Forum > Geluid

PA voor DJ / Drive in show

(55 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
Gino VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-2-2010
Laatste: 1-3-2019
Berichten: 84
25-2-2010 08:47
hey

je kunt eens naar de qsc hpr reeks of de k reeks gaan luisteren zijn best goede speakers
en de rcf hebben ook wel goede speakers vb de nx reeks of de art 7 reeks zijn ook best goed
ze hebben allebij een zeer goed rendement en klinken zuiver
het is wel een beetje boven je budget maar zijn wel hun geld waard

mvg Gino V
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 24-2-2024
Berichten: 138
25-2-2010 09:01

SoSa schreef:

Fritz-events schreef:

Kijk eens naar een RCF set. Wij hebben die hier ook in de verhuur zitten. Als je met 1x ART 705AS sub begint en 2x RCF ART312A toppen, dan voldoe je aan al je wensen, zie hieronder. RCF staat bekend om zijn kwaliteit, geen schreeuwerig hoog, maar juist helder.
Ik moet zeggen dat ik niet zo'n vertrouwen heb in 1 subje. Omdat het veel house is wat ik draai. Nu doe ik het meestal met 4 SRS-1500 van het bandje, maar ik kan dat natuurlijk niet blijven lenen.
En 4 kastjes tegen 1 scheelt nogal..
ik denk dat het een kwestie van keuzes maken is. Ben met Fritz-events eens dat je met bovengenoemde setje, wat binnen je budget past, een hele leuke en degelijke basis opzet. Je kunt dan op een later moment, als er weer wat gespaard is, een 2e subje bijhalen.
Binnen je budget is het denk ik niet reeel om te verwachten dat je omhoog wilt in kwaliteit EN in 1 keer je ideale blaassetup te kunnen kopen. Kom je echt laag tekort (wat afhankelijk van de ruimte best zou kunnen voorkomen), dan toch nog maar een keer de mackie subjes van het bandje erbij lenen of wat bijhuren.
Dj-nspStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-12-2008
Laatste: 21-3-2013
Berichten: 313
25-2-2010 17:51

Dré schreef:

dj-nsp schreef:

meyer sound kastjes zijn ook strak van geluid.
Mits je het goed afstelt
Kun je je bijdragen wellicht wat onderbouwen. Nu lijkt het vooral op "kijk eens welke merknamen ik kan spellen" (en het lijkt me niet dat je zo over wilt komen)...
Oke UPQ-1P : Wide Coverage Luidspreker is een zeer warme speaker reeks.
ervaring mee maar wat ik al zij goed afstellen en een goede versterker(spreekt voor zich denk ik)
?Quote?
SoSaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 2-9-2020
Berichten: 133
25-2-2010 18:29
Ik wil wel omhoog in kwaliteit, maar hoef niet meteen het beste van het beste te hebben. Ik wil gewoon een setje wat goed afstelbaar is of goed klinkt en ook nog een beetje rendement heeft. Veel laag het liefst. Daarom zat ik ook al te denken aan 18" speakers voor de subjes i.p.v. 15".

Enne, Ik wil het liefst ook in een keer een setje aanschaffen, om ook voor de dag te kunnen komen op een feest en niet laag te kort kom ofzo wink ;) Het kan niet hard genoeg gaan die bass op een housefeest vindt het publiek .. mag ook 2ehands natuurlijk. Ik denk trouwens ook dat je meer rendement uit je topkasten kunt halen als je baskastjes erbij hebt staan, of vergis ik me hierin?

PS: ik heb vanavond niet zo veel tijd, maar zal eens wat reviews en specs gaan lezen over de bovenstaande setjes!
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
25-2-2010 18:41
Misschien is dit wat voor je?
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
SoSaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 2-9-2020
Berichten: 133
25-2-2010 20:55

remcopeters schreef:

Misschien is dit wat voor je?
Ja heb ik ook al naar zitten kijken..
Ik heb er best wel positieve verhalen van gehoord, maar heb net zoals vele hier een soort van haat tegen dap.. En waarom? ik weet het niet, maar ik heb het liever niet, of zonder logo's erop.. (Flauw he laugh :D )
En het valt zo'n 1000€ uit mijn budget sad :(
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
25-2-2010 21:40
Ik had precies hetzelfde.. Wilde ook geen dap, heb nu X-12T icm. X-18B en dat gaat als een trein. Ook de logotjes verwijderd, waarom? Nou omdat je publiek dan niet bevooroordeeld is, en als ze het willen weten moeten ze maar achterop de kast kijken. En wie intresseert het nou? Waarschijnlijk 99% van de feestgangers niet. Ik zal de SM3 zeker overwegen!
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
25-2-2010 21:51
Misschien dat dit wat voor je is: https://link.marktplaats.nl/301657113

Hebben zelf een GT met de nieuwere amps, zoals ook aangeboden, en naar mijn idee is de set compact... doen er makkelijk kroegje mee met 200 man derin, opzetten is eitje, amp zit in sub, top gaat met 1 kabel.

Verder ook geen mogelijkheden qua instellen, gewoon stroompje en xlr derin en gas geven.

Maar hoe de staat van die set is? Weet wel dat ze origineel paars zijn.
vaj-ta-lie-tie
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
Berichten: 202
26-2-2010 07:42

SoSa schreef:

Ik wil wel omhoog in kwaliteit, maar hoef niet meteen het beste van het beste te hebben. Ik wil gewoon een setje wat goed afstelbaar is of goed klinkt en ook nog een beetje rendement heeft. Veel laag het liefst. Daarom zat ik ook al te denken aan 18" speakers voor de subjes i.p.v. 15".

Enne, Ik wil het liefst ook in een keer een setje aanschaffen, om ook voor de dag te kunnen komen op een feest en niet laag te kort kom ofzo wink ;) Het kan niet hard genoeg gaan die bass op een housefeest vindt het publiek .. mag ook 2ehands natuurlijk. Ik denk trouwens ook dat je meer rendement uit je topkasten kunt halen als je baskastjes erbij hebt staan, of vergis ik me hierin?

PS: ik heb vanavond niet zo veel tijd, maar zal eens wat reviews en specs gaan lezen over de bovenstaande setjes!
Met de eerder genoemde RCF set ga je met 1 sub wel wat laag missen voor op housefeesten enzo...daar had ik even overheen gelezen. Denk eens aan aanschaf van een 2e hands HK Audio Actor set. Dan heb je genoeg laag lijkt me en je kunt 1 sub en top per kant gebruiken of 2 subjes per kant. 2e hands moet zoiets wel te koop zijn voor € 2500,- Setje koste jaren geleden nieuw zo'n € 6000,-
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
26-2-2010 08:07
Even terugkomen op het RCF322 setje wink ;)wink ;) In combinatie met twee 4pro8001 subs kun je in veel situaties wel 200 man van stevig geluid voorzien, ook bij hardere muziekstijlen. Eventueel heb ik die twee 4pro's er ook nog wel bij, maar je zit dan toch wel iets boven je budget...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)