.
Voordelen:
Op laag volume klink het setje redelijk (gezien de prijs zelfs: goed). Het voordeel is dat hij zowel gescheiden uit kan sturen (iedere mic appart op een kanaal) als 1 gecombineerde uitgang. Het bereik was goed (50 meter in een open ruimte vol mensen was geen probleem). Het koppelen via infrarood werkte ook erg makkelijk.

Nadelen:
Er zit een "inschakelvertraging" in het setje. Zodra ik de schakelaar van de mic aanzet, duurt het 15 tot 20 seconden voor hij gekoppeld is met de ontvanger.
Een ander groot nadeel aan de microfoons vond ik dat ze geen mute knop hebben.
De aansluiting voor de voeding achterop was erg gammel. Ik had het idee dat hij er ieder moment uit kon schieten.
Maar het grootste nadeel aan heel het setje is dat hij een "aardlus" op mijn geluidsset veroorzaakte. Op laag volume bijna niet hoorbaar, maar op hoger volume toch irritant aanwezig. Het dichtdraaien van het mic kanaal had geen effect. Zodra ik hem los koppelde van de tafel was het over. Toen ik later mijn EW 100 setjes op het zelfde kanalen aansloot was er niets aan de hand. Maar zoals gezegd: op laag volume was het bijna niet hoorbaar.

Ik lees nieuwschierig mee wat de ervaringen zijn met de AKG setjes happy :)
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
8-4-2013 14:43
Bedankt al voor jouw ervaring.
Een aardlek is toch erg storend...

Het moet voor de klant ook makkelijk in gebruik zijn daar er vaak gewoon setjes afgehaald worden en ik het dus niet aansluit.
www.bigsoundsystems.be
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
8-4-2013 19:21
Hoe doet dit setje het eigenlijk?
www.new-line.nl/nl/draadloze-microfoons/samson-stage-266_49050.htm
Ben ik voor < 100 euro wel gesteld

Is er, in geval van nood, door te zingen, of is het echt een spraak-ding?
www.bigsoundsystems.be
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 24-4-2024
Berichten: 9469
8-4-2013 20:56
Aardlek komt in de meeste gevallen door verkeerd gesoldeerde kabels.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
29-4-2013 16:21
T-Mobile leent frequenties uit tijdens inhuldiging
T-Mobile geeft frequenties op voor troonwisseling
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 25-4-2024
Berichten: 2054
5-1-2014 16:10
Ondertussen een beetje geëxperimenteerd met een Realtek DVB-T ontvangertje dat misbruikt wordt als SDR.

Mijn microfoons steken in elk geval nog flink wat dB´s boven de rest uit. Ik heb geen idee hoe het hier lokaal zit met 4G zenders, maar vooralsnog zie ik nog geen noodzaak om al mijn sets maar te vervangen.

In elk geval een leuk tooltje om alle draadloze zwik te monitoren, en het kost nog geen tientje happy :)
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 24-4-2024
Berichten: 9469
5-1-2014 19:09
zolang je een rustige omgeving hebt, is er niet zo veel aan de hand als je ontvangers niet te ver weg staan van je zenders,
maar zodra het drukker word in de ether, veel wifi, veel gsm tel's en veel draadloos werk, dan ga je het wel merken.

Ik heb al diverse malen bij klanten de boel mogen vervangen afgelopen jaar (en nu al ook al weer bij twee klanten in januari) vanwege dat de oude uhf sets niet meer werkbaar waren op zondag.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Jakkes72Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2004
Laatste: 8-4-2018
Berichten: 149
5-1-2014 21:49

joepurlings schreef:

Ondertussen een beetje geëxperimenteerd met een Realtek DVB-T ontvangertje dat misbruikt wordt als SDR.

Mijn microfoons steken in elk geval nog flink wat dB´s boven de rest uit. Ik heb geen idee hoe het hier lokaal zit met 4G zenders, maar vooralsnog zie ik nog geen noodzaak om al mijn sets maar te vervangen.

In elk geval een leuk tooltje om alle draadloze zwik te monitoren, en het kost nog geen tientje happy :)
'k ben wel benieuwd hoe je een en ander getest hebt...
EAW JF260e / SB250 : was een lekker setje... Nu Brooklyn Audio..., een betere set
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 25-4-2024
Berichten: 2054
6-1-2014 08:53
Ik heb vooralsnog eventjes geëxperimenteerd met SDR# (sdrsharp.com/), onder Windhoos shocked 8O.
Er zijn ook andere programma's die wel in Linux werken, maar ik heb maar even snel geprobeerd.

Met de zoekwoorden SDR en RTL vind je wel alles wat je nodig hebt. Op joeptoep staan ook genoeg filmpjes enzo...
Dit stukje groups.google.com/forum/#!topic/theatre-sound-list/w6SXsYSIlwU gaat bijvoorbeeld specifiek over UHF micro's.

Zo'n mooie band-overzichten heb ik nog niet gemaakt, alleen eventjes "live" meegekeken naar de signaalsterktes op verschillende frequenties.
Naast het weergeven van de signaalsterktes, kun je ook "live" de audiosignalen meeluisteren en eventueel digitale signalen decoderen.

Al met al een heel leuk tooltje, dat eigenlijk bij elke draadloze set zou moeten zitten happy :)
De ontvanger kocht ik op Ebay voor nog geen tien euro!
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)